عیب همه گیر اتوبوس های اسکانیا

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 عیب همه گیر اتوبوس های اسکانیا

عیب همه گیر اتوبوس های اسکانیا

ممتازنیوز: حالا که مسوولان در این زمینه کاری نکرده اند، هر کدام از ما می توانیم برای حفظ جان خودمان هم که شده، موقع خرید بلیت اتوبوس،نوع اتوبوس را بپرسیم و اگر اسکانیا بود، از خرید بلیت خودداری و از اتوبوس های دیگر استفاده کنیم.

به گزارش ممتازنیوز، شب گذشته، دو اتوبوس اسکانیا ، بعد از برخورد با یکدیگر در اتوبان قم – تهران به طرز شگفت انگیزی آتش گرفتند و ۴۴ مسافر، زنده زنده در آتش سوختند و به طرز رقت انگیزی جان خود را از دست دادند. شدت حریق به حدی بود که اجساد قربانیان مظلوم این حادثه، قابل شناسایی نیست.
در پی این فاجعه، فرمانده پلیس راه کشور اعلام کرد که سیستم برق اتوبوس های اسکانیا، نقص فنی دارد و این امر، پیشتر نیز حادثه ساز شده و آتش سوزی اسکانیا را در پی داشته است.
چنین نقصی( آن هم در اتوبوس هایی که مردم را در گروه های چند ده نفری جابجا می کنند) اگر در هر جای دنیا وجود می داشت، اولین و بدیهی ترین کار مسؤولان، ممانعت از تردد این خودروها بود.
بنابراین ، انتظار می رفت از همان ابتدا، اجازه تردد به اسکانیا داده نشود یا بعدتر که نقص فنی آن مشخص شد، تا رفع نقص، مانع حرکت آن در جاده شوند.
با این حال، به هر علتی، چنین اتفاقی نیفتاده و اسکانیاها، همچنان در کار حمل و نقل مسافرند.
به گزارش عصر ایران، حالا که مسوولان در این زمینه کاری نکرده اند ، هر کدام از ما می توانیم برای حفظ جان خودمان هم که شده، موقع خرید بلیت اتوبوس، از متصدی مربوطه نوع اتوبوس را بپرسیم و اگر اسکانیا بود، از خرید بلیت خودداری کنیم و از اتوبوس های دیگر- که معمولاً هم وجود دارند- استفاده کنیم.
این که مسؤولان در این باره وظیفه دارند، سخنی است درست اما عقل حکم می کند منتظر تصمیم چند نفر دیگر که پشت میزهای ریاست نشسته اند نمانیم و خودمان مواظب خودمان باشیم. سوار شدن بر اتوبوسی که سیستم برق مرکزی اش درست در کنار باک قرار دارد و با هر تصادفی امکان آتش سوزی و مرگ وجود دارد، با عقل سلیم سازگار نیست.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.