عفو بین‌الملل آزادی هرچه سریعتر زندانیان سیاسی در عربستان را خواستار شد

۱۰م آذر ،

rt4.jpg

عفو بین‌الملل با انتقاد از وضعیت زندانیان در عربستان از مقامات ریاض خواست تا هرچه سریعتر ۱۵ شهروند عربستانی را که روز سه شنبه دستگیر شده‌اند، آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای دستگیر ۱۵ شهروند عربستانی را در روز سه‌شنبه محکوم کرد و از مقامات عربستانی خواست تا این اشخاص را فورا آزاد و یا آنها را تفهیم اتهام کند.

این اشخاص روز سه شنبه در اعتراض به وضعیت اعضای خانواده خود در زندان‌های عربستان دست به تظاهرات زده بودند که پلیس با متفرق کردن آنها ۱۵ تن را نیز دستگیر کرد.

فیلیپ لوتر، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل تاکید کرد: مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز یا انتقاد از مقامات کشور به سبب بدرفتاری با زندانیان، سبب مشروعی برای دستگیری اشخاص نیست و اشخاص دستگیر شده باید هر چه سریعتر آزاد شوند.

در ۱۶ اکتبر نیز عفو بین‌الملل با مطرح کردن درخواستی مشابه از مقامات عربستانی خواسته بود تا به قوانین حقوق بشر احترام بگذارند و از استفاده بیش از حد از زور علیه تظاهرکنندگان بپرهیزند.

هم‌اکنون صدها زندانی سیاسی در زندان‌های امنیتی عربستان نگهداری می‌شوند که بیشتر آنها بدون حکم و یا حتی تفهیم اتهام سالهاست که در زندان به سر می‌برند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.