غذاهای طلایی برای قلب مادران باردار!

فروردین ۱۴۰۳

رژیم غذایی دوران بارداری بسیار متفاوت با سایر دوران ها است و مادران بایستی نکاتی لازم را برای افزایش سلامت خود به کار گیرند.

میترا زراتی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مادران باردار بایستی در سه ماه دوم با توجه به شکلگیری اعضای بدن جنین از برخی گروه های غذایی بیشتر استفاده کنند.

وی افزود: در اوایل بارداری تقسیم سلولی و در اواخر بارداری افزایش حجم بافت های جنینی اتفاق می افتد که بایستی مصرف شیر و لبنیات حداقل سه واحد در روز که از نوع کم چرب باشد بایستی استفاده شود.

وی در ادامه گفت: در طول هفته حداقل بایستی دو بار گوشت ماهی استفاده شود.

وی عنوان کرد: در برنامه غذایی خانم های باردار بهتر است کنجد نیز استفاده شود چرا که منبع غنی از کلسیم و امگا سه است که بر ضریب هوشی فرزند بسیار تأثیرگذار است.

وی اذعان داشت: مادران باردار بایستی توجه داشته باشند که مصرف چربی های جامد و حیوانی را در وعده های غذایی کاهش دهند و از روغن های مایع گیاهی به خصوص روغن کانولا که سرشار از امگا سه است را در وعده های غذایی قرار دهند.

وی در خاتمه گفت: از دیگر مواد غذایی که روی رشد جنین و سلامت آن بسیار تأثیرگذار است مصرف میوه و سبزی همچون هویج و زردآلو که حاوی بتاکاروتن که به ویتامین A تبدیل می گردد، استفاده شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.