عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: تعطیلی تهران در زمان برگزاری اجلاس غیر متعهدها، کار درستی نبود

نماینده لاهیجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین تصریح کرد: البته با تعطیلی تهران موافق نبودم و بهتر بود مسئولان یا شهر دیگری را برای برگزاری این اجلاس انتخاب می کردند و یا اینکه دست به تعطیلی تهران نمی زدند.

با مشخص شدن میزبانی ایران، دولت ابتدا تصمیم گرفت این اجلاس را با ساخت سالنی مخصوص در کیش برگزار کند، اما در ادامه تصمیم گرفته شد سالن اجلاس در اصفهان ساخته شود که بعد از آماده نشدن آن تا زمان برگزاری اجلاس، دولت تصمیم به برگزاری اجلاس در تهران گرفت.

ندیمی با اشاره به برگزاری اجلاس سازمان همکاری های اسلامی در سال های گذشته در تهران، اظهار داشت: ما قبلا هم اجلاس سران کشورهای اسلامی را در کشور داشتیم. موضوعاتی مثل امنیت و ترافیک تعریفی دارد و اقتصاد هم تعریفی دارد. اینکه امنیت باید افزایش یابد حرف درستی است ولی وقتی دستگاه امنیتی ما در آن سوی عالم متهم را دستگیر و به کشور باز می گرداند؛ به نظر نمی رسد تعطیلی تهران برای برگزاری یک اجلاس نشانه خوبی باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه برگزاری اجلاس غیر متعهدها در ایران به طورخاص مزیت است، افزود: دنیای غرب می خواهد ما را ایزوله و منزوی نشان دهد و در صدد است القا کند که ما با دنیا ارتباطی نداریم.

وی ادامه داد: از این جهت برگزاری این اجلاس در تهران از هر دو بعد به نفع ما است. چون هم این نظر آمریکا درباره تحریم جهانی ایران، خنثی می شود و هم نشان می دهد ایران  منزوی نیست و با جهان هم ارتباط دارد و دنیا حرف دیگری به جز  نظر چند کشور قدرتمند دارد.

ندیمی درباره مذاکرات دیپلماتیک در حاشیه این اجلاس هم با بیان اینکه همیشه مواضع کشورها در مذاکرات دیپلماتیک به صورت مستقیم بیان نمی شود، گفت: ما حرف هایمان را با دنیا می زنیم و پیام هایمان را می دهیم؛ بنابراین نیازی نیست خواست های ما حتما در دستور کار قرار بگیرد. البته خواسته و ناخواسته در این زمینه بحث هایی صورت خواهد گرفت و ما در این زمینه  مذاکره خواهیم داشت.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.