فاصله‌ای از عرش تا فرش

جام جم آنلاین: همه بلیت‌های دیدارهای خانگی یوونتوس در شرایطی پیش‌فروش شد که باشگاه‌های ما حتی اختیار فروش دکه‌ای بلیت‌های خود را ندارند تا مشخص شود در این زمینه هم کلی از سطح اول فوتبال دنیا فاصله داریم.

یکی از اعداد خنده‌داری که در دو سال اخیر و تحت فشار استاندارد‌های AFC در فوتبال ما درج می‌شود، تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه‌هاست، تعدادی که با وجود تخمینی بودن معمولا یکان دقیقی هم دارد.

خنده‌دار بودن از آن جهت که هیچ ساز و کار مشخصی مثل شماره صندلی و بلیت و مشخص بودن جای تماشاگران وجود ندارد و هرکس زودتر به ورزشگاه رسید جای خوبی گیرش می‌آید، در این شرایط چطور می‌گویند تعداد تماشاگران ۲۱ هزار و۱۴۶نفر!

اما می‌بینیم در فوتبال حرفه‌ای کشوری مثل ایتالیا، باشگاه یوونتوس در فاصله چند هفته‌ای به آغاز فصل جدید سری A اعلام می‌کند بلیت تمامی بازی‌های فصل پیش رو را از طریق اینترنت پیش‌فروش کرده است. به این می‌گویند حرفه‌ای بودن.

نه به فوتبالی که در آن باشگاه اختیار بلیت‌فروشی خود را به معنای واقعی آن ندارد و اساسا یکی دو تا باشگاه بیشتر ورزشگاه اختصاصی ندارند. البته یک چیز دیگری را هم نباید نادیده بگیریم که مقایسه فوتبال ما با فوتبال فوق مدرن دنیا کاری عبث است، چرا که فاصله به واقع از عرش تا فرش است.

می‌گویید نه، لحظه‌ای کیفیت رقابت‌های دو هفته ابتدایی لیگ برتر ایران را با جام ملت‌های اروپا در ذهن خود مرور کنید، ذهنی که یک ماه تمام فوتبال چشم‌نواز را بخوبی در خود جای داده است و از دیدن فوتبال سرد و فاقد کیفیت روز سخت آزرده می‌شود!

امید توفیقی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.