علل اصلی ریزش مو در زنان ایرانی

۲۸ آبان ،

تنها شما نیستید که ریزش مو را تجربه می کنید بلکه اکثر زنان چنین اختلالی را تجربه کرده اند.

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ کم شدن مو در زنان به دلایل متفاوتی اتفاق می افتد در بسیاری از موارد دلایل ریزش مو قابل تشخیص و درمان است.

 کمبود ویتامین D از علل اصلی ریزش مو در زنان ایرانی است جهت سنتز ویتامین D مورد نیاز بدن ضرورت دارد روزانه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قسمت‌هایی از پوست بدون پوشش در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار گیرد.

زنان به سبب نوع پوشش و استفاده از کرم ضدآفتاب در صورت، از دریافت اشعه‌ی UVA که برای سنتز ویتامین D ضروری است محروم می‌شوند و این عامل سبب شیوع ریزش مو در خانم‌ها شده، در حالی که اغلب درمان‌های طبی از این نکته غافل بوده و با تجویز داروهای دیگر درصدد رفع ریزش مو می باشند.

 بعضی از فاکتورهای رایج که سبب ریزش مو می گردد:

 

– اختلالات غده تیروئید: در هر دو حالت کم کاری یا پرکاری غده تیروئید ریزش مو اتفاق می افتد.

 

– کاهش مقدار استروژن: بسیار از زنان ، ریزش مو را در دوران یائسگی و بعد از آن تجربه می کنند . وقتیکه ترشح مقدار استروژن در بدن کاهش می یابد. سایر تغییرات هورمونی نیز می تواند منجر به ریزش مو شود.

 

– داروها: بسیار از داروها منجر به ریزش مو می گردد . بنابر این اگر این مسئله برای شما نگران کننده است بهتر است با پزشک خود در مورد مصرف داروهای جایگزین مشورت کنید.

– تغییرات هورمونی بعد از حاملگی : مادرانی که تازه کودکان خود را متولد کرده اند از ابتدا تا بعد از ۶ ماه نیز ریزش مو را تجربه می کنند و این وقتی است که مقدار استروژن در خون در حال برگشت به مقدار نورمال است. در حقیقت چیزی که به نظر ریزش موی شدید می آید در واقع تنظیم چرخه رشد طبیعی مو است ۰

 

افزایش هورمون‌های مردانه در زنان که به سبب چاقی ناشی از بسیاره‌روی در مصرف فست فودها در خانم‌ها ایجاد می گردد، از علل دیگر ریزش مو است که از شیوع نسبتا بالایی برخوردار است.

نکته: قسمت عمده‌ی ویتامین D مورد نیاز بدن از طریق تابش مستقیم نور آفتاب بر پوست بدن تامین می‌شود،  جهت سنتز ویتامین D مورد نیاز بدن ضرورت دارد روزانه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قسمت‌هایی از پوست بدون پوشش در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار گیرد.

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.