عملکرد کارتخوان نمایشگاه کتاب، مورد استقبال ناشران و بازدیدکنندگان قرار گرفت

۲۱اردیبهشت، فاوا نیوز: مدیر کمیته رفاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، خدمات کارتخوان‌های سامان پرداخت را در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران، مفید و موثر ارزیابی کرد.
به گزارش فاوا نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت پرداخت الکترونیک سامان، نیکنام حسین‌پور، در نشستی با مدیران این شرکت به عنوان مجری انحصاری نصب و پشتیبانی دستگاه‌های کارتخوان بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی تهران و همچنین کارشناسان شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)، پیرامون خدمات پرداخت الکترونیک در نمایشگاه کتاب، تصریح کرد: « متاسفانه در کشور فضای نمایشگاهی مناسبی که بتواند نمایشگاه بین‌المللی کتاب را پوشش دهد، موجود نداریم. لذا وزارت ارشاد ناگزیر است که این نمایشگاه را در مصلای تهران برگزار کند. فلسفه تاسیس مصلا هم برای برگزاری نمایشگاه نیست بنابراین در ایجاد شبکه و کابل‌کشی و سایر مباحث زیرساختی بانکی در چنین فضایی با مشکل مواجه هستیم. شاید اگر بتوانیم آهسته آهسته در سال‌های آینده از کارتخوان‌های بیسیم و با کاربری ساده‌تر در نمایشگاه کتاب استفاده کنیم، تا حدی از مشکلاتی که ذکر شد کاسته شود».

وی خاطر نشان ساخت: «امسال از همکاران در بانک صادرات خواهش کردیم مثل نمایشگاه کتاب سال ۹۰، پروژه راه‌اندازی تجهیزات پرداخت الکترونیک را به شرکت سامان پرداخت بسپارند. چرا که از لحاظ سرعت تراکنش، کیفیت زیرساخت‌های ارتباطی و پشتیبانی کمترین مشکلات را در نمایشگاه کتاب سال ۹۰ داشتیم. نتیجه این تصمیم استقبال و رضایت بالای ناشران و بازدیدکنندگان امسال را فراهم کرد».

حسین پور در ادامه افزود: «می توانیم بسیاری از خدماتی که در نمایشگاه کتاب ارائه می‌شود را همانند پرداخت از طریق کارتخوان، الکترونیکی کنیم، یعنی برای راحتی بیشتر خریداران، به جای توزیع بن‌های کاغذی، تخفیفاتی را به صورت آنلاین بر روی دستگاه کارتخوان ارائه کنیم و یا کارت‌های الکترونیکی تخفیف دار صادر کنیم و در اختیار مراجعین قرار دهیم. این تمایل از جانب ناشران هم وجود دارد و امیدواریم با راهکارهای الکترونیکی، بتوانیم به زودی این ایده را عملیاتی کنیم».

مدیر کمیته رفاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در ادامه تصریح کرد: «راه‌اندازی شبکه الکترونیکی برای نمایشگاهی در این وسعت و با چنین سرعتی باوجود زیرساخت‌های فعلی، کاری بسیار سخت و دشوار است که به همت همکاران شرکت سامان پرداخت و بانک صادرات محقق شده است».

وی در پایان افزود: «امسال خوشبختانه سرعت نصب دستگاه‌های کارتخوان بسیار عالی بوده و تعداد تراکنش‌های ناموفق هم به حداقل ممکن رسیده است. با توجه به مشکلاتی که حمل پول نقد دارد، مردم هم ترجیح می‌دهند از خدمات الکترونیکی و پرداخت از طریق کارت استفاده کنند».
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.