عملیات ساخت فاز ٢ پتروشیمی دماوند با مشارکت شرکت های ایرانی آغاز شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مذاکره برای تامین منابع مالی با بانک های داخلی؛

مدیرعامل پتروشیمی دماوند گفت: مذاکره برای ساخت واحد هوا نیز درحال نهایی شدن است و برای تامین منایع مالی فاز ٢ این مجتمع پتروشیمی در حال مذاکره با یک بانک داخلی هستیم.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، محمدرضا رضایی مدیرعامل شرکت پتروشیمی دماوند با بیان این مطلب گفت: پتروشیمی دماوند، نقش مهمی در تامین یوتیلیتی پتروشیمی‌های فاز ٢ منطقه عسلویه دارد که امید است با تلاش متخصصان و تامین منابع مالی، این پروژه در زمان بندی تعریف شده به بهره‌برداری برسد.
 
رضایی افزود: فاز دوم پتروشیمی دماوند از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار اصلی در حال ساخت است و  عملیات مهندسی و ساخت واحد آب در این فاز امضا شده و فعالیت اجرایی آن آغاز شده است.
 
وی ادامه داد: مذاکره برای ساخت واحد هوا نیز درحال نهایی شدن است و برای تامین مالی فاز ٢ این مجتمع پتروشیمی در حال مذاکره با یک بانک داخلی هستیم و روند مذاکره ها تاکنون رضایت بخش بوده است.
 
مدیرعامل شرکت پتروشیمی دماوند گفت: موافقتنامه های خوبی نیز با یک کنسرسیوم خارجی انجام شده و به زودی قرارداد نهایی برای فاینانس به امضا خواهد رسید.
 
 به گزارش ممتاز به نقل از شانا، توربین های فاز اول نیروگاه این مجتمع  راه اندازی شده و واحد بخار نیز درحال تکمیل است که تا پایان سال به بهره برداری رسیده و پیش راه اندازی خواهد شد.
 
رضایی افزود: فاز اول نیروگاه در مجموع بیش از ٩٠درصد پیشرفت دارد و در بخش آفسایت نیز پیشرفت پروژه به ۴٧درصد رسیده است.
 
مدیرعامل پتروشیمی ادامه داد: شرکت پتروشیمی دماوند، تامین کننده سرویس های جانبی مورد نیاز ٢۴ طرح پتروشیمی مستقر در فاز دو توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در زمینی به مساحت ٩٠ هکتار احداث شده است.
 
وی گفت: این طرح به منظور جلوگیری از تکرار احداث واحدهای مشابه تولید سرویس های جانبی در مجتمع های پتروشیمی و کاهش هزینه های سرمایه گذاری و هزینه های بهره برداری و افزایش امنیت تولید سرویس های جانبی مورد نیاز شرکت های پتروشیمی در حال احداث است.
 
مدیرعامل شرکت پتروشیمی دماوند گفت: واحدهای این مجتمع شامل واحد برق و بخار، آب گیر و آب شیرین کن، جداسازی هواساز و بخش آفسایت است.
 
وی ادامه داد: واحدهای چهارگانه این پتروشیمی عبارتند از: واحد برق و بخار، واحد آبگیر و آب شیرین کن، واحد جداسازی هوا و بخش افسایت که با سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلار در حال احداث است.
 
مدیرعامل پتروشیمی دماوند اظهار کرد: پیمانکار این پروژه شرکت مپنا است که حدود ٧٠ درصد کالا و تجهیزات مورد نیاز پروژه را از سازندگان داخلی تامین می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.