فتوای رهبر معظم انقلاب در مورد فیس‌بوک/ سرباز سابق ارتش آمریکا ملکه زیبایی مصر شد/ عزل وزرای احمدی‌نژاد به‌دلیل مشورت با رفسنجانی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

طلب آمرزش برای ماندلا حرام است، فتوای رهبر معظم انقلاب در مورد فیس‌بوک، واکنش “فرناندا لیما” به اعتراض فیس‌بوکی ایرانیان، علنا به عنوان مامور سابق CIA در دفتر احمدی‌نژاد کار می‌کردم، دختری که باید برای توبه به قم می‌آمد، ادعای مرتضوی برای افشاگری، عزل وزرای احمدی‌نژاد به‌دلیل مشورت با رفسنجانی، وزیر متهم و قاضی در صف اول نماز جمعه جای، “رژ لب” روی یقه رئیس‌جمهور متعلق به کیست، بنده معاون روحانی هستم نه سردفتر و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری از ۲۰ آذر تا ۲۷ آذر ۹۲ است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی در سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

حضور فیلم انتخاباتی سعید جلیلی در جشنواره عمار!

یکی از اعضای مرکز مستندسازی “آرمان مدیا” از نمایش مستند انتخاباتی سعید جلیلی نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری همراه با پنج فیلم دیگر از تولیدات این مرکز در چهارمین جشنواره فیلم عمار خبر داد.

به گزارش پارسینه، فیلم مستند “مردم + ۱” تلاش سعید جلیلی در مقام رئیس شورای امنیت ملی در پرونده هسته‌ای ایران و حضورش در میان مردم را به تصویر کشیده است. همچنین سفرهای او به استانبول و تلاش برای مذاکرات هسته ای نیز در این فیلم نشان داده شده است. این اثر به عنوان فیلم انتخاباتی سعید جلیلی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری به نمایش درآمد.

چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، دی ماه امسال بطور همزمان در تهران و نقاط مختلف کشور برگزار خواهد شد.

ماجرای دروغ بزرگ اوباما و جان کری

شبکه راشاتودی (RT) در برنامه خود به موضوع استفاده از سلاح شیمایی در سوریه و افشاگری سیمور هرش، خبرنگار معروف آمریکایی درباره دروغ‌گویی اوباما و وزیر خارجه‌اش پرداخت، مجری برنامه در ابتدا گفت که انگار همین دیروز بود که اوباما می‌خواست به خاطر عبور از خط قرمز، با موشک‌های کروز، دمشق را بزند.

به گزارش جام، تنها یک روز بعد از حمله شیمایی ۲۱ آگوست که نزدیک به ۱۵۰ سوری را به کام مرگ فرستاد، دولت آمریکا اطلاعاتی را منتشر کرده و مدعی شد، این حمله کار دولت سوریه بوده و باید با اقدامی مناسب پاسخ داده شود. باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در یک سخنرانی برای مردم این کشور گفته بود: ما می‌دانیم که حکومت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه مسئول این حمله بوده است.

وی درباره دلیل واقعی کناره‌گیری اوباما از حمله نظامی به سوریه می‌گوید: من به شما می‌گویم آن‌ها این کار را به خاطر مخالفت مردم آمریکا انجام ندادند. آن‌ها این کار را انجام دادند چون هیچ گزینه دیگری نداشتند. به گفته آقای هرش، مقامات پنتاگون فهمیده بودند که این عملیات نظامی چه نتایج سنگینی را برای آمریکا به دنبال خواهد داشت و از سوی دیگر اوباما این واقعیت را که ارتش سوریه تنها نیرویی نبوده که به گاز سارین دسترسی داشته است، پنهان کرده بود. این در حالی است که جبهه النصره، گروه جهادی وابسته به القاعده، به مکانیزم تولید سارین دست یافته بوده و قادر به تولید آن بوده است.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

معروف‌ترین مجسمه‌های ایران را چه کسی ساخته است؟

بیستم آذر ماه ‌روز درگذشت ابوالحسن صدیقی (شاگرد کمال‌الملک)، استاد هنر مجسمه‌سازی ایران است، وی پس از تبعید کمال‌الملک، برای ادامه‌ تحصیل به فرانسه رفت و به مدت چهار سال در مدرسه عالی ملی هنرهای زیبای پاریس زیر نظر آنژالبر به فراگیری و کسب تجربه در مجسمه‌سازی و حجاری مشغول شد و پس از بازگشت به ایران در دانشکده ریاست دپارتمان حجاری را بر عهده گرفت.

ایسنا
نوشت: مجسمه‌ “حکیم ابوالقاسم فردوسی” معروف‌ترین تندیسی است که توسط صدیقی در سال ۱۳۳۸ از جنس سنگ مرمر کارا و به ارتفاع سه متر ساخته شد و در میدانی به نام این شاعر در تهران نصب شده است. این تندیس در ۱۷ خرداد ۱۳۳۸ طی مراسمی توسط فریدون صدیقی، فرزند این مجسمه‌ساز، در میدان نصب شد و به گفته فرزند استاد پیکر کودکی که در پای فردوسی است را زال از شخصیت‌های شاهنامه خواند.

مجسمه برنزی “نادرشاه سوار بر اسب و سه تن از سربازان” او که بر سکویی مرتفع در مجاورت قبر نادر، تعبیه شده که از معروف‌ترین ساخته‌های ابوالحسن صدیقی است و این مجسمه در ایران طراحی شد اما در زمان اقامت وی در ایتالیا ساخته و سپس به مشهد منتقل شد. مجسمه “امیرکبیر” از جنس برنز و به ارتفاع سه متر و ۱۰ سانتیمتر و وزن ۴۵۰ کیلوگرم در سال ۱۳۵۶ به سفارش انجمن مفاخر ملی ایران در کشور ایتالیا ساخته شد و به دلیل همزمانی ساخت و آماده شدن آن با روزهای پیروزی انقلاب، انتقال آن به ایران ۳۲ سال به تاخیر افتاد که در سال ۸۹ وارد ایران شد.

مجسمه‌ “ابن‌سینا” به ارتفاع سه متر و ۱۰ سانتیمتر و از جنس سنگ مرمر سفید ساخته شد که این مجسمه نزدیک به هشت دهه است که بر روی پایه‌ای در میدان بوعلی شهر همدان قرار دارد. مجسمه “خیام” در پارک لاله که مجسمه محبوب این استاد بود در سال ۱۳۵۱ به سفارش انجمن آثار ملی با سنگ مرمر کارارا در ایتالیا ساخته شد.

تندیس “یعقوب لیث صفاری سوار بر اسب” که در ورودی شهر دزفول قرار گرفته و در سال ۱۳۵۶ از جنس سنگ مرمر و به ارتفاع سه متر و یک دهم، ساخته شد. تندیس سعدی که از روی تصویر اخیر سعدی به قلم ابوالحسن صدیقی طرح و ترسیم شده که در شهر شیراز در میدانی بیرون دروازه اصفهان که به نام سعدی نامیده شده، نصب شده است.

خودروی عجیب یک هندی

تلاش ماندلا برای اینکه در زمان احمدی‌نژاد نمیرد!

