غبار فرسودگی از منطقه ۱۵ پاک می شود – اخبار اجتماعی

باتوجه به اینکه مساحت قابل توجهی از منطقه ۱۵ تهران بافت های فرسوده و متراکم تشکیل می دهد، با اجرای طرح های متعدد شهری با همکاری سازمان نوسازی شهرداری تهران، چهره فرسودگی از این منطقه رخت خواهد بست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در جهت رفع فرسودگی از منطقه و بازسازی این بافت ها، می توان به بهره برداری از ۸۰۰ واحد مسکونی و تجاری در قالب طرح های امام رضا (ع) و شهید خوب بخت در محدوده بافت فرسوده منطقه در سال ۱۳۸۹ اشاره کرد که این طرح در قالب طرح خانه به خانه در محدوده ناحیه امام علی (ع) با حضور شهردار تهران، رسما افتتاح و مورد بهره برداری شهروندان منطقه قرار گرفته است.
بنابراین گزارش؛ در سال ۹۰ نیز اقداماتی انجام شد که می توان از احداث سرای محلات در محلات ولیعصر و شوش، مجموعه ورزشی در محله شوش، طیب، مینایی و احداث بوستان در تمامی محلات بافت فرسوده منطقه اشاره کرد که علاوه بر نوسازی این بافت ها تکمیل سرانه های فرهنگی، ورزشی، خدماتی و فضای سبز را دربر داشت.
این گزارش می افزاید؛ معاونت فنی و عمرانی منطقه در نوسازی این بافت ها با توجه به نیاز محلات اقدام به بهسازی آسفالت این محلات نیز کرد که در این راستا با بهره گیری از ۲۴ هزار تن آسفالت روکش آسفالت و مشکلات معابر نیز تا حدود زیادی رفع شد.
این گزارش حاکیست؛ روند نوسازی همچنان در منطقه رو به افزایش است که یکی از مهمترین طرح های در دست اجرا در این زمینه، طرح بزرگ و فرامنطقه ای امام علی (ع) است که به دلیل عبور بزرگراه یادشده از داخل، متراکم ترین بافت فرسوده منطقه ۱۵ و اجرای عملیات این بزرگراه، شاهد تحول چشمگیر در نوسازی بافت های مذکور خواهیم بود./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.