عملکرد قایقرانان ایران در رقابتهای انتخابی المپیک لندن

به گزارش ایرنا، احمدرضا طالبیان و آرزو معتمدی در رقابتهای قایقرانی قهرمانی آبهای آرام آسیا در تهران توانستند دو سهمیه بازیهای المپیک لندن را کسب کنند.

این برای نخستین بار بود که قایقرانی ایران در رشته آبهای آرام توانست با کسب دو سهمیه جواز حضور در بازیهای المپیک را بدست آورد.

دو سهمیه دیگر نیز ازسوی محسن شادی و سولماز عباسی در رقابتهای انتخابی بازیهای المپیک در رویینگ در کره جنوبی بدست آمد که نقطه عطفی در قایقرانی ایران محسوب می شود.

به نظر می رسد که قایقرانی کشورمان بابرنامه ریزی و بکارگیری مربیان متخصص وایجاد انگیزه در ورزشکاران موفق به کسب چهار سهمیه بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن شده است.

کسب سهمیه المپیک توسط محسن شادی که برای دومین بار صورت گرفت، اگرچه دور از انتظار نبود، اما سولماز عباسی قهرمان روئینگ کشورمان با دریافت جواز حضور در المپیک لندن برای جامعه قایقرانی کاری بسیار ارزنده انجام داد.

این دو قایقران کشورمان علاوه بر کسب سهمیه بازیهای المپیک توانستند با بهبود رکورد خود و افزایش رنکینگ نشان دهند که قایقرانی ایران حرکت رو به جلو داشته و در صورت توجه بیشتر جایگاهی به مراتب بهتر در سطح آسیا خواهد داشت.

درمسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۰۸ پکن محسن شادی در رده سوم جای گرفته بود اما امسال با تلاش فراوان پس از مسجل شدن کسب سهمیه اش یک روز پیش از مسابقه فینال، در این رقابت نیز با کسب مقام دوم مسابقات رنکینگ خود را ارتقاء بخشید.

در دوره گذشته نیز هما حسینی با کسب مقام چهارم جواز حضور در المپیک پکن را دریافت کرد، اما سولماز عباسی در مسابقه فینال این ماده امروز مقام سوم را کسب کرد و این شرایط حرکت رو به جلو را نشان می دهد.

اکنون کاروان ورزش قایقرانی ایران باکسب ۴سهمیه گام به بازیهای المپیک۲۰۱۲ لندن می گذارد. رشته قایقرانی به عنوان یکی از پرمدال ترین رشته های المپیکی محسوب می شود و ایران برای بهبود جایگاه خود در این بازیها باید در این رشته سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد.

۱۵۸۷**۱۵۹۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۳۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.