“حمید رسایی” در رابطه با شایعه حضور خاتمی در مراسم نلسون ماندلا گفته: آقای خاتمی نشان داده که سابقه خوبی در سفرهای خارجی ندارد. روزنامه قانون این اظهارات “رسایی” را دستمایه مطلبی طنز قرار داده و نوشته: خب … حالا که دستگاه‌های مختلف در حال مراقبت از خاتمی هستند تا مردم آفریقا او را به سزای اعمالش نرسانند، بیایید به جای اینکه هی از خودمان بپرسیم “حالا چی بپوشم؟” به این سوال پاسخ بدهیم که “چه کسی را بفرستیم به مراسم ماندلا که حمید رسایی راضی باشد؟”

نلسون ماندلا از آنجا که تعصب عجیبی روی نوامیسش داشت در طول مدتی که احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران بود تمام توانش را معطوف به این کرده بود که نمیرد و همه شاهد بودند که مرحوم برای لبیک به دعوت حق هی امروز و فردا می‌کرد. تا اینکه بعد از انتخابات وقتی مطمئن شد دوره احمدی‌نژاد به پایان رسیده رو به نوامیس خود کرد و گفت: گامبینا، نامبینا و شهین جان! امروز با خیال راحت می‌توانم بمیرم و مطمئن باشم آن مردی که بغل می‌کرد، رفته و هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند.

خب، دیگه، من مردم! خداحافظ. ولی مرحوم سخت در اشتباه بود چون حمید رسایی احمدی‌نژاد را دوست دارد و به همین خاطر او امروز یکی از گزینه‌های ارسال به آفریقا جهت تسلای خاطر بازماندگان آن مرحوم است. لازم به ذکر است ما طنزنویسان نه تنها هیچ مشکلی با ارسال آقای احمدی‌نژاد به آفریقا نداریم، بلکه کما فی‌السابق از فرستادن ایشان به فضا هم استقبال می‌کنیم.

یکی از چهره‌های مورد اعتماد برای ارسال به آفریقا مدیرمسئول روزنامه کیهان است. اما از آنجا که خارج جایی است که آدم در آنجا یا از بیگانگان برای جاسوسی پول می‌گیرد یا با جرج سوروس دیدار می‌کند ایشان علاقه‌ای به سفرهای خارجی ندارد. اگر هم در مراسم شرکت کند احتمالا حاضران به علت ترس از افشای چهره واقعی و ضدامپریالیستی، ضد لیبرالیستی و ضد رفورمیستی ماندلا، شریعتمداری را با فریاد “حاج حسین دوستت داریم” به بیرون راهنمایی می‌کنند.

مهدی کوچک‌زاده از جمله افراد صلاحیت‌دار برای رفتن به مراسم ختم ماندلاست. فقط بنده خدا یه کم شدیداللحن است، بازماندگان ماندلا هم همه بالای ۸۰ سن دارند. آقای کوچک‌زاده بخواهد به حالت شدیداللحن برای امتحان کردن میکروفن “یک دو سه” هم بگوید سه چهار نفر در جا از ترس سکته می‌کنند، بعد داستان می‌شود برایمان!

سعید جلیلی هم خوب است. از فرصت مراسم استفاده می‌کند و با آزاد کردن ظرفیت‌های خود به طور ناگهانی، سه چهار تا تحریم اساسی از همان مراسم ختم می‌گیرد و بار دیگر ثابت می‌کند که در دیپلماسی غیرممکن وجود ندارد! دکتر حسن عباسی مناسب نیست! به هرحال خوبیت ندارد مردم در مراسم ختم بخندند.

مهرداد بذرپاش هم خوب است. سخنرانی می‌کند و می‌گوید مرحوم ماندلا با توافق ژنو مخالف بود و همیشه می‌گفت: دیپلماسی فقط لبخند و فیس‌بوک بازی نیست. خدابیامرزد ایشان را، با هم خیلی اتفاق نظر داشتیم. اصلا جمله‌هایمان هم یکی بود! حالا من یه جمله‌ای به فارسی می‌گم که معنیش می‌شود ماندلا زنده است. همگی با من بگویید: مرگ بر آمریکا … حضار در حالی که اشک می‌ریزند با مشت‌های گره کرده می‌گویند: مرگ بر آمریکا

هنرجوی آکادمی خواننده غرب‌نشین در مراسم خیریه تهران

بنیاد خیریه برکت، در برنامه نمایشه‌خوانی “ماه در آب” با حضور بازیگران و مهمانان سرشناس برگزار شد. علاوه بر بازیگرانی مانند علی سرابی، پروین قائم مقامی، هنگامه حمید زاده، ویدا جوان، هومن کیایی و … که اجرای نقش‌های نمایشنامه را برعهده داشتند، مهمانان دیگری هم به تماشای این برنامه نشستند که از جمله آن‌ها می‌توان به نسرین ستوده، بهاره رهنما، نیوشا ضیغمی، آنا نعمتی، هاید حائری، شبنم مقدمی، مهشاد مخبری، رضا عمرانی و پژمان جمشیدی اشاره کرد.

به گزارش نواندیش، اما شاید نکته‌ جالب، امیرحسین هنرجوی سال قبل آکادمی گوگوش از شبکه‌ من ‌و تو باشد که در مراسم شب گذشته شرکت کرده بود و به همراه دیگران عکس یادگاری گرفت. این تصاویر اکنون در “کافه سینما” قابل مشاهده است.

فیلمی که خواب آل‌سعود را به کابوس بدل کرد

درحالی که یک سال از تولید فیلم “پادشاه شن‌ها” درباره زندگی “ملک عبدالعزیز” بنیانگذار پادشاهی سعودی می‌گذرد، اعتراض‌ اعضای این خاندان به پخش این فیلم در کشورهای مختلف همچنان ادامه دارد.

به گزارش جام به نقل از سایت العالم، طلال بن عبدالعزیز، فرزند بنیانگذار عربستان و برادر ناتنی شاه کنونی این کشور، گفت: ریاض به طور علنی با فیلم ” پادشاه شن‌ها” که به زندگی ملک عبدالعزیز و تاریخ تاسیس عربستان می‌پردازد، مخالفت کرده و آن را توهین به شخصیت بنیانگذار آن می داند.

طلال بن عبدالعزیز پدر ولید بن طلال میلیاردر عربستان، به “نجدت انزور” کارگردان سوری به دلیل ساخت فیلم جدیدش درباره پدرش یعنی بنیانگذار عربستان، به شدت حمله و او را “کارگردان جهاد نکاح” توصیف کرد! طلال با صدور بیانیه‌ای در صفحه شخصی خود در توییتر با عنوان “ادامه سقوط  کارگردان جهاد نکاح” که حاکی از خشم وی از کارگردان سوری است، بیان داشت: هم اکنون در دمشق فیلم سینمایی با عنوان “پادشاه شن‌ها” به کارگردانی “نجدت انزور” در حال پخش است؛ این کارگردان پیش از این نیز با ساخت سریال جنجال‌برانگیز خود با عنوان “ما ملکت ایمانکم” از جمله اولین مبلغان جهاد نکاح بود!

وی با اشاره به کمک گرفتن از یک دوست مشترکش برای تماس با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، برای جلوگیری از نمایش این فیلم در دمشق گفت: امیدوارم وی نیز در احترام به شاه عبدالعزیز، که مردم وفادار سوریه هیچگاه اقدامات نیکوکارانه و حمایت دایمی وی را فراموش نمی‌کنند، پاسخ مثبت بدهد!

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

فردا/ خیابـان ناصـرخسرو در سال ۱۳۲۵

دعوت عربستان: “اتحادیه یا بیماری اوتیسم”

پایگاه شبکه تلویزیونی المنار لبنان در تحلیلی به قلم اسراءالفاس با عنوان “دعوت عربستان: اتحادیه یا بیماری اوتیسم (بیماری که انزوای اجتماعی به همراه دارد)” نوشت: آیا عربستان از بیماری اوتیسم رنج می‌برد… بیمار دچار اوتیسم ارتباط با دیگران را از دست می‌دهد و در خود فرو می‌رود و افت می‌کند و می‌بینیم که همان رفتارها و حرکات را تکرار می‌کند.

