علما شیعه در طول تاریخ تشیع حافظ دین اسلام بودند

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور روز شنبه در آستانه برگزاری کنگره ملی تجلیل از علمای دلفان در گفت و گو با ایرنا افزود : همانطور که پیامبران مسوولیت مهم حفظ دین را برعهده داشتند وهرکدام که می آمدند در مدت عمر امامتشان حافظ دین بودند.

وی اظهار داشت : علماء شیعه با مجاهدت های عظیم خود ،توانستند فرهنگ قرآن وفرهنگ اهل بیت (ع) را اشاعه دهند وبشر یت را با این دو امانت پیامبر اسلام (ص) آشنا سازند.

وی گفت : علماء شیعه همواره وظیفه انسان سازی را به خوبی انجام داده اند وتوانستند هزاران نفر را با معارف الهی آشنا کنند وآنهارا از تاریکی وظلمات گناه وجهل وبی دینی نجات دهند .

حجت الاسلام صرفی پور ادامه داد: علماء شیعه هرگاه فرصت وامکان پیدا می‏کردند حکومت اسلامی تشکیل دادند که نمونه آن انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبر ی امام امت می باشد.

وی ، مهمترین مسوولیت علماء شیعه را رهبری معنوی پیروان اهل بیت (ع) عنوان کرد و بیان داشت : در هر شهر و روستائی عالمان دینی چون خورشید ‏درخشیده اند که منشا خیر و برکت برای آن دیار محسوب می شدند .

امام جمعه نورآباد افزود : حوزه و روحانیت در طول تاریخ، شریک درد و رنج مردم بوده و درد ایشان را رنج خود دانسته و در حد توان خود در رفع نیاز های آنان کوشیده است.

به گفته وی ، علماء شیعه همواره ناصر و یاری‏گر مظلومین بودند وهیچگاه با ظالمان ومستکبران همراه وهمکار نبوده اند.

کنگره ملی تجلیل از علما شهرستان دلممتازنیوز جهارشنبه ۲۲ شهریور ماه در سینما سعید نورآباد برگزار می شود .

۷۲۷۰/۶۳۰

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.