فتوای تازه در مصر برای کشتن مخالفان!

۱۹ام بهمن ،

در حالی که صدور فتوای قتل رهبران جبهه نجات ملی مصر واکنش مسوولان و سیاستمداران این کشور را به دنبال داشته است مصری‌ها امروز (جمعه) تظاهرات برگزار می‌کنند.

به گزارش ممتازنیوز، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر دستور داد تا نیروهای امنیتی در اطراف منزل محمد البرادعی و حمدین صباحی، دو تن از چهره‌های برجسته مخالف مصری که از رهبران جبهه نجات ملی به شمار می‌آیند، مستقر شوند.

فتوای دکتر محمود شعبان، استاد بلاغت دانشگاه الازهر در شبکه دینی “الحافظ” مبنی بر مباح دانستن ریختن خون رهبران جبهه نجات ملی و مخالفان واکنش‌های گسترده‌ای را همزمان با کشته شدن چهره مطرح اپوزیسیون تونس به همراه داشت.

نیروهای امنیتی مصر در این خصوص به صورت ۲۴ ساعته در اطراف منزل البرادعی و صباحی حضور خواهند داشت.

محمود شعبان، شیخ سلفی مصری در یک نوار ویدئویی اعلام کرد که باید با مخالفان مصری جبهه نجات ملی مبارزه کرد و اگر لازم شد آنها را کشت.

البرادعی نیز اعلام کرد که فاتحه نظام و دولتی را که به اسم دین به کشتن مردم فتوا می‌دهد، باید خواند.

دستگاه قضایی مصر نیز ابلاغیه ارائه شده علیه این شیخ سلفی را بررسی می‌کند.

هشام قندیل، اول وزیر مصر فتوای شیخ سلفی را رد و آن را اقدامی افراطی توصیف کرد.

وی در بیانیه‌ای عنوان داشت که کابینه مصر اقدامات لازم را علیه هر شخصی که چنین فتواهایی صادر کند، اتخاذ می‌کند.

قندیل تاکید کرد که چنین فتواهایی هیچ ارتباطی به دین اسلام ندارد و مردم مصر از راهکار مذاکرات به جای کشتار استفاده می‌کنند. آنها باید نسبت به چنین فتواهای خطرناکی هوشیار باشند.

این در حالی است که ۳۸ حزب و جنبش سیاسی در مصر از مردم خواستند تا در تظاهرات امروز (جمعه) تحت عنوان “جمعه کرامت” شرکت کنند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.