به گزارش صراط، اسراء الفاس نوشت: علائم این بیماری در سیاست عربستان به روشنی نمایان است. نصیحت‌ها و سفارش‌ها را نمی‌پذیرد یا گوش نمی‌کند و در حالی که همسایگانش در تماس با رقبا مهارت دارند؛ عربستان حتی قادر به ملاقات با همسایه‌اش را برای دست دادن نیست.

وی افزود: هر وقت عربستان احساس مشکل کرده است به ایده اتحادیه کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس متوسل شده است و توجیه این امر نیز همواره وجود دارد؛ یعنی تهدید منافع عربستان و خطری منطقه‌ای که عربستان فقط آن را از جانب ایران می‌داند. سخن از اتحاد کشورهای عرب خلیج فارس به دوران جنگ اول خلیج محدود نشد و در جریان حوادث بهار عربی تکرار شد و بعد از تشدید بحران بحرین با شدت مطرح گردید و امروز نیز بعد از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های بزرگ به صحنه بازگشت.

امروز بار دیگر ایده تشکیل اتحادیه کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس در حاشیه اجلاس کنونی سران عرب در کویت مطرح شد اما واکنش غیرمنتظره عمان را به همراه داشت و این کشور تاکید کرد: ما مخالف با این اتحادیه هستیم.

اهدای جایزه حقوق بشر به یک ضدانقلاب با حمایت شیرین عبادی

مائده قادری از وکلای عناصر ضدانقلاب که ارتباط‌های پنهانی را از ابتدای شروع به کارش به عنوان وکیل با ضدانقلاب خارج‌نشین داشته است از سوی حامیان‌اش به عنوان یک چهره حامی حقوق بشر در ایران معرفی شد، وی فقط مدتی را وکیل مدافع چند عنصر ضدانقلاب در بند بوده است و هیچ‌گونه فعالیت به اصطلاح بشردوستانه دیگری نداشته است‌.

به گزارش انقلاب، طی مراسمی بی‌نام و نشان و نامشخص که فقط رسانه‌های ضدانقلاب آن پوشش خبری دادند، مائده قادری از وکلای فعالین ضدانقلاب که مدتی است از راه کردستان عراق از ایران فرار کرده است جایزه‌ای را تحت عنوان “بوخوم” که به شخصیت‌های به اصطلاح حامی حقوق بشر اهدا میشود دریافت کرد. رسانه‌های ضدانقلاب اعلام کرده است که با حمایت شیرین عبادی عنصر ضدانقلاب خارج نشین این جایزه به “مائده قادری” اهدا شده است.

پیش از این نیز نسرین ستوده وکیل عناصر ضد انقلاب دیگری با حمایت شیرین عبادی جایزه حقوق بشر ساخاروف را از اتحادیه اروپا دریافت کرده بود‌.

ایرانیان هر سال چقدر صدقه میدهند؟

آمار رسمی کمیته امداد می‌گوید تا پایان سال ۹۰، شش میلیون و ۶۷۸ هزار صندوق صدقات در نقاط مختلف ایران نصب شده یا در میان مردم و ادارات دولتی، نهادهای انقلابی و دیگر بخش‌های جامعه توزیع شده است، سال ۹۰ از این میزان صندوق صدقه نزدیک به ۱۴۶ میلیارد تومان جمع‌آوری شده که نسبت به سال قبل از آن نزدیک به ۴/۸ درصد افزایش داشته است. سهم هر صندوق نزدیک به ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است.

به گزارش تسنیم، کمیته امداد در آمار خود می‌گوید استان‌های مرکزی کشور بیشترین میزان صدقه به نسبت هر نفر را داشته‌اند و استان‌های محروم چون سیستان و بلوچستان کمترین میزان پرداختی را، البته میزان صدقه پرداختی هر نفر در آذربایجان شرقی و غربی هم به نسبت کمتر از سایر نقاط کشور بوده است. البته صدقه جمع‌آوری شده توسط کمیته امداد فقط از طریق صندوق‌های صدقات نیست.

مجموع درآمد کمیته امداد در سال ۹۰، نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است، در این میان این پرسش پیش می‌آید که جای کمک‌های بین‌المللی کمیته امداد کجاست؟ طبق آمار این نهاد کمتر از ۱۰۰ هزار نفر در کشورهای لبنان، سوریه، افغانستان، آذربایجان، تاجیکستان، عراق و کومور تحت پوشش این کمیته هستند و میزان کمک به این افراد مشخص نیست اما آمار این افراد کمتر از ۲ درصد کل افراد تحت حمایت کمیته است.

از آن سو کل میزان کمک جمع‌آوری شده و ارسالی این کمیته به فلسطین نزدیک به پنج میلیارد تومان (طی ۱۶ سال) بوده است. در این شرایط، حداقل این آمار موید کمک وسیع کمیته امداد به افراد خارجی نیست.

خواب راحت فرزند شهید کنار مزار پدر

عکس زیر فرزند شهید “علی شبیب محمود” یکی از برجسته‌ترین رهبران مدافع حرم حضرت زینب (س) از حزب‌الله لبنان است که شب اول تدفین پدر، خانواده‌اش به دنبال فرزند شهید بودند تا اینکه او را در حالت خواب در کنار مزار پدر یافتند.

مشرق نوشت: پسر شهید علی شبیب محمود برای تو یک دنیا لایک زدن کم است؛ اصلاً برای تو باید بساط روضه امام رضا (ع) و یابن الشبیب‌ها پهن کرد؛ این عکس در صفحات عربی و لبنانی منتشر شد.

گران‌قیمت‌ترین حلقه گل کریسمس

نامه نوشت: در طراحی این حلقه گل بیش از ۴۰ قطعه الماس درخشان و یاقوت به کار رفته است. این حلقه گل جواهرنشان و ۱۳۸٫۸۳ قیراطی با استفاده از شیک‌ترین و گران‌ترین گل‌های جهان طراحی و با سنگ‌های الماس و یاقوت تزئین شده است. به گزارش پایگاه اینترنتی ثبت رکوردهای جهانی گینس، این رکورد در ماه جاری میلادی (دسامبر ۲۰۲۴) در انگلیس به دست آمده است.

سرباز سابق ارتش آمریکا ملکه زیبایی مصر شد

“سارا فاشا” مصری‌تبار، سرباز سابق ارتش آمریکا و ساکن لوس‌آنجلس به عنوان ملکه زیبایی مصر انتخاب شد. این انتخاب با موجی از انتقادات در رسانه‌های جمعی مصر روبرو شد.

به گزارش پیام نو به نقل از العربیه نیوز، “سارا فاشا” با فیزیک چهره خاص خود از دید عده‌ای از مصری‌ها دختری زیبا و از دید عده‌ای دیگر زشت خوانده شده و او را مستحق بردن این لقب ندانستند. تصویر سارا فاشا در لباس سربازی در تویتیر باعث عصبانیت مردم مصر شد و کاربران اینترنتی پیروزی او را به “گروگان‌گیر” مصر تشبیه کردند. مراسم انتخاب ملکه زیبایی مصر در سال ۲۰۲۴ در بورلی هیلز برگزار شد.

سارا فاشا با وجود نظرات معترضان به پیروزی‌اش افتخار می‌کند و می‌گوید: “با تمام ناملایمات در وضعیت کنونی مصر می‌خواهم خود را به عنوان سکویی برای شنیدن صدای زنان و کودکان مصری و همچنین دیگر کشورهای جهان تبدیل کنم”.

یکی از کاربران مصری در فیس‌بوک خطاب به سارا فاشا نوشت: ما در مصر دختران زیبای زیادی نداریم ولی آن‌ها حداقل مصری هستند ادعای تو در شهرت به خاطر پدر بزرگت است. تو به ارتش آمریکا وفاداری چطور جرأت می‌کنی این لقب را حمل کنی”. فاشا متولد لوس‌آنجلس چهار سال در نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده و نوه طاهراعبوفاشا شاعر و نویسنده مصری  است.

