فاز اجرایی تولید خودرو ملی مهرماه کلید می‌خورد

فاز اجرایی تولید خودرو ملی مهرماه کلید می‌خورد

عصرخودرو : فاز اجرایی طراحی و تولید پلت‌فرم و خودرو ملی ایران از مهر ماه امسال آغاز خواهد شد.

به نقل از ایسنا، سال گذشته پروژه طراحی و تولید پلت‌فرم ملی و خودرو تولیدی روی این پلت‌فرم کلید خورده و مقرر شد که حدود ۸۰ درصد هزینه تولید این پلت‌فرم از سوی دولت و مابقی از سوی بخش خصوصی تامین شود.

به گفته رئیس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت، در یک سال اخیر مقدمات اجرایی شدن این پروژه فراهم شده است؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر کنسرسیومی از دانشگاه‌های علم و صنعت، امیرکبیر و خواجه‌نصیر برای پیشبرد بخش علمی این پروژه تشکیل شده است.

محمد حسن شجاعی‌فرد خاطرنشان کرد: قراردادی نیز اواسط سال ۱۳۹۰ بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بخش خصوصی برای مشارکت در سرمایه‌گذاری این پروژه منعقد شده است؛ هر چند که خودروسازان بزرگ کشور علاقه‌ای به حضور در این پروژه نداشته و در آن مشارکت نخواهند کرد.

طبق برنامه پیش‌بینی شده پلت‌فرم ملی ظرف سه سال از شروع کار به تولید خواهد رسید؛ به‌گونه‌ای که فاز اجرایی این پروژه از مهر امسال آغاز شده و مهر به پایان می‌رسد.

متولیان این پروژه متعهد شده‌اند که ظرف سه سال یک پلت‌فرم و خودرو ملی را با چنان ویژگی‌هایی فنی، استانداردی و ایمنی تولید کنند که قابلیت صادرات به نقاط مختلف جهان را داشته باشد.

برند خودرو تولید شده روی این پلت‌فرم متعلق به ایران بوده و به هیچ شرکت خودروسازی تعلق نخواهد داشت.

جمعه ۳ شهریور   ۱۲:۳۵


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.