عوارض بی اشتهایی در افراد مختلف چیست؟

بی اشتهایی در افراد به دو دسته تقسیم می شود وعلت های گوناگون دارد.

دکتر مسعود کیمیاگر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تعریف بی اشتهایی در افراد مختلف متفاوت است یکسری افراد هستند که در گذشته تغییر عادت غذایی ودریافت غذایی نداشته اند و این افراد تغییر در آنها به یکباره بروز می کند وزمانی که شرح حال شان را می پرسیم ابراز بی اشتهایی می کنند.

ولی دسته دیگر افرادی هستند که ، دریافت عادت غذایی در ۲ و۳ماه قبل وحتی ۱ماه قبل به گونه ای دیگر بوده وحال تغییر یافته است واین دریافت کم شده واین دودسته با یکدیگر متفاوت هستند.

وی ادامه داد: در دسته اول اکثر اوقات تعریف بی اشتهایی نمی کنجد واز  نظر بالینی و آزمایشات مشکل ندارند وفقط ممکن است  از وزن خود ناراضی باشند.

در دسته دوم: از یک زمانی فرد احساس می کند دریافت کم شده وبه طور ناخواسته ۵درصد از وزن راازدست داده واین یک مسئله مهم است که در ایجاد بروز آن عوامل مختلفی وجود دارد.

کیمیاگر عنوان کرد: یکی از عوامل می تواند التهاب، استرس، مشکلات، جابجایی ها مثل (محل کار، زندگی، شهر، کشور) باشد وعواملی مانند طلاق که هرکدام قابل بحث است وهمچنین عوامل پزشکی از قبیل تغییرات قندخون درافراد بیماری دیابت دارند.

وی درخصوص دیابت افزود: دیابت شایع ترین این نوع بیماری است که ممکن است علامتی در فرد وجود نداشته باشد قندخون بالا باشد ولی خودفرد متوجه آن نشودو یا تغییر وزن وکاهش وزن شدید در امر ایجاد شود که به آن متابولیگ گفته می شود.

وی خاطر نشان کرد: به عبارت ساده تر صرفا برنامه غذایی مشکل بیمار را حل نمی کند باید علت پزشکی مشخص شود وبعد از معاینه ویا موازات آن درمان پزشکی تغذیه برای بیمار تجویز می کنیم./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.