مفتی سعودی: طلب آمرزش برای ماندلا حرام است

“عبدالرحمن البراک” مفتی وهابی مشهور عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که “نلسون ماندلا” کافر و طلب آمرزش برای او حرام است. وی با انتقاد از ستایش رسانه ها از ماندلا گفت: این مرد چیز قابل ستایشی ندارد؛ غیر از آنچه که درباره مقاومت و مقابله او با نژادپرستی و صبر و استقامتش در تحمل آزار و اذیت ها نقل شده است.

به گزارش فارس، البراک گفت: ستایش رسانه‌ها از ماندلا به دلیل رضایت آمریکا و سازمان ملل و مسیحی بودنش است زیرا اگر مسلمان بود از توجه و تحسین آن‌ها برخوردار نمی‌شد، مسیحیان کافر و مشرک هستند و کسی که برای یک کافر طلب رحمت می‌کند، مرتکب کاری مغایر با اسلام شده است و اگر آگاهانه دست به این اقدام بزند و بر آن اصرار ورزد، مرتد است.

عکس یادگاری اوباما و کامرون در مراسم یادبود ماندلا جنجالی شد

روز سه‌شنبه روبرتو اشمیت، عکاس خبرگزاری فرانسه با دوربینش لحظه‌ای را ثبت کرد که در آن هله تورنینگ اشمیت، نخست‌وزیر دانمارک تلفن همراه دوربین‌دار خود را برای گرفتن یک عکس از خود در دست دارد و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز با یک دستش در گرفتن این دوربین به وی کمک می‌کند و در کنار آن‌ها دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نیز در این عکس حضور دارد، که این اقدام به سرعت خبرساز شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آن‌ها این عکس را در حالی که در کنار یکدیگر در جایگاه‌های استادیومی در آفریقای جنوبی برای شرکت در مراسم یادبود نلسون ماندلا نشسته‌ بودند، گرفتند، در این عکس میشل اوباما، همسر اوباما نیز در کنار باراک اوباما دیده می‌شود که بی‌تفاوت جایگاه سخنرانی رهبران جهان در استادیوم را تماشا می‌کند.

این عکس بلافاصله در رسانه‌های مهم بین‌المللی انتشار یافت و در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید. بسیاری این سوال را می‌پرسیدند که ‌آیا مراسم ویژه درگذشت نلسون ماندلا زمان مناسبی برای انجام چنین کاری است؟ به این نوع عکس‌هایی که افراد از خود می‌گیرند،Selfie  گفته می‌شود. وب‌سایت خبری “بازفید” آمریکا در تیتر این عکس نوشت: آیا این مهمترین عکس Selfie سال ۲۰۲۴ است؟ از نظر این وب‌سایت میشل اوباما چندان از گرفتن این عکس خرسند به نظر نمی‌رسد.

نظر آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص ازدواج با فرزندخوانده

شیعه آنلاین نوشت: حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به استفتاء در خصوص حکم شرعی ازدواج با فرزندخوانده بیان داشته‌اند که “باتوجه به اینکه ازدواج (با فرزندخوانده) باید شرعا به مصلحت فرزندخوانده باشد و به اصطلاح فقها، غبطه او رعایت شود اما این کار غالبا به مصلحت فرزندخوانده نیست و راه را برای سوءاستفاده پدرخوانده باز میکند، از نظر ما شرعا جایز نیست”.

جدیدترین ماشین تبلیغاتی پوتین علیه غرب

انحلال خبرگزاری “ریانووستی” و رادیو دولتی “صدای روسیه” که اخیرا به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه صورت گرفت، واکنش‌هایی را در پی داشته است و طبق بیانیه کاخ کرملین، خبرگزاری ریانووستی و رادیو دولتی صدای روسیه در رسانه جدیدی با نام “سوودنایا راسیا” به معنای “روسیه امروز” ادغام خواهند شد. از سوی دیگر انتصاب دیمیتری کیسلیوف ۵۹ ساله، مجری شناخته شده برنامه‌های تلویزیونی در روسیه به عنوان مدیر عامل خبرگزاری روسیه امروز واکنش‌های منفی به دنبال داشت.

به گزارش جام، دویچه وله (DW)، خبرگزاری آلمان، دیمیتری کیسلیوف را به دلیل اظهارات وی بر ضد همجنسگرایان فردی “بدنام” توصیف کرده است و مدیر عامل رسانه تازه تاسیس روسیه امروز همچنین به اظهارات ضدآمریکایی و ضد اپوزیسیون روسیه شهرت دارد. نه تنها منتقدان سیاست‌های پوتین، بلکه برخی از معتمدان رئیس‌جمهور روسیه نیز این موضوع را مطرح می‌کنند که تاسیس رسانه‌ای عظیم و تبلیغاتی از سوی پوتین با اهدافی سیاسی و تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی غرب درباره روسیه صورت گرفته است.
 
درباره ذهن خلاق آقای مرتضوی!

ایسنا در مطلبی نوشت: حالا که بحث طنز است، بد نیست یک سؤال طنز هم مطرح کنم، به نظر شما تأمین اجتماعی به نمایندگان کارت هدیه داده است یا نمایندگان از تأمین اجتماعی کارت هدیه گرفته‌اند؟ تا حالا شده است یک چیزی بشنوید، به یاد یک چیز دیگری بیفتید؟ یا یک چیزی ببینید، یاد یک چیز دیگری بیفتید؟ یا رفتار کسی را ببینید و به یاد کس دیگری بفتید؟ دور از جان شما این روز‌ها من به این بیماری دچارم.

یعنی ذهنم دائم در حال پیدا کردن مشابهات است. یعنی وقتی می‌شنوم که می‌گویند ما در سازمان تأمین اجتماعی چه کار‌ها که نکردیم، به یاد حرف آقای مشایی می‌افتم که در سال ۸۶ در زمان حکومت بر میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفته بود در هر ۲۵ کیلومتر جاده‌های کشور یک سرویس دستشویی می‌سازم! بیماری‌ام آن‌قدر حاد است که هر وقت لغت “لیست” را می‌شنوم، به یاد لیست مفسدین اقتصادی آقای احمدی‌نژاد می‌افتم که هرگز رو نشد.

حالا هم آقای مرتضوی می‌گوید لیست نمایندگانی را که از ما کارت هدیه گرفته‌اند، به مجلس داده‌ام. اما گویا آقای مرتضوی لیستی را به مجلس داده است که به مجلس هشتم مربوط است؛ زمانی که آقای مرتضوی اصلا در سازمان تأمین اجتماعی نبوده است. واقعا که ایشان ذهن خلاق و طنازی دارند و ثابت کرده‌اند از سرمایه‌های مدیریت طنز کشور هستند!

آماده‌سازی غذای مخصوص عراقی برای زائران اربعین حسینی

این تصویر آماده‌سازی غذایی عراقی (سمک مسگوف) جهت پذیرایی از زوار امام حسین علیه‌السلام را نمایش می‌دهد.

نواندیش/ دکتر على شریعتى در مراسم ازدواج

سیاستمدارانی که رسوایی اخلاقی داشتند

مقام‌های سیاسی زیادی بودند که پس از برملا شدن روابط پنهانیشان با زنان، برکنار با مجبور به استعفا شدند. اغلب کسانی که درگیر و دار رسوایی اخلاقی گرفتار می‌شوند با دافعه‌ سیاسی و اجتماعی مواجه و ناچار از قدرت و جایگاهشان کنار گذاشته می‌شوند. “بیل کلینتون” چهل و دومین رئیس‌جمهوری آمریکا در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ بود که در سال ۱۹۹۸ با فاش شدن رسوایی اخلاقی‌‌اش، به تیتر نخست رسانه‌ها تبدیل شد و تا مرز برکناری از سمت ریاست‌جمهوری آمریکا پیش رفت. وی روابط جنسی نامشروع با “مونیکا لوینسکی” کارآموز جوان کاخ سفید، داشت.

