عضو کمیسیون انرژی: توقف تولید بنزین در پتروشیمی ها

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

عضو کمیسیون انرژی: توقف تولید بنزین در پتروشیمی ها

عضو کمیسیون انرژی:
توقف تولید بنزین در پتروشیمی ها

پرشین خودرو: عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تک نرخی شدن بنزین از رانت و قاچاق جلوگیری می کند،گفت: تولید روزانه ۷ میلیون لیتربنزین توسط پتروشیمی ها به دلیل آلایندگی بالا وتا زمان ساخت پالایشگاه جدید متوقف می شود.

به گزارش ممتازنیوز، علی مروی با بیان اینکه مصرف بنزین درنیمه فروردین سال جاری ۸/۷۷ میلیون لیتر بود گفت: میزان تولید بنزین ۶۴ میلیون لیترو میزان تولید بنزین در پتروشیمی ها ۷ میلیون لیتر در روز است.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای سال جدید تولید بنزین در پالایشگاهها را به دلیل آلاینده بودن متوقف و مجوز واردات آن را صادر کرده است و این واردات تا زمان بهره برداری از پالایشگاههای جدید ادامه خواهد داشت.
وی درباره مزایای عرضه نفت در بازاربورس، گفت: این شیوه فروش نفت علاوه بر شفاف بودن، بازار رقابتی ایجاد می کند.
به گفته این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس عرضه نفت در بورس انگیزه ای برای سرمایه گذاران در زمینه ساخت پالایشگاه خواهد بود.
وی عرضه نفت در بورس را در افزایش تولید فراورده های نفتی موثر دانست و درباره فرضیه تک نرخی شدن بنزین در سال جدید،‌ گفت: تک نرخی شدن بنزین از سواستفاده و قاچاق جلوگیری می کند و موجب صرفه جویی در مصرف این ثروت ملی خواهد شد.
به گزارش خانه ملت، این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه با تک نرخی شدن بنزین و حذف ۳۵ میلیون لیتر بنزین سهمیه ای دولت می تواند قیمت بنزین را با درصد کمتری افزایش دهد، افزود: با کسب درآمد از محل تک نرخی کردن بنزین می توان بخشی از هزینه طرح هدفمند سازی یارانه ها را تامین کرد.
نماینده مردم نیشابور و فیروزهدر مجلس گفت: بر اساس اعلام دولت شیب افزایش قیمت بنزین ملایم خواهد بود و بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد نخواهد بود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.