عضو کمیسیون صنایع و معادن: شیب واردات خودرو امسال کاهشی است

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن: شیب واردات خودرو امسال کاهشی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن:
شیب واردات خودرو امسال کاهشی است

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است با افزایش تولیدات داخلی شاهد کاهش واردات خودورهای خارجی به کشور خواهیم بود.

به گزارش ممتازنیوز، ححسن گروسی درخصوص وضعیت واردات خودرودر سال جاری گفت: با توجه به وعده هایی که خودروسازان داخلی در زمینه افزایش تولید خودرو داده اند پیش بینی ما این است که در سال جاری خودروهای خارجی کمتری وارد کشور شود.
وی اظهارداشت: در حال حاضر قطعه سازان داخلی تقریباً تمام قطعات خودرو را تولید می کنند و با رشد روز افزون فعالیت این تولید کنندگان، درسال جاری شاهد افزایش صادرات خودرو و کاهش واردات آن با شیب ملایم خواهیم بود.
نماینده مردم شهریار تصریح کرد: بهرحال با افزایش تولید در سال جاری امیدواریم قیمت خودرو کاهش یافته و بازار از حالت آشفتگی و رکود خارج شده چرا که تنها در یک صورت بازار خودرو از حالت رکود خارج می شود و آن زمانی است که کیفیت خودروها افزایش یافته و قیمت ها متعادل شده باشد.
به گزارش اکونیوز، گروسی در ادامه در خصوص فاز دوم هدفمندی یارانه ها و تاثیر آن بر بازار خودرو نیز گفت: با افزایش قیمت حامل های انرژی همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه بازار خودرو نیز تحت تاثیر این افزایش قیمت ها قرار خواهد گرفت اما با برنامه ریزی های صورت گرفته و افزایش توان صادراتی قطعاً شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود.
وی ادامه داد: هدف قرار دادن بازارهای صادراتی و افزایش بهروری و کیفیت تولیدات داخلی کشور در زمینه صنعت خودرو منجر به افزایش سود و فروش تولیدات داخلی در بازارهای خارجی می شود و با اجرای این برنامه ریزی ها قیمت خودرو در داخل کشور کاهش می یابد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به کیفیت تجهیزات و زیرساختهای وارده شده به کشور و وجود مهندسین و نیرو های متخصص و همچنین به کارگیری تکنولوژی لازم کیفیت تولید خودرو در کشور روز به روز در حال افزایش است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن کشور با اشاره به افزایش کیفیت تولید خودرو در میزان واردات آن در پایان اعلام کرد: در حال حاضر قطعه سازان داخلی قطعات خودرو را تهیه می نمایند و با رشد روز افزون فعالیت این تولید کنندگان، درسال جاری شاهد افزایش صادرات خودرو و کاهش واردات آن با شیب ملایم خواهیم بود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.