عماد افروغ در گفتگو با آریا: قهر و آشتی احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی مشکوک است

خبرگزاری آریا- برخی خواسته اند از طریق هاشمی به قدرت برسند از این رو به احمدی نژاد که استاندار هاشمی بوده شک دارم زیرا وی در آن زمان نسبت به هاشمی ساکت بود.
عماد افروغ استاد دانشگاه و نماینده مجلس هفتم در گفتگو با خبرنگار آریا درباره احتمال آشتی احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی و شائبه انتخاباتی بودن این آشتی، می گوید:بنده به رغم اینکه مدتی است بنا دارم درباره رییس دولت ، سیاست ها و رفتارهای دولت  مصاحبه نکنم و حتی با وجود درخواست های زیادی که صورت می گیرد به برخی از این درخواست ها که کلی تر و نظری تر است پاسخ می دهم اما این سوالی که شما مطرح کرده اید بستری را فراهم می کند که فعلاً عهد خودم را بشکنم.
وی با تاکید بر این مطلب که این دو کی با یکدیگر قهر کرده بودند که حالا آشتی کنند ،می افزاید:در واقع داستان دوستی و دشمنی هاشمی و احمدی نژاد البته با عرض معذرت از شخصیت حقیقی آنها ،مرا یاد مطلبی می اندازد که سالها پیش در زمان جنگ سرد خواندم  با این مضمون که در دنیا دشمنان زیادی وجود دارند که وانمود می کنند دشمن هستند ،اما دو دوست هستند و تنها وانمود می کنند به دشمن بودن با یکدیگر یعنی همان چیزی که از سوی آمریکا و شوروی مشاهده می شود البته قطع نظر از صحت مصداقی آن ،ظاهرا این مفهوم و داستان مصادیق زیادی دارد و کماکان در دستور کار است و در فرهنگ ما نیز با عنوان جنگ زرگری امری شناخته شده است .
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم تصریح می کند: من همواره به سیاستهای مبتنی بر الگوسازی و هدف قرار دادن دیگران برای رسیدن به منافع شخصی مشکوک بوده ام و هیچگاه هم ندیدم که در دولت فعلی هیچ برخورد جدی با رقیب انتخاباتیش در سال ۸۴ صورت گیرد.
 افروغ ادامه می دهد: در واقع در سال ۸۴ فقط شاهد  بودیم که یک دگردیس و یک سیبل و هدف به نام آقای هاشمی مطرح شد  در حالی که در طول ۴ سال هیچ سند و پرونده ای درباره وی رو نشد اما باردیگر در سال ۸۸ این هدف و این سیبل و این دگردیس بار دیگر رو شد.
وی خاطرنشان می کند: مجموع این رفتارها نشانه ای است برای این که آدم  در واقعی بودن این دگردیس تردید کند یعنی حداقل این است که این دگردیس ابزار به قدرت رسیدن شده باشد اما از سوی دیگر این مساله می تواند برد بیشتر و حداکثری هم داشته باشد.
افروغ با تاکید براین مطلب که این دیگرسازی می توانست با برنامه باشد می افزاید:البته ما سندی درخصوص اینکه این دیگرسازی با برنامه بوده است را در اختیار نداریم لذا از پیامدها و اتفاقاتی که در آینده رخ می دهد این مساله کاملاً مشخص خواهد شد.
وی تاکید می کند: امروز ما شاهد اتفاقات محتملی هستیم که در گذشته منتظر آن بودیم ظاهراً این رفاقتها و دوستی ها در کنار رونشدن پرونده ها و اسناد متناسب با آن زمان می تواند سندی باشد مبنی بر اینکه این دیگرسازی ها یک طرفه نبوده، بلکه دوطرفه و با برنامه بوده است.
افروغ اظهار می دارد: حداقل تفسیر درست از این دیگرسازی و با این شیوه برخورد ،احیای مجدد خودی بوده است که به خاطر سیاستها و رفتارهایشان در دوران سازندگی که بسیاری از مدعیان مخالفت با ایشان، که در آن زمان ساکت بودند در واقع با روشهای غلطی که در برخورد با آقای هاشمی داشتند  شخصیت ایشان را دوباره احیاء کردند لذا حداکثر این مساله این بود که این احیاء با برنامه بوده است.
نماینده مجلس هفتم اذعان می دارد: حال باید دید آیا این ماجرا به همین جا ختم می شود یا اینکه این سویه یا سویه های دیگری هم ادامه دارد که این مساله بسیار بغرنج و پیچیده است.
وی با بیان این مطلب که امیدواریم بعد از این شاهد دیگرسازی ها چه با توافق طرف دیگری و چه بدون توافق با دیگری نباشیم ،خاطرنشان می کند:امیدواریم طرفی که دیگرسازی می کند وقتی تاریخ مصرف دیگری تمام می شود تاریخ مصرف طرف مقابلش هم تمام شود در واقع امیدواریم در آینده شاهد یک سیاست اخلاقی متناسب با نشان انقلاب اسلامی و مبانی و ارکان رکین آن باشیم و از در و دیوار نظام جمهوری اسلامی نگاه ، سیاست و رفتار علوی را شاهد باشیم.
این استاد دانشگاه اضافه می کند: در دنیا تا بوده این خود و دیگرسازی بوده است اما همانطور که اشاره کردم بنده به خود و دیگرسازی احمدی نژاد و هاشمی مشکوک هستم که آیا این خودسازی با هماهنگی و توافق آقای هاشمی بوده یا خیر؟ در واقع ما باید منتظر می ماندیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد. از این رو حالا که این دو یکی شده اند به نظر می رسد می توانیم بگوییم که این دو با برنامه این کار را کرده اند.
وی می گوید:باید در نظر داشت که  بعضاً استفاده از روشهای غلط موجب احیای فرد غرق شده می شود لذا آشتی بعدی نشان می دهد که با برنامه بوده وطرح اتهامات بدون ارائه سند هم برای بازگشت شخصیت فردغرق شده صورت گرفته در واقع هم آشتی صورت گرفته و هم احیای شخصیت شده است.
وی تاکید می کند: امیدوارم اگر تاریخ مصرف {سیاسی}هاشمی تمام شده، تاریخ مصرف {سیاسی}احمدی نژاد هم تمام شود و با هم بروند و کس دیگری را نیاورند و دیگرسازی دیگری نکنند.
افروغ می افزاید: هاشمی همواره سیبل بوده است و بنده تردیدی در این مساله ندارم اما گاهی این سیبلیت با هماهنگی با خودش و گاهی بدون هماهنگی با خودش است. در واقع برخی خواسته اند از طریق هاشمی به قدرت برسند و به این شک ندارم اما به احمدی نژادی که استاندار هاشمی بوده شک دارم زیرا وی در آن زمان نسبت به هاشمی ساکت بوده است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.