عملیات اجرایی بزرگترین مجموعه گلف خاورمیانه آغاز شد

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت – ۰۹:۳۷:۲۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با حضور وزیر ورزش و جوانان؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-عملیات اجرایی بزرگترین مجموعه گلف خاورمیانه در شهرک نمونه گردشگری بین المللی سرزمین ایرانیان روز چهارشبه با حضور عباسی وزیر ورزش و رییس فدراسیون گلف آغاز شد.
به گزارش خبرنگار آریا،این زمین که “مجموعه گلف سرزمین ایرانیان” نام گرفته  در هفت کیلومتری فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و در شهرستان زرندیه واقع شده است و قرار است طی دو سال به بهره برداری برسد. مجموعه گلف سرزمین ایرانیان که توسط مشاوران مطرح بین المللی طراحی و احداث زمین های گلف دنیا مورد مطالعه قرار گرفته است به لحاظ توپوگرافی خاص منطقه زرندیه در قلب شهرک نمونه گردشگری بین المللی سرزمین ایرانیان واقع شده است.
پیش از این عملیات اولیه اجرایی این زمین گلف که بیش از ۹۳۰ هزار متر وسعت دارد در پاییز سال گذشته آغاز شده بود و چمن های خاصی نیز با توجه به اقلیم کم آب منطقه در گلخانه های ویژه ی این زمین در دست پرورش است.
عباسی وزیر ورزش و جوانان که در حاشیه این مراسم از پیست بین المللی کارتینگ پرند نیز بازدید کرد ضمن اظهار خوشنودی از حضور بخش خصوصی در ایجاد و راه اندازی مجموعه های استاندارد بین المللی در بخش ورزش کشور گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر به کمک دولت نهم و دهم زیرساخت‌های بسیار خوبی در ورزش کشور ایجاد شده است اما باید از توانایی و پتانسیل بخش خصوصی هم برای افزایش سرانه ورزشی کمک بگیریم. در کشور ما افراد زیادی وجود دارند که می توانند در بخش عمرانی و زیرساختی ورزش به ما کمک کنند و ما نیز از کارآفرینان این بخش حمایت می‌کنیم.
او همچنین ضمن بازدید از پیست سوپرکارت سرزمین ایرانیان که به بهره برداری آزمایشی رسیده است پیست های موتور کراس و آفرود این مجموعه را نیز افتتاح کرد.
عباسی در ابتدای این مراسم بر سر مزار شهدای پرند حاضر شد و فاتحه‌ای را قرائت کرد.
اما مهم ترین اتفاق این مراسم را شاید بتوان حضور جدی بخش خصوصی در حوزه ورزش دانست. آن چنان که در گزارش مسئولان شهرک نمونه گردشگری سرزمین ایرانیان آمده است بیش از ۷ پروژه ورزشی در این منطقه در دست احداث است که از این میان می توان به پیست اتومبیل­رانی، مجموعه سوارکاری، دهکده چوگان، دهکده ورزشی و پیست آفرود اشاره کرد.
اما باید دید آیا این تجربه جدید و رویکرد دولت برای حضور بخش خصوصی در حوزه ورزش می تواند به افزایش سرانه ورزشی در کشور منجر شود؟

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۲۲۱۳۷۲۹۸۷۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.