عکاسی سفر در کلاس استادان نشنال جئوگرافی

۱۶اردیبهشت،

برترین مجله اینترنتی ایران

ممتازنیوز: اگر عکاسی دوست دارید، احتمالا از اینکه در سفر عکس های زیبا و خاص بگیرید هم لذت می برید.

عکاسان حرفه ای دنیا که برای تصاویر ثبت شده خود جایزه های جهانی گرفته اند همچون جیم ریچاردسون و دن وسترجن از ترفندهایی برای عکاس بهتر در طول سفر استفاده می کنند که ما در اینجا آنها را ذکر کرده ایم.

عکاسی سفر در کلاس استادان نشنال جئوگرافی

۱٫    شناخت دوربین و راحت بودن با آن

سعی کنید اعتماد به نفس داشته باشید. برای این منظور بهتر است دوربین خود را به خوبی بشناسید. وقتی با وسیله خود احساس راحتی داشته باشید، راحت تر می توانید روی سوژه های دلخواه فوکوس کنید. داشتن اعتماد به نفس در خود سبب انتقال آن به عکس هایی می گردد که ثبت می کنید.

۲٫    آشنایی با فرهنگ محلی منطقه

سعی کنید هنجارهای محلی منطقه ای که به آنها سفر کرده اید را به خوبی بشناسید. تا حد امکان رفتارهای خود را به سنت های منطقه نزدیک کنید. برای این منظور می توانید خبرنامه های محلی را مطالعه یا با فروشنده های سوپرمارکت صحبت کنید.

۳٫    لباس مناسب پوشیدن

 سعی کنید تا جای ممکن بر اساس موقعیت اجتماعی حاضر لباس بپوشید. به طور مثال، اگر داخل کلیسا می روید حتما لباس مناسب کلیسا بپوشید. یا  هنگام شرکت در مراسم رسمی، کت و شلوار بپوشید. به هر حال سعی کنید در اجتماع هایی که حاضر می شوید، به حساسیت های موجود احترام بگذارید و خلاف آن عمل نکنید.

۴٫    در آب و هوای بد، چیزهای خوب را ببینید

شاید این جمله بیشتر شبیه کلیشه باشد اما واقعیت دارد. باران، برف و مه سبب دگرگونی طبیعت می شوند و می توان بهترین و زیباترین لحظه ها و منظره ها را به ثبت رساند. اما باید حتما برای عکاسی در این موقعیت ها به طور کامل مجهز باشید: به طور مثال، یک کیسه پلاستیکی کمک می کند تا دوربین شما خیس و خراب نشود.

عکاسی سفر در کلاس استادان نشنال جئوگرافی

۵٫    جلو بروید و دوست شوید

همچون یک جاسوس رفتار نکنید. لنزهای تله فوتوی (عکاسی ار فاصله دور) خود را کنار بگذارید و خودتان را در لحظه و منطقه موردنظر قرار دهید. عکس های اشخاص موفق و سرشناس همیشه از دل ماجرا گرفته شده اند نه از فاصله ای دور.

۶٫    غذاهای محلی را امتحان کنید

شاید برایتان جالب باشد اما عکاس های فصلی نشنال جئوگرافی یک قانون برای خود دارند و آن این است که حتما و حتی برای یک لقمه، غذای محلی منطقه موردنظر را امتحان کنید.

۷٫    رعایت قراردادهای اجتماعی

 افرادی محلی مکانی که به آنجا سفر کرده اید، به شما اجازه می دهند تا از آنها عکسبرداری کنید. این کار شما را آسان می کند. بنابراین، سعی کنید ابتدا با فرد موردتوجه خود یک دوستی ساده حتی سی ثانیه ای برقرار و سپس عکاسی کنید.

۸٫    نگاه متفاوت داشتن

برای اینکه عکس های زیبایی در سفر خلق کنید، به دل اتفاقها بروید. بالای کوه بروید تا دید متفاوتی داشته باشید. از همه زوایای ممکن از سوژه خود عکس بگیرید تا بهترین زاویه را پیدا و سپس عکاسی کنید.

۹٫    تعیین ماموریت برای خود

اگر برای عکاسی خود سببی دارید، احساس راحتی بیشتر خواهید داشت و تصاویر بهتری ثبت خواهید کرد.

۱۰٫    در آخر، امتحان، امتحان و امتحان

یک عکس خوب بگیرید. سپس تلاش کنید به روشی دیگر از منظره مورد نظر عکاسی کنید. دوباره روشی دیگر را امتحان کنید. دن وسترجن اعتقاد دارد با سه بار امتحان کردن عکاسی های مختلف از سوژه واحد سبب می گردد تا بتوانید بهترین عکس را خلق کنید.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.