عنان‌ خواستار تعویق‌ رای‌گیری‌ قطعنامه‌ ضدسوری شد

کوفی عنان اعلام کرد با توجه به احتمال وتوی قطعنامه پیشنهادی کشورهای اروپایی و آمریکایی علیه سوریه توسط روسیه و تلاش برای متقاعد کردن مسکو برای همراه شدن با این قعطنامه، از کشورهای عضو شورای امنیت می خواهم رای گیری درباره آن را به تعویق اندازند.

کوفی عنان با اشاره به تشدید خشونت ها و درگیری ها در سوریه، از کشورهای عضو شورای امنیت خواست تا رای گیری درباره قطعنامه علیه سوریه را به تعویق اندازند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، کوفی عنان اعلام کرد با توجه به احتمال وتوی قطعنامه پیشنهادی کشورهای اروپایی و آمریکایی علیه سوریه توسط روسیه و تلاش برای متقاعد کردن مسکو برای همراه شدن با این قعطنامه، از کشورهای عضو شورای امنیت می خواهم رای گیری درباره آن را به تعویق اندازند.

یک دیپلمات اروپایی حاضر در نیویورک در این باره گفت: عنان تصور می کند که می تواند روسیه را به حمایت از قطعنامه کشورهای تحریمی علیه سوریه متقاعد کند و از این روی کشورهای غربی نمی توانند این درخواست وی را نادیده بگیرند.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه پیش از این به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده بود که رایزنی ها درباره قطعنامه های پیشنهادی درباره بحران کنونی در سوریه همچنان در شورای امنیت ادامه دارد و احتمال می رود رای گیری در باره قطعنامه تحریمی علیه رژیم بشار اسد به تاخیر افتد.

این منابع افزودند: به دنبال انفجارهای خونین امروز دمشق که به کشته و زخمی شدن تعدادی از مقامات ارشد سیاسی،نظامی و امنیتی سوریه منجر شد، احتمال می رود رای گیری درباره قطعنامه پیشنهادی ۲۴ ساعت به تاخیر افتد.

دیپلمات های غربی در سازمان ملل پیش بینی می کنند که قطعنامه پیشنهادی کشورهای اروپایی و آمریکا علیه رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه با وتوی دو کشور روسیه و چین مواجه شود.

روسیه بارها اعلام کرده است که با هرگونه قطعنامه تحریمی علیه همپیمان سنتی خود مخالف است و بر این اساس قطعنامه ای دیگر برای ارائه به اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل تا جمعه شب زمان دارد قطعنامه ای درباره تمدید ماموریت ۳۰۰ ناظر بین المللی در سوریه تصویب کند.

تلاش کشورهای غربی برای تصویب قطعنامه ای ضد سوری در صحن علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد در حالیست که سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه امروز هشدار داد که روسیه اجازه نخواهد داد شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای را به تصویب برساند که در آن از انقلاب در سوریه حمایت شده باشد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.