«عینک» گران نمی شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

فروشندگان عینک آفتابی و طبی برای فعالیت و فروشندگی باید مدرک فنی از وزارت بهداشت و درمان داشته و یا فارغ التحصیل رشته اپتیک از دانشگاه ها باشند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران، حمید ثابت قدم، رئیس اتحادیه ی سازندگان و عینک فروشان تهران، با اعلام این مطلب اظهار داشت: در سال جاری قیمت انواع عینک طبی و آفتابی نسبت به سال قبل تغییری نداشته و گرانتر نشده است.

وی با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید عینک آفتابی در فصل گرم سال افزود: عینک های آفتابی که از سوی دست فروشان و یا در واحدهای صنفی فاقد پروانه ی عرضه می شود به طور قطع عینک های غیر استاندارد می باشند که به چشم مصرف کنندگان آسیب می رساند.

رئیس اتحادیه ی سازندگان و فروشندگان عینک ادامه داد: در حال حاضر ۶۰۰ واحد صنفی عینک فروشی دارای پروانه در تهران فعال می باشند و ۴۰۰ واحد صنفی نیز برای اخذ جواز کسب اقدام کرده اند که از مردم می خواهیم خریدهای خود را از این واحدها انجام دهند تا در صورت بروز هر گونه تخلف امکان برخورد با اشخاص خاطی وجود داشته باشد.

ثابت قدم در خصوص تفاوت قیمت عرضه ی عینک در مناطق مختلف شهر، از جمله در خیابان فلسطین با خیابان جمهوری تصریح کرد: کسبه ی عمده فروش عینک در خیابان جمهوری فعالیت می کنند، اما این اشخاص صلاحیت برای تک فروشی عینک را ندارند؛ زیرا برای این کار باید مدرک فنی از وزارت بهداشت داشته و با فارغ التحصیل رشته اپتیک باشند.

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: البته توزیع اجناس چینی و بی کیفیت نیز از دیگر دلایل تفاوت قیمت عینک در نقاط مختلف شهر است.

وی با تأکید بر ضرورت خرید عینک از واحدهای صنفی دارای پروانه متذکر شد: مردم در صورت بروز مشکل می توانند شکایات خود را با شماره تلفن های ۶۶۷۰۵۲۸۲-۶۶۷۰۴۵۴۰ به اتحادیه اعلام کنند.

انتهای پیام/

منبع:موج


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.