عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با آریا مطرح کرد :تعلیق تحریم ها علیه ایران بعد از مذاکرات بغداد

خبرگزاری آریا-طرح یکسری از مسائل چالش زا در مذاکرات بغداد طبیعی است.
حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آریا درباره مذاکرات ۱+۵با ایران در بغداد گفت:من معتقدم مذاکرات در بغداد محتوایی می شود لذا طرح یکسری از مسائل چالش زا در بغداد طبیعی است.
وی افزود:در واقع در استانبول توافق شد که مسیراین مذاکرات ادامه پیدا کند که این توافقات خوبی بود منتهی محتوایی شدن این مسائل در بغداد طبیعی است ضمن اینکه رفتارهای عملی لازم را هم از کشورهای غربی ندیده ایم  زیرا این کشورها با موضع گیری هایی که داشتند فضای مساعدی را برای مذاکرات بغداد فراهم نکردند.
این نماینده مجلس تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران در دستور کار بغداد یک توافق خطی را می رود یعنی یک خط اصلی که بحث روابط ایران با کشورهای دیگر در منطقه است و بحث دیگر بحث هسته ای است در واقع ما اگر بتوانیم دو طرف یک توافق اینچنینی داشته باشیم که ایران همه ابهامات موردنظر آنها را برطرف کند و در مقابل آنها نیز تحریم ها را تعلیق کنند می توان به آینده امیدوار بود.
وی تاکید کرد:من معتقدم بعد از مذاکرات بغداد است که ما می توانیم به تعلیق تحریم ها امیدوار باشیم لذا در بغداد مشخص می شود که این مذاکرات از نظر عملی چه نتیجه ای برای ما در پی خواهد داشت .
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود:ما در سیاست یک راهبرد داریم و یک صورت یا سیاست که این کشورها راهبرد مخالفت با ایران را ادامه دادند اما مذاکرات استانبول صورت این قضیه است لذا ما تا مذاکرات بغداد سی روز فرصت داریم تا ببینیم تا چه حد این صورت تحولات تبدیل به راهبرد می شود هر چند هنوز علامت خاصی در این رابطه ما ندیدیم .


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.