به گزارش بهار، “پال ولفوویتز” رئیس بانک جهانی در سال ۲۰۰۶ گرفتار رسوایی اخلاقی شد. داستان رسوایی اخلاقی ولفوویتز از این قرار بود که وی به اتهام ارتباط با یکی از کارمندان زن بانک جهانی “شاها ریزا” و پرداخت بیش از حد حقوق و مزایا به او، مورد بازخواست کمیته اجرایی بانک جهانی قرار گرفت و در نهایت تصمیم گرفته شد که ولفوویتز از سمتش استعفا و کناره‌گیری کند.

“موشه کاتساف” رئیس سابق اسرائیل در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۷ در نتیجه رسوایی اخلاقی و ارتباط نامشروع مجبور به کناره‌گیری از سمتش شد. داستان از این قرار بود که منشی سابق کاتساف از وی به اتهام سوءاستفاده جنسی به پلیس شکایت کرد. وی، به هفت سال زندان محکوم شد. “جاکوب زوما” رئیس‌جمهوری کنونی آفریقای جنوبی است، زمانی که وی به فساد اخلاقی متهم شد دارای پنج زن قانونی بود و به دلیل روابط نامشروعی که به دنیا آمدن یک دختر منجر شده بود، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

“سیلویو برلوسکنی” نخست‌وزیر سابق ایتالیا به سبب روابط و رفتارهایش یکی از جنجالی‌ترین شخصیت‌های سیاسی ایتالیا و اروپا محسوب می‌شود. برلوسکونی که چندی پیش از مجلس ایتالیا اخراج شد، چندین پرونده در زمینه روابط جنسی نامشروع و رسوایی‌های اخلاقی دارد.
“دومنیک استراوس کان” رئیس صندوق بین‌المللی پول است که اتهام تلاش وی برای تجاوز به پیشخدمتی هتلی در شهر منتهن آمریکا رسوایی اخلاقی رئیس صندوق بین‌المللی پول و در نهایت برکناری وی از این سمت را به همراه داشت. کان که پیش از این موضوع، یکی از نامزدهای احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فرانسه به شمار می‌رفت. پس از آن چندین مورد از تلاش‌های استراوس-کان برای تجاوز به زنان خبرنگار، منشی، ارباب رجوع، خدمتکار و…افشا شد.

“دیوید پترائوس” رییس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) به دلیل داشتن رابطه غیراخلاقی با بیوگرافی نویس خود و خیانت به همسرش در سال ۲۰۱۲ از سمت خود استعفا کرد. دیوید پترائوس ۶۰ ساله پس از بازنشستگی رسمی از ارتش در سال ۲۰۱۱ میلادی به ریاست سازمان سیا منصوب شد و پس از ۱۴ ماه هدایت سازمان سیا، در نوامبر سال ۲۰۱۲ میلادی از سمتش برکنار شد.

آرامگاه نلسون ماندلا

آفتاب نوشت: مراسم تشییع و خاکسپاری “نلسون ماندلا” صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد. این مراسم با حضور قابل توجه مردم آفریقای جنوبی و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. رئیس‌جمهور پیشین آفریقای جنوبی و قهرمان و نماد مبارزه با نژاد پرستی جمعه گذشته در سن ۹۵ سالگی در گذشت.

دولت ساختمان‌هایش را ۹۷ میلیارد تومان اجاره می‌دهد

در لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور آمده است، دولت می‌تواند امکانات، اماکن و فضاهای آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی کلیه دستگاه‌های اجرایی را در سال آینده اجاره بدهد و تا ۹۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این محل درآمد کسب کند.

به گزارش تسنیم، البته اجاره ساختمان‌ها و اراضی دولتی موضوع جدیدی نیست و دولت‌های گذشته نیز از این محل کسب درآمد می‌کردند، درآمد دولت از محل اجاره ساختمان‌ها و اراضی دولتی در بودجه سال ۹۲ بیش از ۶۰ میلیارد تومان بوده است که این رقم برای سال ۹۳ بیش از ۶۱ درصد رشد خواهد داشت.

فتوای رهبر معظم انقلاب برای فیس‌بوک

ایرنا/این روزها بحث بر سر رفع فیلتر از شبکه اجتماعی فیسبوک و یا ممنوعیت آن زبانزد مردم و محافل ایران است. عده‌ای استفاده از آن را جرم می‌دانند و عده‌ای دیگر می‌گویند قانون مشخصی درباره آن وجود ندارد. اینک شایسته است در این زمینه به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید رجوعی دوباره داشته باشیم. متن پرسش از حضرت “آیت‌الله خامنه‌ای” رهبر معظم انقلاب و پاسخ معظم له را همراه با توضیح بخش اسلامی سایت در ذیل آمده است:

“بسم‌الله الرحمن الرحیم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با سلام و احترام، با توجه به اینکه وب‌سایت فیس‌بوک در ایران فیلتر شده است، آیا ورود به چنین سایتی صرفا برای ارتباط با دوستان و بدون هیچ فعالیت سوء علیه منافع ملی جمهوری اسلامی اشکال دارد؟ با تشکر”

متن جواب: “باسمه تعالی، سلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته، به طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست والا مانعی ندارد. موفق و مؤید باشید.”

توضیح بخش احکام اسلامی: حکم بالا در شکل فتوا بیان شده است یعنی تشخیص مصداق به عهده مکلف گذاشته شده است و تنها به بیان حکم کلی بیان شده است؛ تشخیص اینکه آیا این شرایط در مورد فعالیت در فیس‌بوک صادق می‌باشد یا خیر به عهده مکلفین گذاشته شده است.

آیه‌الله صافی گلپایگانی(دام‌ظله) نیز در پاسخ به این سوال که شبکه‌های مجازی، مثل فیس‌بوک چه حکمی دارد؟ اظهار داشتند که به طورکلی استفاده از فضاهای مجازی برای جهات مشروع و صحیح که موجب فساد عقیده و اخلاق نشود بلکه بتوان از آن در جهت تبلیغ و ترویج معارف دینی استفاده کرد مانعی ندارد بلکه مطلوب است، اما رفتن در سایت‌هایی که باعث سست شدن عقیده و فساد اخلاق و یا ترویج باطل باشد، حرام است.

مۆمنین باید در چنین فضاهایی که افراد با اهداف متعددی فعالیت می‌کنند و اندیشه‌های گمراه‌کننده خود را تبلیغ و ترویج می‌نمایند، با همین وسائل و همین فضا، به شبهات آن‌ها پاسخ دهند و احکام اسلام و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام را به همگان، ابلاغ نمایند و در این خصوص از علماء اعلام و اهل تخصص در کلام کمک بگیرند.

عکسی که جرقه انقلاب مشروطه را زد

“موسیو نوز بلژیکی” در لباسی شبیه به لباس روحانیت در تهران در وسط تصویر مشاهده می‌شود، انتشار این عکس در تهران یکی از جرقه‌های انقلاب مشروطه بود که نهایتا در سال ۱۲۸۵ شمسی به پیروزی رسید.


این آرزوی امام خمینی (ره) محقق شد یا نشد؟

به گزارش آینده، امام خمینی در صحیفه نور جلد۵ صفحه ۵۳۲ نوشته‌اند: ما امیدواریم که ایران اولین کشوری باشد که کوچکترین فرد ایرانی بتواند آزادانه وبدون وجود کمترین خطر به بالاترین مقام حکومتی انتقاد کند و از او در مورد اعمالش توضیح بخواهد.

