عفونت قارچی در کمین دندان های مصنوعی

خارج نکردن دندان مصنوعی از دهان هنگام شب موجب عفونت قارچی می شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ عفونت های قارچی در بیش از ۴۰درصد استفاده کنندگان از دندانهای مصنوعی وجود دارد.

کارشناسان می گویند افرادی که دندان مصنوعی دارند، حداقل باید سالی یک بار مورد معاینه دندانپزشک قرار بگیرند تا با مشکلی مواجه نشوند.

لق بودن پروتز دندان مصنوعی ،بهداشت نامناسب وبویژه خارج نکردن آن هنگام شب از دهان ،سبب ایجاد عفونت های قارچی ،التهاب وقرمزی در دهان می شود . باتوجه به اینکه زیر پروتز ها معمولا محل تجمع عفونت های قارچی است واغلب بیماران از وجود آن بی خبر هستند انتشار این عفونت ها به سایر نقاط بدن سبب مشکلاتی برای این قبیل بیماران می شود که سلامت استفاده کنندگان از این دندان های مصنوعی را به مخاطره می اندازد .
 
هر ۵ سال یکبار دندان مصنوعی خود را عوض کنید

به طور متوسط باید هر ۵ سال یکبار دندانها را عوض کرد وقتی دندانهای طبیعی را از دست می‌دهید، استخوان آرواره ساییده می‌شود و محل نشستن دندانهای مصنوعی را در دهان دچار تغییر شکل می‌کند، بنابراین دندانها به تدریج لق شده و لثه را تحریک می‌کنند. به همین دلیل باید لااقل سالی یک بار لثه ها را معاینه و هر ۵ سال یکبار دندانهای مصنوعی را تعویض کنید.

نکته: اگر دندان‌های مصنوعی متناسب با لثه نباشند یا اگر استخوان آرواره چنان تخریب شده باشد که دندانها درست سرجای خود نایستند. فرد دچار زخم لثه می‌شود. /عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.