عناوین رویدادهای مهم آفریقا در روز شنبه از نگاه فرانس پرس

تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی /۰۲/۲۲
خبرگزاری فرانسه در گزارشی از عناوین برخی از مهمترین رویدادهای قاره آفریقا را در روز شنبه دوازدهم ماه مه، بیست و سوم اردیبهشت ماه، به این صورت اعلام کرد:

الجزایر
الجزیره- پیگیری اخبار مربوط به انتخابات پارلمانی در الجزایر یک روز پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات که در آن «جبهه آزادیبخش ملی الجزایر» وابسته به ریاست جمهوری به پیروزی رسید و شش حزب اسلام خواه این کشور تنها موفق شدند با کسب شصت و شش کرسی از مجموع چهارصد و شصت و دو کرسی پارلمان، جایگاه ششم را در انتخابات به دست آورند. برخی از احزاب اسلام خواه الجزایر ، حزب حاکم را به تقلب در انتخابات متهم کرده اند.

سودان، سودان جنوبی
جوبا، خرطوم- واکنش دولت سودان به تصمیم ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد که روز جمعه رژیم خرطوم را به بمباران بی هدف مناطق مرزی سودان جنوبی متهم کرد و گفت این حملات را می توان جنایات بین المللی قلمداد کرد.

مالی
باماکو- هیئت میانجی جامعه اقتصادی غرب آفریقا که برای حل بحران سیاسی مالی تلاش می کند به ماموریت خود در باماکو، پایتخت این کشور ادامه می دهد تا بلکه بتواند اختلافات کودتاچیان سابق و احزاب سیاسی این کشور را درباره ریاست جمهوری و مدت دوره انتقالی که از دوازدهم آوریل به اجرا گذاشته شده است، حل و فصل کند.

گینه بیسائو
بیسائو- مانوئل سریفو انهاماجو، رئیس مجمع ملی گینه بیسائو، که روز جمعه از طرف جامعه اقتصادی غرب آفریقا به عنوان رئیس جمهور دوره انتقالی یک ساله مالی انتخاب شد، رایزنیهای خود را برای انتصاب یک نخست وزیر مورد توافق همه گروهها آغاز خواهد کرد. نخست وزیر جدید وظیفه دارد دولتی جدید تشکیل دهد و شرایط برگزاری انتخابات سراسری را فراهم کند.

جمهوری دموکراتیک کنگو
گوما- پیگیری اوضاع امنیتی و انسانی در مناطق شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو در حالی که درگیریهای شدیدی میان ارتش و شورشیان سابق « شورای ملی دفاع از خلق» روز جمعه نزدیک مرزهای این کشور با رواندا و اوگاندا روی داد.

موزامبیک
ماپوتو- جویس باندا، رئیس جمهور جدید مالاوی، سفر سه روزه خود را به موزامبیک آغاز خواهد کرد به امید اینکه بتواند روابط دو جانبه متشنجی دو کشور را بهبود بخشد. دو کشور به دلیل چندین پرونده اختلاف برانگیز به ویژه در زمینه تجاری روابط حسنه ای ندارند.
۱۶۳/۱۴۵

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.