ممنوعیت حجاب در مدارس کشور اسلامی کوزوو

عاطفه جاهجاگا رئیس‌جمهوری لیبرال کوزوو در اقدامی عجیب حجاب در مدارس این کشور مسلمان‌نشین را ممنوع اعلام کرد. پس از آنکه “عاطفه جاهجاگا (ATIFETE JAHJAGA)” رئیس‌جمهور کشور تازه ‌استقلال‌ یافته کوزوو اعلام کرد ادامه تحصیل دختران مسلمان با حجاب اسلامی در دبیرستان‌های دولتی این کشور ممنوع است، تعداد زیادی از خانواده‌های مسلمان این کشور نسبت به این دستورالعمل اعتراض کردند.

به گزارش ابنا، در این میان،‌ دانش‌آموزان دختر مسلمان کوزوویی که بیشترین ضرر را از این دستور‌العمل می‌برند،‌ با تعطیل کردن کلاس‌های درس و تجمع در برابر وزارت آموزش و پرورش،‌ خواهان آزادی حجاب برای دختران مسلمان شدند و در این تجمع که دختران دانشجو نیز به کمک دانش‌آموزان آمده بودند، معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن خطاب به مسئولان آموزش و پرورش نوشته شده بود: “آنچه در سر می‌رود مهم است؛ نه آنچه بر سر قرار می‌گیرد” که نشان‌دهنده اعراض این دانش‌آموزان به محتوای ضعیف کتب درسی نیز بود.

کمپین انتخاباتی دکتر عارف در جمع عکس‌های برتر تایم

مجله آمریکایی تایم در آلبومی منتخب از بهترین عکس‌های سال ۲۰۲۴ خود عکسی را نیز از ایام انتخابات خرداد ماه سال جاری در ایران انتخاب کرده است.

به گزارش عصرایران، این عکس در روز  ۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۰ خرداد ) و در جریان کمپین انتخاباتی دکتر عارف یکی از هشت نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال  در تهران گرفته شده است.(سالن حجاب)

دیدار هیئت اعزامی از اتحادیه اروپا با متهمین فتنه ۸۸ در تهران

هیئتی چند نفره از اتحادیه اروپا در اولین روز ورود خود به ایران با “نسرین ستوده” وکیل مدافع عناصر ضد انقلاب و “جعفر پناهی” از متهمین در فتنه سال ۸۸ دیداری به صورت کاملا آزاد کردند.

به گزارش انقلاب، هیئتی بلند پایه از اتحادیه اروپا که برای دیدارهای چند روزه با مقامات ایرانی به ایران سفر کرده‌اند در بدو ورودشان به دیدار این دو رفته و وضعیت حقوق بشر در ایران را از این دو جویا شدند! نسرین ستوده و جعفر پناهی هم در این دیدار به سیاه‌نمایی اوضاع ایران پرداخته و شرایط کشور را بحرانی اعلام کرده‌اند.
 
این هیئت بلند پایه اروپایی قرار است در تهران با مسئولین و مقامات ایرانی به رایزنی و تبادل نظر بپردازند، اما ظاهرا ماموریتی پنهانی را از طرف شیرین عبادی که ارتباط نزدیکی با آنها دارد را پیگیری می‌کنند. پس از این دیدار این دو با خوشحالی و سرور این خبر را منتشر کرده‌اند.
 
تصویری از گواهی پزشکی اعدام صدام

انتقاد آیت‌الله هاشمی از غیبت روحانی؟

یک سایت خبری مدعی شد که در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت به غیبت حسن روحانی در جلسات مجمع اظهار ناراحتی کرده است.

سایت مشرق نوشت: “زمانی که مجید انصاری خواستار نگهداری بندی از اقتصاد مقاومتی برای دریافت نظر رئیس‌جمهور شد، هاشمی در پاسخ وی گفت: ما دیگر نمی‌توانیم صبر کنیم. چرا آقای روحانی دو هفته نیامده‌اند و امروز بیرون جلسه می‌گذارند؟ چرا جلسه مجمع را نمی‌آیند؟ روحانی شنبه هفته گذشته در مراسم ۱۶ آذر دانشگاه شهید بهشتی شرکت کرده بود”.

دیدار مهدی خزعلی با پدر

کارکنان تابناک اعتصاب کردند

سایت روزنامه تابناک به دلیلی پاره معوقات مالی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

به گزارش پیام نو، بنا بر برخی شنیده‌ها کارکنان وبسایت تابناک به دلیل پاره‌ای معوقات مالی اقدام به مسدود نمودن وبسایت روزنامه تابناک وابسته به محسن رضایی کردند. کاربران با رفتن به آدرس http://www.tabnakdaily.ir با این نگاشته روبرو می‌شوند: “این پایگاه به دلیل اعتصاب کارمندان بخش وبسایت روزنامه تابناک تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد”.

“آینه خیال” به دلیل انعکاس مطلوب اقدامات

به گزارش روز نو، این تصویر به دلیل “انعکاس مطلوب” اقدامات منتشر شده است.

کدام عضو دولت می‌تواند برای مردم وصیتنامه بنویسد؟

یکی از اعضای دولت یازدهم که ریاست یک دفتر ثبت و اسناد را برعهده دارد، هر روز هنگام ظهر مجبور است یکی دو ساعت دولت را ترک و به دفترخانه خود برود و اسناد موجود را امضا و مجددا به دولت برگردد.

به گزارش پارسینه، طبق قانون، اسناد دفترخانه‌ها تنها با امضای رئیس دفترخانه اعتبار قانونی دارد؛ دفاتر اسناد رسمی ملزم به تنظیم تمام عقود و ایقاعات شرعی و قانونی از جمله وصیتنامه هستند.

بازی پدر- فرزندی در ساحل غزه

عصرایران منتشر کرد، سختی زندگی در سرمای زمستانی برای آورگان سوری در اردوگاهی در مرز لبنان

بازی پدر- فرزندی در ساحل غزه


واکنش “فرناندا لیما” به اعتراض فیس‌بوکی ایرانیان

فرناندا لیما مجری برزیلی برنامه قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۴ که صفحه فیسبوکش مورد حمله شدید ایرانیان قرار گرفته بود در گفتگو با فرانس۲۴ عنوان کرد: هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می‌کند. او افزود که در مورد مردم ایران باید بگویم، نظر من به خاطر کامنت‌های توهین‌آمیز نسبت به آن‌ها تغییر نکرده است. من هم‌چنان به فرهنگ و همه انسان‌ها احترام می‌گذارم.

به گزارش انتخاب، این مدل و مجری معروف بزریلی تصریح کرد: من فارغ‌التحصیل رشته روزنامه‌نگاری هستم و ۱۵ سال است که در رسانه‌ها مشغول به کارم، در نتیجه معتقدم آماده مجری‌گری چنین برنامه‌هایی هستم. من بسیار خوشحال بودم که مجری‌گری برنامه بین‌المللی دیگری را بر عهده داشتم. برنامه‌ای که در سرتاسر جهان به نمایش در می‌آید و کار من بیشتر دیده می‌شود. این برنامه به نوعی به رسمیت شناختن توانایی‌های من بعد از سال‌ها تلاش در این زمینه بود و البته فرصتی برای به چالش کشیدن خودم.

وی اضافه کرد: زمانی که از من خواسته شد تا مجری برنامه باشم، همچنین از من خواسته شد تا لباسی طلایی رنگ بپوشم که تا زانوی من بود، لباسی که به نوعی مناسب آب و هوای “باهیا” هم بود و من لباسی را پوشیدم که از من خواسته شد. من یک حرفه‌ای هستم و آنچه را که عرف است دنبال می‌کنم. نه من و نه هیچ کس دیگری در این برنامه فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ دهد و گرنه، معتقدم می‌شد تیپ و ظاهر دیگری نیز انتخاب شود.

