غیبت ۵۲ نماد معاملاتی تا نیمه شهریور/ رکورد توقف نماد در بورس به ۴ سال رسید

به گزارش خبرنگار مهر، از بین ۵۲ نماد معاملاتی متوقف در تابلوی معاملاتی بورس تهران، ۴۴ نماد معاملاتی به بازار دوم (تالار فرعی ) اختصاص دارند.

در بازار اول (تالار اصلی) توقف نماد معاملاتی شرکتهای بیمه البرز،سرمایه گذاری شاهد،پتروشیمی اصفهان ،کف،فولاد آلیاژی ایران،بانک صادرات،سرمایه گذاری بوعلی و پست بانک ایران به چشم می خورد. از میان نمادهای متوقف بورس ، ۲۲ نماد معاملاتی از سوی ناظر بازار سهام برای اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شده اند.

۱۱ نماد معاملاتی نیز به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و ۴ نماد نیز برای برگزاری مجمع فوق العاده و تصمیم گیری هیات مدیره برای تغییر سرمایه با توقف مواجه هستند. متوقف شدن دو نماد معاملاتی به دلیل عدم اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت های مالی و یک نماد برای اظهار نظر مردود حسابرس  در دوره مذکور اعلام شده است.

افزون بر این دو نماد معاملاتی برای عدم ارایه اطلاعات مالی و غیر مالی و یک نماد معاملاتی یرای شفاف سازی و اطلاع رسانی مناسب به بازار متوقف شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از بین ۵۲ نماد معاملاتی متوقف ،۳۶ نماد معاملاتی در سال ۹۱ متوقف شده اند که جدیدترین آنها مربوط به نمادهای فولاد آلیاژی ایران، سامان گستر اصفهان، سرمایه گذاری شاهد و تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی است.

تنها ۸ نماد معاملاتی نیز از سال ۹۰ تا به امروز همچنان با توقف نماد معاملاتی مواجه شده اند. جالب آنکه در این گزارشها برخی نمادهای معاملاتی همچنان با توقف‌های چندین ساله از سوی مقام ناظر بازار سهام روبرو هستند.

در این زمینه می توان به نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات صنعتی پیام و آزمایش اشاره کرد که تا به امروز نزدیک به چهار سال از توقف نماد معاملاتی آنها در تابلوی معاملات بورس سپری می شود.

رکورددار بعدی نمادهای متوقف بورس به سه شرکت اختصاص دارد که شامل شرکت کیوان برای برگزاری مجمع عادی سالیانه، ساختمان اصفهان برای تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و کف برای اعلام تعدیل عایدی می باشد که از نیمه دوم سال ۸۹ تا به امروز با توقف نماد معاملاتی مواجه هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.