عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به آریا خبر داد:آمار و اطلاعات وزارت جهادکشاورزی غیر واقعی است/کاراستیضاح خلیلیان تمام شد

خبرگزاری آریا-عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس گفت:تا این لحظه ۲۵امضا از سوی نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی جمع شده است.
علی ایرانپور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آریا،بیان داشت:متاسفانه بعد از ۳۴سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز آمار و اطلاعات شفاف و درستی در بخش کشاورزی وجود ندارد.
وی بروز مشکلات،عدم ارائه آمار و ارقام غیرواقعی در رابطه با میزان تولید و مصرف و همچنین میزان واردات را از جمله دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی از سوی نمایندگان دانست.
ایرانپور یکی از اشتباهات وزیر جهاد کشاورزی را فروش ساختمان این وزارتخانه دانست و بیان کرد:متاسفانه با فروش این ساختمان، سر در گمی مراجعه کنندگان برای پیگری امور تولیدی بیشتر از گذشته احساس می شود.
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس در بخش دیگری از مصاحبه خود  در خصوص طرح انتزاع اظهار داشت: این طرح هنوز به صحن علنی مجلس نیامده است.
وی ضمن موافق بودن با فعالیت بانک کشاورزی زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت:با توجه به آشنایی این وزارتخانه با دغدغه های بخش کشاورزی این مهم می تواند مشکلات فعلی بخش کشاورزی را در بحث تسهیلات مرتفع سازد.
ایرانپور ادغام دو سازمان جنگل ها و محیط زیست کار به نفع کشور دانست و اظهار کرد:موازی کاری این او سازمان جز به هدر رفت بودجه و تداخل در وظایف یکدیگر،فایده ای ندارد و در بسیاری از کشورهای جهان  فعالیت این دو سازمان تحت فعالیت یک سازمان صورت می گیرد.
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس به بروز خسارت ناشی از سیل به اراضی کشاورزی استان گلستان اشاره کرد و گفت:برای ارزیابی خسارت ناشی از سیل به ازاضی کشاورزی این استان هیات ۴نفره ای از سوی کمیسیون کشاورزی برای ارزیابی خسارت به گرگان سفر خواهد کرد.
 وی  در بخش دیگری از این گفتگو به مدیریت سازمان دامپزشکی کشور انتقاد کرد و افزود: سازمان دامپزشکی کشور دچار رکود و روزمرگی است لذا باید ساختار مدیریتی آن تغییر کند.
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس گفت:هر چند مسئولین مربوطه اعلام می کنند که کشور تنها به صدهزار تن گوشت قرمز در سال نیاز دارد اما هنوز آمار درستی از واردات گوشت به کشور وجود ندارد.

کدM-ch2531    


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.