عضو موسس جشنواره تئاتر اتوس خواستار گسترش روابط فرهنگی ایران و ترکیه شد

وی در حاشیه نمایش تئاتر ایرانی ‘ آسمان روزهای برفی’ در سالن ‘ میدان صحنه سی’ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به برگزاری جشنواره تئاتر ‘اتوس’ در آنکارا طی شش سال گذشته اشاره کرد و افزود: در پنج سال گذشته از گروه های ایرانی برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آمده است.

یوزوبللی با بیان اینکه هنر در ماورای رخدادهای سیاسی جای دارد و از طریق هنر می توان نزدیکی ملتها را فراهم آورد،گفت: ما خواهان نزدیکی کشورهای شرق و غرب توسط هنر هستیم و در سال آینده قصد دعوت از گروه های تئاتر از سوریه و حتی آمریکا را داریم.

عضو موسس جشنواره تئاتر اتوس همچنین به هنر پویای ایران اشاره کرد و توضیح داد: ایران در زمینه ادبیات -تاریخی و مدرن- از جایگاه مناسبی در جهان برخوردار است و شاعرانی مانند ‘خیام’ ، ‘ حافظ ‘ و ‘ سعدی’ در ادبیات ایران وجود دارد.

وی تاکید کرد:ایران در سینما نیز صاحب حرف است و این مایه افتخار برای هنردوستان ترک است.

یوزوبللی ادامه داد: امیدواریم که گروههای تئاتر ترکیه نیز در جشنواره های مختلف ایران شرکت و زمینه نزدیکی هر چه بیشتر دو ملت و آشنایی متقابل از هنر ترکیه در نزد هنردوستان ایرانی فراهم شود.

تئاتر ایرانی ‘ آسمان روزهای برفی ‘ در دومین روز از نمایش خود در آنکارا ، مورد استقبال هنر دوستان ایرانی و ترک قرار گرفت.

نمایشنامه ‘ آسمان روزهای برفی ‘ را ‘محمد جمشیر’ نوشته و کارگردانی آن را ‘منصوره داوری نژاد’ عهده دار است. ‘نوشین نوروززاده ‘ و ‘علی رضایی اصل’ نیز در این نمایش ایفای نقش می کنند.

فراهنگ **خاورم**۲۰۱۲** ۲۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۵۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.