غول پیکرترین هواپیماهای مسافربری جهان + عکس

حمل و نقل هوایی با توجه به سرعت بالا و زمان کمی که از مسافر می گیرد باعث شده تا بسیاری از افراد به آن جذب شود و تکنولوژی را وادار به ساخت پرنده های جدید و بزرگتر کنند.

Boeing 747
بویینگ ۱۰۰-۷۴۷
اولین پرنده غول پیکر دنیا که می توانست در کلاس اکونومی بیش از ۵۰۰ مسافر را حمل کند بویینگ ۷۴۷ بود.مدل اولیه این پرنده با نام ۱۰۰-۷۴۷ معرفی شد و با وزنی در حدود ۳۳۰ تن می توانست مسافت ۹۸۰۰ کیلومتری را با حداکثر سرعت ۹۵۵ کیلومتر بر ساعت طی کند.ارتفاع این غول آهنی که کمتر کسی در زمان تست آن باور می کرد می تواند پرواز کند ۱۹٫۳ متر و طول آن ۷۰ متر بود.
بویینگ ۲۰۰-۷۴۷
مدل دوم این پرنده ۲۰۰-۷۴۷ نام گرفت و از نظر ظرفیت و قابلیت ها همانند مدل اولیه بود.اما ظرفیت بار و برد این مدل نسبت به مدل اولیه بیشتر شده بود.برد مدل دوم به ۱۲۰۰۰ کیلومتر رسیده بود.
نیاز به ظرفیت بالاتر بویینگ را بر آن داشت تا مدل سوم را با ویژگی های ماشبه مدل دوم اما ظرفیت بالاتر که در کلاس اکونومی به ۵۶۵ مسافر می رسید بسازد.
بویینگ ۴۰۰-۷۴۷
اما این پایان کار نبود.تکنولوژی هنوز با بویینگ ۷۴۷ کار داشت و مدل چهارم با نام ۴۰۰-۷۴۷ ساخته شد.این پرنده می توانست با بیش از ۶۰۰ مسافر در کلاس اکنومی تا ۱۴۰۰۰ کیلومتر را بدون توقف با حداکثر سرعت ۹۸۸ کیلومتر بر ساعت پرواز کند.وزن مدل چهارم به همراه سوخت و بار به ۴۰۰ تن رسید.
بویینگ ۸-۷۴۷
اما هنوز هم مصرف سوخت و کوچکی کابین باعث می شد تا ایرلاین ها و مسافران از ۷۴۷ راضی نباشد.پس بویینگ ۷۴۷ جدیدی با نام ۸I متولد شد.این پرنده ۷۶ متر طول دارد و رکورد طویل ترین پرنده مسافری جهان را از آن خود کرده است.۷۴۷ جدید در سال ۲۰۱۲ به پرواز در آمد و می تواند تا ۶۰۰ مسافر را در کلاس اکونومی حمل کند.برد این پرنده در حدود ۱۵۰۰۰ کیلومتر بوده و وزن آن ۴۴۲ تن می باشد.
تاکنون ۱۴۸۲ فروند انواع مدل های ۷۴۷ ساخته شده و از سال تولید این پرنده در ۱۹۶۸ تاکنون لقب ایمن ترین پرنده مسافربری جهان را از آن خود کرده است

Airbus A380

بویینگ ۷۴۷ باعث شد تا ایرباس نیز به فکر ساخت یک غول دو طبقه پرنده باشد و تمام توانایی فنی و تکنولوژی خود را برای ساخت آن به کار گیرد.پس در سال ۲۰۰۵ غول پیکرترین پرنده مسافری جهان یعنی ایرباس ۳۸۰ ساخته شد.
مدل اولیه این پرنده می تواند تا ۵۵۵ مسافر را حمل کند.اما پیش بینی شده تا مدل‌های بعدی بتوانند بیش از ۸۰۰ مسافر را جابجا کنند.وزن پرنده در مدل اولیه که ۸۰۰-A380 نام دارد ۵۷۷ تن بوده و حداکثر سرعت آن ۱۰۲۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.برد این پرنده نیز ۱۵۷۰۰ کیلومتر است.
این غول آهنی ۲۴ متر ارتفاع دارد و طول آن ۷۲ متر می باشد.

The post غول پیکرترین هواپیماهای مسافربری جهان + عکس appeared first on ممتاز.

مطالب مرتبط:

  1. شگفت‌انگیزترین طراحی‌های موزه‌های جهان
  2. مشهورترین هکر های جهان + عکس
  3. زیباترین و معروفترین پروانه های جهان + عکس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.