غضنفرآبادی: تبصره ۱ این لایحه مخالف قانون اساسی است/ لاریجانی: شان قانونگذاری مجلس در میان است

۰۲م اسفند ،

بررسی لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده در مجلس/

رئیس مجلس اخطار قانون اساسی نماینده بم دربارهٔ مخالفت تبصره ۱ لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده با قانون اساسی را وارد دانست و گفت: موضوع شان قانونگذاری مجلس در میان است و باید نمایندگان به آن توجه کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده بم در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲ اسفند) و در جریان رسیدگی به لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت خانواده طی اخطاری تبصره ۱ این لایحه را مخالف قانون اساسی دانست.

وی افزود: اصل ۸۵ قانون اساسی تصریح می‌کند؛ “موضوع قانونگذاری غیرقابل واگذاری بوده ولی تبصره ۱ قانونگذاری را به دولت واگذار می‌کند.”

در ادامه لاریجانی نیز اخطار قانون اساسی را وارد دانست و گفت: موضوع شان قانونگذاری مجلس در میان است و باید نمایندگان به آن توجه کنند.

در ادامه لاریجانی وارد بودن اخطار قانون اساسی را به رای گذاشت که در نتیجه نمایندگان با ۱۵۷ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

براین اساس تبصره ۱ به شرح زیر اصلاح شد: “دولت می‌تواند هر پنج سال یک بار با توجه به نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس ترکیب جمعیتی و شاخص‌های سیاسی، امنیتی،‌اقتصادی و اجتماعی در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و با رعایت شاخص‌های مندرج در قوانین برنامه پنج ساله با ارائه لایحه به مجلس نسبت به برقراری امتیازات یا ایجاد محدودیت‌ها براساس تعداد فرزندان اقدام نماید. “

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.