فایل‌های تبلیغاتی دامی برای کاربران

هیچ گاه پست الکترونیکی افراد و شرکت‌های ناشناس را رویت نکرده زیرا ممکن است دامی باشد برای به سرقت بردن اطلاعات بانکی شما.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران رئیس پلیس فتا استان اردبیل هشدار داد: به فایل‌های تبلیغاتی یا متن‌های همکاری که از طریق پست الکترونیکی برای شما و شرکت‌ها ارسال می‌شود، اعتماد نکنید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:رئیس پلیس استان اردبیل گفت : در پی شکایت خانمی ساکن تهران مبنی بر اینکه از حساب وی مبلغی به صورت اینترنتی برداشت و صرف خرید اینترنتی شده است، این پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
تحقیقات گسترده در خصوص  پرونده آغاز شد و پس از استعلام‌های بانکی و تلاش‌های شبانه روزی پلیس فتا سرانجام متهم  که ساکن شهر اردبیل بود،  شناسایی و دستگیر شد.
این مقام مسئول افزود: متهم ابتدا منکر جرم خود شده و با توجه به شواهد و قرائن موجود به  بزه انتسابی خود اعتراف کرد  و شرح داد که رمز کارت شارژها را از فردی که ساکن رشت است و نسبت خانوادگی با وی دارد خریداری کرده است.
رئیس  پلیس فتا استان اردبیل ادامه داد: تیمی مجرب و کار آمد از پلیس فتا این استان در جهت تکمیل تحقیقات خود وشناسایی متهم دوم راهی شهرستان رشت شدند و موفق به دستگیری متهم دوم شدند.
متهم اعتراف کرد: با استفاده از نرم افزاری جاسوسی اقدام به سرقت اطلاعات افراد می‌کردم و این نرم افزار را از فردی که ساکن یکی از کشورهای خارجی است تهیه و با کمک این نرم‌افزار فایل‌های تبلیغاتی و یا متن‌های همکاری برای اشخاص از طریق پست الکترونیکی ارسال می کردم و بعد از رویت برنامه مذکور توسط قربانیان  کلیه عملیات های انجام شده رایانه کاربران برای من ارسال  می شد و از این طریق اقدام به خریدهای اینترنتی می نمودم.
پلیس فتا هشدار داد: هیچ گاه پست الکترونیکی  افراد  و شرکت‌های ناشناس را رویت نکرده  زیرا ممکن است دامی باشد برای به سرقت بردن اطلاعات بانکی شما.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.