علت تسلط دشمنان بر مسلمانان قدر ندانستن نعمت بزرگ ولایت است

رییس مجلس خبرگان رهبری:

خبر گزاری پانا:آیت الله مهدوی کنی صبح امروز در اجلاس بین المللی دهه غدیر قدر ندانستن نعمت بزرگ ولایت و غدیر را عامل اصلی تسلط دشمنان بر مسلمین دانست و تلاش در راستای جنبه اثباتی غدیر را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس دین و اندیشه پانا، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری در اجلاس بین المللی دهه غدیر که با شعار «گسترش جهانی دهه غدیر؛ استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی» در دانشگاه امام صادق(ع) تهران در حال برگزاری است گفت: در مسئله غدیر آنچه که در تاریخ موثر بوده است جنبه اثباتی این قضیه است.

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مشکل این است که خیلی ها مسئله ولایت به گوششان نرسیده است گفت: تبلیغ یعنی رساندن و پیامبر(ع) در روز غدیر مامور به تبلیغ می شوند به طوری که خداوند فرموده است اگر تبلیغ نکنی اصل رسالت به مردم نرسیده است.

وی با اشاره به جانفشانی شیعیان و موالیان امیرالمومنین در راه ولایت خاطر نشان کرد: برای رساندن جایگاه دین تنها رسالت نبی کافی نیست ولایت ولی هم لازم است.

آیت الله مهدوی کنی در ادامه با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) گفت: امام در عین این که منادی اتحاد بین مسلمانان بودند تاکید بر شناساندن غدیر داشتند.

رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که ابلاغ غدیر مسئله مهمی است و نگهداری غدیر از جنبه اثبات سخت تر از جنبه نفی غیر است اظهار داشت: آنچه که در سراسر عمل مسلمان ها باقی مانده و حقیقت معنوی اسلام را نشان می دهد را باید حفظ کرد.

وی با اشاره به این که تکنولوژی عصر ما در زمان علامه امینی نبود گفت: علامه امینی بدون امکانات و  تنهایی این همه زحمت کشیدند و الان بر تک تک ما وظیفه است که با توجه به امکانات در راه شناساندن ولایت ایثار کنیم و زحمت بکشیم.

آیت الله مهدوی کنی در پایان خاطر نشان کرد: علت تسلط دشمنان بر مسلمانان این است که نعمت بزرگ ولایت را قدر ندانسته ایم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.