فاز دوم بیمه کارگران ساختمانی متوقف شد

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی:

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور با اشاره به اینکه متقاضیان بسیاری در صف انتظار بیمه می باشند گفت: فاز دوم بیمه کارگران ساختمانی به سبب عدم پرداخت منابع به سازمان تامین اجتماعی متوقف شده است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، هادی ساداتی، با تاکید بر اینکه قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی، قانون جامعی است که در آن منبع بیمه کارگران ساختمانی تعیین شده است افزود:اینکه یک ماده واحده به این دستورالعمل اضافه شده است و بر این اساس منبع تامین بیمه کارگران ساختمانی تغییر یافته درست نیست و به ضرر جامعه کارگری است.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور تاکید کرد: شهرداری‌ها در حالت عادی پولی پرداخت نمی‌کنند که بخواهند بیمه کارگران ساختمانی را بپردازند به همین سبب امیدواریم که فقهای شورای نگهبان این مصوبه را که صد در صد به زیان کارگران ساختمان است، به حالت قبلی باز گردانند.

ساداتی یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بند ۱۰ الحاقی لایحه بودجه سال جاری پیمانکاران ساختمانی را برای دریافت جواز ساخت از پرداخت حق بیمه سهم کارگران ساختمانی معاف کرده و به جای آن سهم بیمه کارگران ساختمانی را از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده تعیین کردند.

وی تاکید کرد: در راستای این بند سازمان تامین اجتماعی مکلف است تکالیف مذکور در قانون فوق را از محل وجوه پرداختی انجام دهد و کلیه کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه‌ای قرار داده و گزارش عملکرد خود در این خصوص را هر سه ماه یک بار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و  اجتماعی مجلس ارسال کند.

ساداتی دربارهٔ عدم اجرای مرحله دوم بیمه کارگران ساختمانی گفت:در فاز اول برنامه ریزی شد تا مراحل پذیرش و بیمه ۱۰۰هزار نفر انجام شود که از اول خرداد ماه سال جاری این ثبت نام آغاز و دفترچه های آنها صادر شد اما برای اجرای مرحله دوم منتظر سهمیه تامین اجتماعی هستیم.

 نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی را در جلسه با نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواستار شدیم، گفت: قانون‌گذار ما را موظف به این موضوع کرده است که منابع برای بیمه کارگران ساختمانی از محل مالیات بر ارزش افزوده تأمین شود که این میزان  مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان در قانون پیش‌بینی شده بود.تا کنون باید ۴۰۰ میلیارد تومان واریز می‌کردند که متاسفانه یک ریال هم واریز نشده است.

گفتنی است: بر اساس بند الحاقی اضافه شده در دستور العمل بیمه کارگران ساختمانی، سازمان مالیاتی مکلف است معادل عملکرد ۹ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل منابع مندرج در بند‌های ج و د ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده متمرکز نزد سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور را برای بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نماید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.