عکس‌های تکان‌دهنده از ابوالفضل پورعرب

 

 

 

 

عکس‌های تکان‌دهنده‌ای که از ابوالفضل پورعرب، سوپراستار دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ در فضای اینترنتی از شامگاه ۹ مهر ماه منتشر شده است، هر مخاطبی را متاثر می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، ابوالفضل پورعرب که با فیلم «عروس» بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ مطرح شد، متولد ۱۳۴۰ در تهران است و تحصیلات خود را در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر به پایان رسانده و سال ۱۳۵۹ با فعالیت در تئاتر و بازی در نمایش «ماموریت حساس» کار هنری خود را آغاز کرده است.

 

آن‌‌طور که گفته می‌شود، این هنرمند به دلیل سرطان وضعیت جسمانی‌اش نامناسب است.

او با فیلم «زخمه» به کارگردانی خسرو ملکان در سال ۱۳۶۲ وارد سینما شد و در ادامه در فیلم «دزد و نویسنده» به عنوان دستیار کارگردان فعالیت کرد.

 

ابوالفضل پور عرب به عنوان جوان اول فیلم‌های دهه ۷۰ نقش‌های زیادی را بازی کرد که از جمله آنها می‌توان به «قربانی»،«آواز تهران»،‌ «نرگس»،«رابطه پنهانی»،«مهاجران»،«سوء ظن»،«دوروی سکه»،«نیش»،«چهره»،«مرضیه»،«بهشت پنهان»،«در کمال خونسردی »،«بی‌قرار»،« مردی شبیه باران»، «قاصدک»،«حماسه قهرمانان»،«غریبانه»،«بادوشقایق»،«جوانی»،«مردی ازجنس بلور»،«عشق کافی نیست»،«معصوم»،«دست‌های آلوده»،«رقص شیطان»،«همسر دلخواه من»،«تیک» و «زندانی ۷۰۷» اشاره کرد.

این بازیگر از اوایل دهه ۸۰ دوران کم کاری‌اش در سینما آغاز شد و بیشتر در مجموعه‌های تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت.

 

ابوالفضل پورعرب در سال ۱۳۷۵ برای فیلم «مردی شبیه باران» موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است.

همچنین برای فیلم «عروس» از جشنواره پیونگ یانگ جایزه بازیگری گرفت.

 

 

 

 

 

منبع: سفیر

 

دستگاه کنترل سلامتی

 

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. babak khodakarami:

    khodayash biamorzad.kari bemorde parasti nadaram ama hame monghaleb shodan.ama be khodesh bad kard.in liaghatesh nabud.marge haghe ama heeeeeeeeeeeeeeeeif

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.