عمل کاشت موی طبیعی

hair-transplantation-surgery

hair-transplantation-surgery

 

یکی از روش های درمان طاسی سر پیوند موی طبیعی است؛ کاشت موی طبیعی به صورت کاشت موی بلند که در این روش بدون انجام بیهوشی در اتاق عمل سرپایی انجام می پذیرد.

 
 کاشت موی طبیعی در اتاق عمل مجهز کلینیک و با بیحسی موضعی انجام میگیرد. بیمار در طول عمل بیدار بوده و در اثر تزریق داروی آرامبخش احساس آرامش لذتبخشی دارد.

 
غالبا قبل از عمل نیازی به کوتاه کردن همه موهای سر نمی باشد و فقط موهای منطقه کاشت کوتاه خواهد شد. در ابتدای این عمل پزشک یک نوار باریک به طول cm 30 و به عرض ۱٫۲ cm از پوست مودار پشت و طرفین سر (منطقه دهنده) بیمار را با جراحی برمی دارد. در پایان این مرحله، ناحیه دهنده توسط بخیه ترمیم می شود. بخیه ها معمولا قابل جذب بوده و در صورت نیاز بعد از دو هفته کشیده می شود.
 
پس از آن گروه پزشکی با استفاده از میکروسکوپ های اختصاصی، نوار پوستی برداشته شده را به قطعات بسیار کوچک تقسیم می کنند. هر قطعه کوچک را گرافت (graft) می نامند. هر یک  از گرافت ها حاوی یک الی ۴ تار مو و یا حاوی ۳-۶ تار مو خواهد بود.
 
 
 
hair-transplantation-surgery (2)
 
 
 
سپس با در نظر گرفتن سن بیمار و با توجه به عکس های قدیمی او ، خط مو ی جدیدی با توافق بیمار  طراحی میشود. همیشه ظریف ترین گرافت هادر محل خط مو کاشته می شود. گرافت های تهیه شده با دقت در مناطق طاس و کم پشت (ناحیه گیرنده ) پوست سر و به موازات موهای سر بیمار کاشته میشود. محل کاشته شدن هر یک از گرافت ها در پوست سر بسیار کوچک و کم عمق بوده و به اندازه سوراخ سطحی ناشی از فرورفتن یک سوزن در پوست میباشد.گرافت ها یک به یک در این سوراخ ها کاشته می شود. این عمل نیاز به تجربه و دانش زیادی دارد.
 
در پایان عمل دکتر وضعیت قرار گرفتن گرافت ها را چک کرده و دستور پانسمان سر بیمار را خواهد داد. معمولا پانسمان  بعد از دو روز باز خواهد شد. 
 
عمل کاشت موی طبیعی معمولا ۴-۸ ساعت طول کشیده و در این مدت بیمار به هیجوجه درد و ناراحتی احساس نخواهد کرد و تعداد جلسات کاشت موی طبیعی در هر فرد به عوامل مختلفی بستگی دارد. معمولا بسته به وسعت و شدت طاسی در منطقه گیرنده وتراکم موها در منطقه دهنده ۱-۲ جلسه کاشت مو لازم خواهد بود فاصله جلسات کاشت مو از یک ماه تا یکسال متغیر است.

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.