عقبگرد کیفیت خودروهای داخلی

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حالی تازه‌ترین گزارش کیفیت خودروهای داخلی را منتشر کرد که طبق آن، سطح کیفی چند خودرو افت کرده و در بین آنها نام تندر-۹۰ اتومات و تیبا نیز به چشم می‌خورد.

این گزارش، کیفیت ۲۵ خودرو تولید داخل در مهرماه را مورد بررسی قرار داده و خودروهای موردنظر با توجه به نمرات منفی کسب شده، رتبه‌بندی شده‌اند که در این بین، سوزوکی گرندویتارا بهترین شده و ام‌وی‌ام مدل ۱۱۰ نیز کم کیفیت ترین.

کاهش کیفیت خودروهای داخلی

طبق روال ارزیابی‌های قبلی، خودروها در ۹ معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، سیستم موتور و انتقال قدرت، ترمز،تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، رنگ، بدنه، نفوذ آب و صداهای غیرعادی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و همچنان بزرگترین ضعف خودروهای داخلی به دو بخش تزئینات و بدنه مربوط می‌شود.

براساس جدیدترین ارزیابی‌های کیفی خودروی جک (j5) کاهش کیفیت ۱٫۸ درصدی را تجربه کرده است؛ به گونه‌ای که نمره منفی این خودرو از ۴۵٫۵ به ۴۸ افزایش یافته است.

کیفیت خودروی تیبا نیز ۱٫۷ درصد کاهش یافته است. نمره منفی این خودرو از ۶۰٫۸ به ۶۱٫۹ افزایش یافته است.

کیفیت پژو پارس خراسان نیز با کاهش ۱٫۳ درصدی همراه بوده به گونه‌ای که نمره منفی این خودرو از ۵۱ به ۵۱٫۷ افزایش یافته است.

کیفیت خودروی ام وی ام ۳۱۵ نیز ۰٫۹ درصد افزایش یافته است و نمره منفی این خودرو از ۵۵ به ۵۵٫۵ افزایش یافت.

خودروی پژو ۴۰۵ نیز افت کیفی ۰٫۷ درصدی را تجربه کرده به گونه‌ای که میزان نمره منفی این خودرو از ۵۲٫۵ به ۵۲٫۹ افزایش یافته است.

کیفیت پژو ۲۰۶ نیز با افت ۰٫۳ درصدی همراه بوده است به گونه‌ای که نمره منفی این خودرو از ۲۲٫۴ به ۲۲٫۵ افزایش یافته است.

رانا نیز افت کیفی ۰٫۳ درصدی را تجربه کرده به گونه‌ای که نمره منفی این خودرو از ۲۳٫۹ به ۲۴ افزایش یافته است.

 تندر اتومات و تندرهای معمولی پارس‌خودرو و ایران خودرو نیز  مشترکا ۷ /۲۰ درصد نمره منفی کسب کرده‌اند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.