عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با آریا : قشر متوسط جامعه توانایی خرید مسکن ویژه تهران را ندارد

 خبر گزاری آریا – عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که  قشر متوسط جامعه توانایی خرید مسکن ویژه تهران را ندارند گفت: دولت نباید خود مستقیما برای ساخت این واحدها ورود می کرد.
مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با آریا با بیان این مطلب اظهار داشت: با این که گفته می شود ساخت مسکن ویژه با قیمت های تعیین شده مختص قشر متوسط جامعه است ولی واقعیت این است که قشر متوسط جامعه ماهیانه درآمدی بیش از ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان ندارند و با توجه به هزینه های بالای زندگی و تورم موجود به نظر نمی رسد این قشر توانایی پرداخت اقساط ماهیانه یک میلیون تومان را داشته باشند.
وی با اشاره به این که اختصاص زمین های دولتی در پروژه مسکن ویژه  به افرادی که توانایی  پرداخت ۱۰۰میلیون تومان پیش پرداخت  را دارند کار درستی نیست افزود: این افراد می توانند برای خود مسکن تهیه کنند و  لزومی برای نگرانی و ساماندهی  این طبقه از جامعه وجود ندارد.
لاهوتی سیاست ساخت مسکن مهر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به این که دولت  ساخت و تحویل بیش از ۲ میلیون واحد مسکن مهر تا قبل از پایان کار خود در دست اقدام دارد دارد نباید خود مستقیما برای ساخت مسکن ویژه تهران ورود کند.
  عضو کمیسیون عمران مجلس افزود : بهتر این بود که دولت  توان خود را  بر روی  واحدهای از قبل تعیین شده می گذاشت و پروژه مسکن ویژه را به بخش خصوصی  واگذار می کرد.
وی اظهار داشت : در حالی که  با توجه به نرخ های اعلام شده شرایط خرید مسکن ویژه برای همه فراهم نیست ، متقاضیان خرید افرادی هستند که  از شرایط  مالی خوبی برخوردارند و بخش خصوصی می تواند متناسب با توانایی مالی و نیاز متقاضیان سرمایه گذاری کند.
 

 

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.