مجری مراسم قرعه کشی جام جهانی برزیل افزود: من در مورد حملات و عذرخواهی‌ها شنیدم، البته شبکه‌های اجتماعی را خیلی دنبال نکردم. هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می‌کند در نتیجه من همانگونه که یک زن غربی در یک برنامه عظیم بین‌المللی لباس می‌پوشد، لباس پوشیدم. باهیا هم جایی است که دمای هوای آن غالبا بالا است.

وی گفت: من انتظار ندارم مورد عشق و علاقه همه قرار بگیرم، اما تلاش می‌کنم عاشق همه باشم و هر روز انسان بهتری نسبت به گذشته شوم. فرهنگ‌های مختلف و نقطه نظرات متفاوت همیشه زمینه‌ای برای گفتگو بین انسان‌هاست، گفتگو و مناظره پدیده‌ای “سلامت” است اما خشونت هیچ‌گاه اینگونه نخواهد بود. من می‌خواهم بگویم به خاطر تمام اتفاقاتی که افتاده متاسفم. من به هیچ وجه قصد نداشتم هیچ کشور، فرهنگ و یا مردمی را به هر شکلی مورد حمله و بی احترامی قرار دهم. من به هیچ‌وجه قصد نداشتم باعث نوعی از جنجال و یا رفتار خجالت‌آور شوم.

وی گفت: من اطمینان می‌دهم که این اتفاق را به عنوان یک درس یاد خواهم گرفت و در انتخاب لباس برنامه “توپ طلا” آن را در نظر خواهم داشت تا همه بتوانند آن را تماشا کنند.

“فرگام” نام میمون فضانورد ایرانی به چه معناست؟

دومین میمون فضانورد با نام فرگام که توسط کاوشگر ایرانی به فضا پرتاپ شده بود سالم به زمین بازگشت. به گزارش جهان، فرگام یک نام ایرانی است که از دو کلمه فرگام تشکیل شده و به معنای فرخنده پی، دارای قدم نیک و خوش قدم آمده است.

من مسلمانم، به وطنم تجاوز کن و مرا بکش!

جهان حقوق و آ‍زادی هر دختری ایجاب می‌کند که به دانشگاه برود و هر چه را دلش می‌خواهد می‌تواند بپوشد اما دختر با حجاب مسلمان از ورود به دانشگاه منع می‌شود.

اگر شخصی جان خود را بخاطر نجات دیگران به خطر اندازد شجاع و دلیر خوانده می‌شود و همه جامعه او را محترم می‌شمارند اما اگر فلسطینی باشد و سعی کند فرزندش یا برادرش را نجات دهد تا مبادا دستش بشکند یا از مادرش دفاع کند تا که مورد تجاوز قرار نگیرد یا از منزلش دفاع کند تا که ویران نشود به او تروریست می‌گویند.

وقتی کسی ماشین خوبی را به شیوه نادرستی براند کسی ماشین را مقصر نمی‌داند اما اگر مسلمانی خطا کند یا درست برخورد نکند مردم ما می‌گویند اسلام مقصر است!!

هر مشکلی که پیش آید ما انواع راه‌حل‌ها را می‌پذیریم اما اگر اسلام راه‌حل نشان دهد حتی حاضر نیستیم به آن نگاه کنیم.
من مسلمانم مرا بکش وآن را هزینه های تحمیلی (اضافی) نام بگذار

دارائیم را غارت کن، به وطنم تجاوز کن، راهبرم را تو تعیین کن ونام آن را دمکراسی بگذار.

کری از ایران خواست جاسوس سیا را آزاد کند

الف نوشت: جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا در سفارت این کشور در اراضی اشغالی در اظهارنظری کوتاه دربارۀ رابرت لوینسون از ایران خواست وی را آزاد کند.

روز جمعه جان کری در سفارت آمریکا در اراضی اشغالی از مقامات ایران درخواست کرد که لوینسون را آزاد کنند. وی در فیلم کوتاهی که خبرگزاری رویترز آن را منتشر کرده می‌گوید: دربارۀ شرایط و یا موقعیت لوینسون و یا هر موضوع دیگری در این رابطه اظهارنظری ندارم، اما دربارۀ رفت و آمدهای وی این مسئله را تا اندازه‌ای پیگیری کردیم. من شخصاً در مذاکرات‌مان با ایرانی‌ها این مسئله را دنبال کردم و تلاش می‌کنیم در مذاکرات آینده مسئلۀ آزادی و بازگشت وی به آمریکا را دنبال کنیم.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

اعتراض عجیب به گران شدن بلیت مترو

شهروندان شهر مکزیکو سیتی روز گذشته در اقدامی هماهنگ با هم به جای خرید بلیت مترو از روی “گیت‌های بلیت ایستگاه‌های قطار شهری” رد شدند تا این گونه اعتراض خود به افزایش قیمت بلیت‌ها را نشان دهند و عکس زیر ایستگاه مترو “گواترو کامینوس” در شهر مکزیکوسیتی را نشان می‌دهد.

به گزارش عصرایران، افزایش قیمت بلیت قطار شهری مکزیکو سیتی از روز گذشته اعمال شد و طی آن قیمت بلیت از ۳ “پزو” به ۵ پزو افزایش یافت. این رقم افزایش حدود ۴۵۰ تومان می‌شود. از این رو شهروندان مخالف افزایش قیمت بلیت مترو روز گذشته برای نشان دادن اعتراض خود به این افزایش قیمت، تصمیم گرفتند به جای خرید بلیت با قیمت جدید، از روی گیت‌های ورودی به شکل تصویر زیر عبور کنند.


حمایت مالی منافقین از برخی رسانه‌های عراقی

یک مقام آگاه دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی از حمایت مالی گروهک تروریستی منافقین از برخی رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری عراق خبر داد.

این مقام آگاه امنیتی که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با ایرنا گفت: گروهک تروریستی منافقین برای انعکاس اخبار سراسر فریب خود در منطقه از برخی شبکه‌های تلویزیونی عراقی حمایت مالی می‌کنند.

وی توضیح داد: همچنین این گروهک تروریستی در اقدام هماهنگ به منظور جذب و سازماندهی نیروهای جدید و خوراک‌‌دهی تبلیغاتی به هواداران خود در عراق و برخی کشورهای عربی از رسانه‌های مکتوب و نوشتاری عراقی نیز با پرداخت مبالغ قابل توجه حمایت مالی می‌کند. این مقام امنیتی اضافه کرد که در این خصوص اداره ارتباطات و رسانه‌های عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرده است حق لغو این مجوزها را دارد زیرا این رسانه‌ها ناقض امنیت ملی عراق هستند.

اعدام جاسوس رژیم صهیونیستی در لبنان

یک دادگاه نظامی در بیروت روز جمعه با صدور حکمی یک پزشک لبنانی را به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی به ۱۰ سال زندان و برادر وی را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش بولتن، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، بر اساس حکم دادگاه، “فاروق شقیر” به اتهام جاسوسی برای اسرائیل به ۱۰ سال زندان و برادرش “زهیر” نیز به اتهام مشابه به طور غیابی به اعدام محکوم شدند.

براساس این گزارش، حکم صادره علیه فاروق در دادگاه استنیاف نظامی قابل تجدیدنظر است اما درباره حکم صادره علیه برادرش زهیر، در صورتی که او خود را به دادگاه نظامی معرفی کند می‌تواند اعاده دادرسی داشته باشد.

جمهوریت/ روز بارانی باراک اوباما و همسرش


اعتراض نماینده پارلمان مکزیک با برهنه شدن!

