فتاحی: نمایندگان استان در مجلس تعامل مناسبی در بحث دریاچه ارومیه با یکدیگر ندارند

۱۳م آذر ،

300-3.JPG

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت از برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌ها و چالش‌های دریاچه ارومیه خبر داد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، در رابطه با این خبر افزود: طی این همایش بین‌المللی ابعاد مختلف خشک شدن دریاچه ارومیه بررسی شده و راهکارهای لازم از منظر بین‌المللی مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه این همایش از تاریخ ۱۸ تا ۲۲ آذرماه در ارومیه برگزار می‌شود، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ مقاله داخلی و خارجی در رابطه با جلوگیری از روند خشک شدن دریاچه ارومیه به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی با اعلام اینکه این همایش، با همکاری دانشگاه ارومیه، سازمان محیط زیست و استانداری آذربایجان غربی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: همایش بین‌المللی بررسی فرصت و چالش‌های دریاچه ارومیه عملی‌ترین و بهترین قدم برای مقابله با روند خشک شدن این دریاچه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه ارومیه در این همایش، گفت: اگر به بحث خشک شدن دریاچه ارومیه از دیدگاهی علمی بنگریم، بی‌تردید در رسیدگی به مشکلات این حوزه موفق عمل خواهیم کرد.

وی در رابطه با پروژه‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه، اظهار کرد: پروژه انتقال آب از رود ارس به دریاچه ارومیه آغاز شده و در مراحل مقدماتی است ولی در رابطه با انتقال آب بعضی رودخانه‌هایی که به کشورهای همسایه سرازیر می‌شوند، هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

فتاحی همچنین با اشاره به تعامل و همکاری نمایندگان ارومیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با رسیدگی به بحث خشک شدن دریاچه ارومیه اذعان کرد: متاسفانه تنها نمایندگان ارومیه در این رابطه حساسیت به خرج می‌دهند و سایر نمایندگان استان و حتی نمایندگان استان‌های همجوار با آذربایجان غربی که بحث خشک شدن دریاچه ارومیه تاثییرات منفی بر آنها خواهند داشت هیچ عملکرد قابل قبولی در این راستا نداشته‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.