علائم حمله قلبی در زنان چیست؟

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

علائم حمله قلبی در زنان می تواند نسبت به مردان متفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ عوامل خطر فراوانی برای معضل سکته های قلبی مطرح است از جمله زندگی بی تحرک، آلودگی هوا، مصرف سیگار در سنین پایین و آمار رو به افزایش آن در زنان، افزایش میزان مبتلایان به دیابت.

پزشکان می‌گویند علائم حمله قلبی در زنان با مردان فرق می‌کند و به همین دلیل زنان در حین حمله قلبی کمتر دچار درد قفسه سینه می‌شوند.
به طور کلی مردان بیشتر از زنان دچار حمله قلبی می‌شوند اما اگر حمله قلبی در زنان زیر سن ۵۵ سال رخ دهد احتمال مرگ در همان حمله اول بیشتر از مردان است.

علائم حملات قلبی در زنان به دلیل مسائل هورمونی از مردان متفاوت هستند. تفاوت در هورمون ها باعث شده تا بیماری های قلبی تا قبل از سن یائسگی در زنان از مردان کمتر باشد، اما پس از بروز یائسگی سکته های قلبی در زنان افزایش می یابد تا جایی که پس از حدود ۱۰ سال میزان آنها با هم برابر می شود.

علائم حملات قلبی در زنان:

– داشتن حس ناراحتی عجیب در قسمت نیم تنه بالایی بدن
– داشتن درد یا ناراحتی در قفسه سینه
– ناگهانی عرق سرد کردن
– داشتن احساس خستگی غیرمعمول
– احساس سرگیجه یا گیجی ناگهانی
– احساس تهوع

نکته: عموما تپش قلب علامتی از فعالیت غیرمعمول قلب است، این علامت از ضربان آهنگ غیر طبیعی قلب منشأ می گیرد. کاهش خونرسانی به قلب می تواند منجر به تپش شود. جالب است که دیده شده بیماران قلبی زن، گاهی تنها با تپش قلب بدون درد قفسه سینه به اورژانس مراجعه می کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.