عقیلی مدیرعامل بانک خاورمیانه شد

۲۴ آبان ،

4-261.jpg

بینا- پرویز عقیلی که پیش از این بانک کارآفرین را راه اندازی کرده و هشت سال مدیرعامل آن بود با رفتن از این بانک بانک دیگری راه‌اندازی کرد که ابتدا «دژ» نام داشت اما بعد به « خاورمیانه» تغییر نام داد و اکنون بعد از گذشت یک سال و نیم از تصمیم وی، بانک مرکزی آبان‌ماه مجوز فعالیت آن را صادر کرد.
البته در ابتدا قرار نبود عقیلی به عنوان مدیرعامل بانک خاورمیانه باشد و خود نیز در اردیبهشت‌ماه این خبر را در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده بود اما پس از صدور مجوز این خبر قوت گرفت و در نهایت تایید شد.
بانک خاورمیانه با داشتن ۴۸ سهامدار حقیقی و سه سهامدار حقوقی، چهار هزار میلیارد ریال سرمایه دارد که از این مبلغ دو هزار و ۶۵ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال از طریق موسسان بانک تامین شده و ۱۹۳۴ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال با پذیره نویسی در تیرماه تامین شد. پس از آن بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای در تاریخ یازدهم آبان‌ماه سال جاری، به بانک‌های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک و موسسه اعتباری توسعه، صدور مجوز فعالیت بانک خاورمیانه را اعلام کرد، که بر اساس آن می‌تواند در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور، قانون عملیات بانکی بدون‌ربا، مصوبات‌ شورای پول ‌و اعتبار، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ ایران و سایر قوانین و مقررات ذی‌ربط، به عملیات مجاز بانکی مبادرت کند.
در این بانک تنها عقیلی از بانک کارآفرین حضور ندارد بلکه دوستان و همکاران قدیمی وی از جمله محمدتقی جمالیان و جواد جوادی او را همراهی خواهند کرد و در واقع تیم سابق بانک کارآفرین در بانک خاورمیانه فعال خواهند شد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.