عمل رایگان “وازکتومی” و “توبکتومی” متوقف شد

۲۷ آبان ،

دبیر کمیته مدیریت مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دبیر کمیته مدیریت مجلس گفت: سیاست تشویقی اجرای رایگان عمل “وازکتومی” و “توبکتومی” ‌با ابلاغ وزارت بهداشت متوقف شده و اجرا نمی‌شود.

شهلا میرگلو‌ بیات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اجرای سیاست‌های تشویق کنترل جمعیت گفت: سیاست تشویقی اجرای رایگان توبکتومی و وازکتومی متوقف شده و اجرا نمی‌شود.
وی افزود: در جهتی ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر عدم اجرای این دو روش به صورت تشویقی، کسانی که خواستار انجام عمل توبکتومی و وازکتومی می‌شوند هیچگونه حمایت مالی از آنها نخواهد شد.

دبیر کمیته مدیریت مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در حال رسیدگی به لایحه اصلاح قانون کنترل جمعیت است که در‌ آن، موضوع سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت ذکر شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان افزود: بعد از تصویب این لایحه، مجلس به صورت جدی مسائل مربوط به سیاست‌های تشویق افزایش زاد و ولد را دنبال خواهد کرد.

میرگلو بیات در پایان متذکر شد: توقف اجرای بعد تشویقی وازکتومی و توبکتومی اقدام مثبتی است چرا که کشور نیاز به جمعیت جوان دارد و نباید اجازه داد نرخ رشد جمعیت منفی شود.
انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.