عملیات لوله گذاری دریایی فاز ۱۹ پارس جنوبی آغاز شد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس روزسه شنبه به نقل ازحمیدرضا مسعودی افزود:براساس برنامه ریزی انجام شده درشرکت نفت وگازپارس وباهمکاری موثرشرکت پیمانکار، مراحل اجراونصب خط لوله بخش C فاز۱۹ برای انتقال گاز تولیدی سکوهای دریایی به پالایشگاه خشکی با استقرار شناور لوله گذار در آب های خلیج فارس، آغاز شد.

وی اضافه کرد: طول این خط لوله ۳۲ اینچی در دست اجرا ۱۱۵ کیلومتر است و بر اساس پیش بینی ها، اجرای عملیات لوله گذاری این طرح تا دو ماه آینده، به پایان خواهد رسید.

مسعودی گفت:همزمان با اجرای این خط لوله، خط انتقال چهار اینچی گلایکول نیز برای انتقال آن از پالایشگاه به سکوهای دریایی، نصب خواهد شد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی اظهارداشت: همه کالاهای مورد نیاز اجرای خط لوله دریایی این فاز تامین شده است و روند اجرای بخش دریایی از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی بیان کرد: حفاری بخش C فاز ۱۹ پارس جنوبی با سرعت مطلوبی دردست اجراست.

هدف از توسعه این فاز، تولید روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز ترش و انتقال آن با خط لوله به خشکی و تبدیل به روزانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون فوت مکعب گاز شیرین، دو هزار و ۵۰۰ تن اتان، دو هزار تن پروپان، هزار و ۲۰۰ تن بوتان، ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد است.

هم اکنون کنسرسیومی متشکل از شرکت های پتروپارس، پتروپارس ایران و شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران به رهبری شرکت پتروپارس، مسئولیت توسعه فاز ۱۹ میدان گازی پارس جنوبی را به عهده دارد و قراردادهایی با چند شرکت مختلف در زمینه ساخت، مشاوره مهندسی در قالب یی پی سی برای شتاب بخشی به اجرای فاز ۱۹ پارس جنوبی بسته شد. ک/۱

۵۳۹ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۶۲۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.