علت ضعف عضلات چیست؟

خبرگزای آریا- آرتروز و دردهای شانه و گردن سبب تشکیل ریزاستخوان ها(استئوفیت ها) می شود که اعصاب این قسمت از بدن را تحت فشار قرار داده، به همین دلیل فرمان مناسبی به عضلات مرتبط نرسیده و ضعف عضلانی را در پی خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  پزشک متخصص توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به فعالیت هایی که فرد مبتلا به دردهای شانه و گردن در انجام آن ها با دشواری مواجه می شود، اظهار کرد: احساس دشواری در چرخاندن گردن به طرفین، بالا بردن شانه، لباس پوشیدن، شانه کردن سر، فعالیت های روزمره در آشپزخانه، محیط کار و کار با کامپیوتر مواردی هستند که در ردیف علایم هشداردهنده آرتروز گردن و شانه قرار می گیرند.
معصومه گرامی طیبی ادامه داد: این مشکلات به خشکی مفاصل منجر شده و با تاثیر تدریجی بر روی عضلات و عصب های بدن، عواقب نامطلوبی را به دنبال خواهد داشت.
این پزشک متخصص توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: یکی از علایم مشخصه التهاب مفصلی و آرتروز، کاهش احساس درد در هنگام استراحت و تشدید آن با فعالیت است، که معمولا در طول روز به تدریج شروع شده و با استراحت یا حرکات کششی ملایم بهبود می یابد.


خبرگزاری آریا

تا این لحظه ۸نظر ثبت شده
  1. کوثـــر:

    سلام من سی ونه سالمه یه توده تو سینم بود رفتم دکتر متخصص معاینه کرد میگه ضعف عضلانی هم داری چی کار کنم ممنون

  2. متين:

    سلام من ٢٨سالمه ١ساله زایمان کردم ٢تا زایمان پشت هم چند وقتی است پا هام و دستام خیلی ضعف می ره احساس سوزش و خارش هم دارم لطفا منو راهنمایی کنید

  3. حدیث:

    دختری ۲۷ ساله هستم.تقریبا ۴ سال است که عضلات پاهاینم روز به روز ضعیف تر میشود. به متخصص مغز واعصاب مراجعه سعی میکنند با داروهای مکمل کنترل کنند. ولی روز به روز ضعیف تر میشوم و از کمتر قادر به انجام کارهای روزمره ام میشوم.لطفا منو راهنمایی کنید.متشکرم

    • ali:

      سلام.جدی بگیرید.سرسری ازش رد نشین.به یه دکتر دیگه که تخصصش یه جیز دیگس مثلا روماتولوژیسته یا اورتوپته مراجعه کنین.البته فک کنم بعد تقریبا یه سالی که از طرح این سوال گذشته حتما یه کاری کردین.ایشالا به زودی سلامتیتونو پیدا کنین.

    • سید جعفر سیدی:

      سلام

      تعداد بسیار کمی از پزشکان در این حوزه اطلاعات دقیق و کافی دارند. به عنوان مثال، مطلب خبری فوق کاملا غلط است چرا که بیش از ۳۵۰ نوع بیماری ضعف عضله داریم و هر یک، علت متفاوتی دارند. توصیه می کنم به پزشک کاملا متخصص مراجعه کنید. با وجود اینکه سالها درگیر این موضوع هستم، من تنها دکتر شهریار نفیسی (بیمارستان دکتر شیعتی تهران) را می شناسم که اطلاعات کافی دارند.

      • طلعت سياهكوهى :

        براى راهنماییهاى اولیه عالست

  4. زهرا:

    سلام زنی ٢٨ساله هستم دارای یک فرزند مدتی است من دچار ضعف شدید دست وپا هستم خیلی اذیت میشم هر جا هم تو اینترنت سرچ میکنم علایمم مثل ام اس خیلی میترسم من بعد از زایمان هم افسردگی شدید گرفتم البته پیش دکتر مغزو اعصاب هم رفتم ولی برام ام آر آی نداد فقط یه سری معاینات انجام داد .بعد چند وقتی هم هست کمر درد دارم خیلی میترسم استرس شدید دارم به نظرتون ام اس چیکار کنم ترو خدا کمک کنید من همه آزمایشی هم انجام دادم منو لطفاً راهنمایی کنید

    • آرزو:

      سلام. خانم زهرا.
      شما باید ورزش کنید. افکار منفی رو هم از خودتون دور کتید. من سه سال گرفتار وسواس بیمار بودن بوده ام.
      ولی بیمار نبودم.
      ورزش کتید.
      یوگا و شنا و بدنسازی.
      هم از افسردگیتون کم.میکنه. هم عضلاتتون تقویت میشه.
      بجای افکار منفی با فرزندتون اوقات خوشی بگذرونید. ام اس به این آسونیها نیست.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.