علی لاریجانی: مشکلات اقتصادی، اوضاع کشور را تحت تأثیر قرار داده است

علی لاریجانی صبح امروز در دیدار با آیت الله مسعودی خمینی با بیان اینکه مجلس نهم از نظر فکری و میزان تحصیلات در شرایط خوبی قرار دارد گفت: این موضوع به طور حتم در روند حرکت مجلس کمک شایانی می کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس هشتم در تعیین سقف مدرک فوق لیسانس برای نمایندگی گفت: خوشبختانه نمایندگان کنونی از نظر تدین و اصولگرایی هم در شرایط خوبی قرار دارند.
گزیده سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقل از خانه ملت می آید:
• نمایندگان دور نهم فهم خوبی از مسائل گوناگون کشوری دارند و خوشبختانه منتخبین جدید در تمام حوزه ها از قبیل اقتصاد، صنعت، کشاورزی، دامداری در سطح خوبی قرار دارند و به تمام اوضاع مسلط هستند.
• مجلس نهم باید موتور محرک برای حل مسائل کشور باشد و این موضوع تنها با پیگیری و تلاش بخش های اجرایی محقق می شود.
• هم اکنون صنایع کشور با مشکلات زیادی روبرو هستند و متأسفانه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با وجود فرمایشات مقام معظم رهبری، بانک ها همکاری نزدیکی با صنایع ندارند.
• اجرای ناقص قانون هدفمند کردن یارانه ها موجب بروز مشکلات زیادی برای کشاورزان شده است که مسئولان باید هر چه سریعتر چاره ای برای آن بیاندیشند.
• هم اکنون مشکل اصلی کشور ابعاد اقتصادی دارد و خوشبختانه مجلس و به تبع آن کمیسیون های تخصصی برای حل این مشکلات فعال شده است.
• مجلس شورای اسلامی در دوره نهم اهداف زیادی دارد اما استراتژی اصلی نهاد قانونگذاری عدم روزمرگی است، هم اکنون تربیت مدیران سطح بالای کشور آموزش های تخصصی وجود دارد و مدیران استراتژیک نباید وقت خود را صرف مسائل خرد و ناچیز بگذارند. ذاتی نیست بلکه اکتسابی است از این رو باید برای تربیت مدیران برنامه ریزی کلانی شود.
آیت الله مسعودی خمینی هم در این دیدار با اشاره به ارتقاء سطح علمی نمایندگان مجلس در دوره نهم گفت: متأسفانه با وجود نقاط مثبت در این دوره میزان تعداد روحانیون کاهش داشته است از این رو اگر دوره اول مجلس را با این دوره مقایسه کنیم این موضوع به طور واضح مشخص می شود.
وی اظهارات رئیس جمهوری درباره پخش و ارائه ۲۰۰ هزار تن سویا بین مرغداران کشور انتقاداتی وارد کرد.
اهم سخنان آیت الله مسعودی خمینی نیز در این دیدار در ادامه می آید:
• اقدامات غیر کارشناسی مانند عرضه محصولات دامی به ویژه مرغ به صورت هدفمند و انتخابی بسیار اشتباه است از این رو مجلس و دولت باید برای حل این مشکلات تلاش کنند.
• از اقدامات فراجناحی رئیس مجلس در دوره نهم تشکر می کنم؛ انتخاب معاونین از گروه مخالفین و جبهه های دیگر نشان دهنده روح بالای رئیس مجلس است.
• مسئولان اجرایی کشور نباید دید جزئی نگر داشته باشند، به طور حتم حل مشکلات اقتصادی مردم نیازمند نگرش کلان و برنامه ریزی منظم است.
• ۳۳ سال از پیروزی انقلاب می گذرد و انتقادهایی به چگونگی ارتباط میان نسل های انقلاب وجود دارد؛ در کلان شهرها باید برای ارتباط بین نسل ها افراد متخصص تربیت شوند و مجلس هم می تواند در ایجاد این پل نقش بسزایی داشته باشد.
/۲۷۲۹۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.