علی رغم سنگینی وظایف وزارت بهداشت، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است/فرارسیدن زمان بازنگری اساسی در نظام بهداشت

۱۸م دیماه ،

رییس جمهور با تأکید بر ضرورت بازنگری در نظام فعلی بهداشت و درمان کشور گفت: ظرفیت نظام بهداشت و سلامت فعلی کشور بسیار گسترده است و برای بهره‌برداری بهتر آن باید یک بازنگری اساسی در آن صورت گیرد و با نظام پزشک خانواده یک سیستم پایش سلامت ایجاد شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ محمود احمدی نژاد عصر امروز (دوشنبه) در نشست صمیمی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران نظام سلامت کشور با سخت و سنگین توصیف کردن کار در حوزه بهداشت و درمان گفت: دایره خدمات، کیفیت کار و همچنین حجم کار در حوزه سلامت گسترش بسیار خوبی داشته و سطح توسعه فضاهای درمانی و بهداشتی افتخارآفرین است و کشورمان در شیوه‌های درمان و بهداشت نیز در بالاترین سطوح بین‌المللی قرار داریم.

رییس جمهور با بیان اینکه در حوزه پژوهش و تحقیقات در عرصه سلامت اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: کارهای اجرا شده در این بخش‌ها و همچنین پیشرفت کشور در عرصه ساخت داروها در کشور، با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست و از زحمات دست‌اندرکاران این حوزه تقدیر و تشکر می‌کنم.

احمدی نژاد با اشاره به گستردگی وظایف در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: هر بخش این وزارتخانه به اندازه یک وزارتخانه مسئولیت و کار برعهده دارد اما با وجود گستردگی و سنگینی وظایف و مسئولیت‌ها، اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اید.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دولت پشتیبانی از فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان را وظیفه خود می‌داند، گفت: دولت آماده حمایت و همکاری لازم جهت تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های تحقیقاتی و پروژه‌های نیمه‌کاره حوزه بهداشت، درمان و سلامت است.

احمدی نژاد به ضرورت اصلاح نظام سلامت که از سوی روسای دانشگاه‌ها مطرح شده اشاره کرد و گفت: نظام فعلی سلامت به معنای پایش اولیه بهداشت و درمان است، باید بازنگری شود چرا که این نظام روان کار نمی‌کند، بنابراین باید با روان کردن آن کیفیت کار را بالا برد و این کار شدنی است.

رییس جمهور به ظرفیت‌ها، امکانات و توانایی‌های موجود در کشور اشاره کرد و گفت: هوش، استعداد، همت، سابقه تاریخی و همچنین دستاوردهای عظیمی در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد که با تکیه بر آن می‌توان با اصلاح نظام سلامت فعلی، هزینه‌های درمان کسانی را که به خدمات‌ درمانی سطح بالا نیاز می‌یابند، کاهش داد.

احمدی‌نژاد در ادامه اجرای طرح پزشک خانواده را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح، طرحی نیست که براساس آن فقط تعدادی پزشک استخدام شده و بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شود، بلکه اجرای طرح پزشک خانواده به معنای آن است که نظام سلامت کشور به گونه‌ای طراحی شود و سازمان یابد که هزینه‌های پرداختی دولت، بیمه‌ها و مردم در امر درمان در جای مناسب و به شکل مناسب هزینه شود. البته اگر لازم شد باید نیرو هم استخدام شود اما طرح پزشک خانواده به معنای ایجاد یک نظام پایش سراسری از هر خانه تا مراکز درمانی است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Amee:

    loan websites
    payday loans
    cash advance of america

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.