عملیات تکمیل تونل امیرکبیر رو به اتمام است

۲۳اردیبهشت،

عملیات تکمیل تونل امیرکبیر رو به اتمام است

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت : عملیات احداث تونل امیرکبیر ، پایان یافته و هم اکنون سیستم تهویه و روشنایی آن در حال تکمیل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از مهر، مازیار حسینی  ضمن بیان این مطلب اظهار کرد : عملیات سیویل (عملیات عمرانی) ، این تونل به اتمام رسیده است. اتصال تونل امیر کبیر به بزرگراه امام علی (ع) نیز که مساله بسیار مهمی بود خوشبختانه انجام شده است.

وی در خصوص اتصال تونل به بزرگراه گفت : بزرگراه امام علی (ع) در تراز منفی یک قرار دارد و ما باید تونل را از تراز منفی دو آورده و از زیر بزرگراه عبور داده و به بزرگراه امام علی (ع) متصل می کردیم که این کار به خوبی صورت پذیرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری به بخش های باقی مانده در تونل امیر کبیر نیز اشاره کرد و افزود : هم اکنون تنها بخش باقی مانده ، تکمیل سیستم های تهویه و روشنایی تونل است.

بر اساس این گزارش ، تونل امیر کبیر به سبب قرار گیری در مناطق پر ترافیکی همچون ۱۲ و ۱۴ و محدوده بازار بزرگ تهران ، پس از افتتاح نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی این مناطق پایتخت ایفا خواهد کرد.

این تونل ، یکی از تونل های خاص شهر تهران است که به سبب اجرای عملیات همزمان حفر زیرگذر با حفر تونل، جزو پروژه های منحصر به فرد تونل سازی در شهر تهران محسوب می گردد.

با بهره برداری از تونل امیر کبیر ،نه‌تنها بار‌سنگین ترافیکی منطقه بازار (سه راه امین حضور) به بزرگراه امام علی(ع) که یک بزرگراه مؤثر شمالی- جنوبی است، منتقل‌می‌شود بلکه با پیش‌بینی یک خط اتوبوس تندرو در‌جهت حرکت از بزرگراه امام‌علی(ع) به سمت منطقه بازار، عملاً امکان دسترسی به قلب اقتصادی پایتخت برای شهروندان آسانتر خواهدشد.

دوشنبه ۲۳ اردیبهشت   ۱۶:۵۰

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.