آنتونیو گارسیا نماینده حزب چپگرای “انقلاب دموکراتیک” مکزیک در جلسه پارلمان و به هنگام سخنرانی علیه لایحه خصوصی‌سازی صنایع نفت لباس‌های خود را از تن در آورد.

به گزارش عصر‌ ایران، این اقدام در مخالفت با لایحه خصوصی‌سازی صنعت نفت و تصمیم دولت مکزیک به عقد قرارداد با شرکت‌های نفتی خارجی انجام شد. نمایندگان حزب انقلاب دموکراتیک، تصویب
این لایحه را به معنای غارت ملت مکزیک در برابر هجوم شرکت‌های نفتی خارجی می‌دانند. دولت مکزیک تصمیم گرفته است با این لایحه صنایع نفت مکزیک را پس از ۷۰ سال خصوصی کند.

اینجا محل زندان کروبی است

 سایت‌های معاند در اقدامی هماهنگ تصاویری از یک خانه ویلایی و اشرافی منتشر کرده‌اند و مدعی‌ شده‌اند که مهدی کروبی از سران فتنه ۸۸ در این محل زندانی است!

به گزارش انقلاب، خانه‌ای که بسیار مجلل و بزرگ است و هر نوع وسایل نیاز فراهم است واقعا هم زندان است، محلی که برای کسی که امنیت یک ملت را به خطر انداخت و قصد وطن‌فروشی داشت و خیانت اما با رافت اسلامی مورد بخشش قرار گرفت و اکنون در این خانه مجلل و اشرافی زندانی است.


روح توافق ژنو: مواظبم کسی من را نقض نکند

نواندیش در مطلب طنزی به نقل از روزنامه قانون نوشت: از آنجایی که این روزها دائم صحبت از “روح توافق ژنو” است تصمیم گرفتیم مصاحبه‌ای را با ایشان داشته باشیم تا مردم بیشتر با این روح ارجمند آشنا شوند. مصاحبه روشنگرانه ما را با روح توافق ژنو بخوانید.

سلام. لطفا خودتان را معرفی کنید. – با عرض سلام خدمت شما و خوانندگان محترم، بنده روح توافق ژنو هستم.

 در آغاز مصاحبه می‌خواهیم کمی ‌از فعالیت‌هایتان در این روزها به ما بگویید. – روزها که کار خاصی ندارم. معمولا در کاخ سفید توی هوا می‌چرخم و مواظبم کسی من را نقض نکند. کار من بیشتر شب‌هاست.

شب‌ها؟ – بله. شب‌ها ملافه می‌اندازم روی سرم و می‌روم بالای سر تندروها، هوووهووو (دست‌هایش را در هوا تکان می‌دهد) اینطوری آن‌ها را می‌ترسانم.

خاطره‌ای هم از این فعالیت‌های شبانه دارید؟ – خاطره که فراوان است. یک شب رفته بودم بالای سر یکی از این نئوکان‌های آمریکا، از خواب بیدارش کردم و گفتم سناتور! روح توافق ژنو را رعایت کن وگرنه می‌خورمت. با ترس از خواب بیدار شد و چند گلوله به سمت من شلیک کرد که به فضل الهی یکی پس از دیگری از بنده رد شدند و به دیوار اصابت کردند. به سناتور گفتم آینه آینه! بیچاره غش کرد.

 خاطره بد هم دارید؟ -روح توافق ژنو به آسمان خیره می‌شود و چند بار پشت سر هم پلک می‌زند

 آقا با شما هستم! -هان؟ بله بله … یک بار یک غلطی کردم و شبانه رفتم به حسین آقای ش. بگویم به روح توافق پایبند باش. چشمتان روز بد‌ نبیند.

 نباید شب می‌رفتی. – چه می‌دانستم؟ فکر می‌کردم خواب است. ملافه را انداختم روی سرم و آرام آرام رفتم بالای سرش و پتو را زدم کنار، ولی دیدم توی رختخواب نیست. نگو بر اساس اسناد و مدارکی که در اختیار داشت این روز را پیش‌بینی کرده بود و پشت در قایم شده بود. یهو پرید و از پشت ما را گرفت.

اوه اوه … تو مگه روح نیستی؟ چه جوری گرفت؟ – سوال بعدی لطفا.  خب حالا چه جوری ولت کرد بری؟ -برای آزاد کردنم دو تا شرط گذاشت یک اینکه اعتراف کنم شخصی به نام محمد خاتمی‌هستم که در ازای دریافت مبلغی ناچیز از منابع غربی ماموریت دارم تا کیهان را وادار به سکوت کنم. دو این که سه بار پشت سر هم بگویم حاج حسین دوستت داریم.

الان آقای عراقچی گفته اقدام آمریکا مبنی بر قرار دادن شرکت‌ها و افراد ایرانی در لیست تحریم‌ها خلاف روح توافق ژنو است. چه نظری داری؟ – من فعلا نظری ندارم ولی از همه کشورها می‌خواهم که به روح اعتقاد داشته باشند.

در پایان اگر حرفی، سخنی، چیزی دارید بفرمایید. – حرف خاصی ندارم فقط گله دارم از بعضی افراد بی‌جنبه که وقتی “توافق ژنو” با آن‌ها شوخی می‌کند در جواب می‌گویند تو روحت.

وبلاگ نماینده‌ای که تصویرش سانسور شده!

وبلاگ رسمی امیر خجسته نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی

حجاب بانوان هیئت پارلمانی اروپا



افشاگری بشار اسد درباره برخی سیاستمداران عراقی

روزنامه الصباح عراق، نوشت: بشار اسد فاش کرد که برخی سیاستمداران عراقی از او خواسته‌اند مرزها را برای کسانی که “جهادی” می‌نامند باز بگذارد تا به فرایند سیاسی (عراق) ضربه بزنند و دولت سوریه صدای ضبط شده این سیاستمداران را در اختیار دارد و در زمان مناسب آن‌ها را پخش خواهد کرد.

به گزارش فارس، روزنامه الصباح به نقل از منابع رسانه‌ای با اعلام این خبر افزود: برخی سران عراقی که در فرایند سیاسی این کشور حضور دارند، از رئیس‌جمهور سوریه خواسته‌اند که مرزهای کشورش را برای ورود “جهادی‌ها” (عناصر افراطی) به خاک عراق باز بگذارد. “بثینه شعبان” مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه نیز در همین رابطه گفته است: “سیاستمدارانی که به دولت سوریه حمله می‌کنند، همان کسانی هستند که از ما می‌خواستند مرزهایمان را به روی کسانی که آن‌ها را جهادی می‌نامند، باز بگذاریم.”

به توپ بستن محکومین دوره قاجار در شیراز

شیرازه نوشت: دوران قاجار در قبال جرم گناهکاران مجازات‌های سنگین و گاها وحشتناکی را اتخاذ می‌کردند. یکی از این مجازت‌ها، قرار گرفتن مجرم در مقابل توپ بود.

راه‌اندازی صفحه مزدوران در فیس‌بوک

در روزهای اخیر یک صفحه فیس‌بوکی با نام “مزدوران” راه‌اندازی شده است، که رسالت خود را معرفی و افشاگری عوامل پیدا و پنهان رادیو فردا معرفی کرده است.

به گزارش پارسینه، در یکی از پست‌های افشاگرایانه این صفحه آمده است: آرش از نظر اخلاقی فردی اقتصادی و حتی خسیس است. به صورتی که چند ماه پیش برای اسباب‌کشی رفتن به خانه جدید به تنهایی همه وسایل را انتقال داد تا هزینه گران شرکت‌های حمل و نقل اثاثیه در جمهوری چک را پرداخت نکند!

رادیو فردا یک ایستگاه رادیویی فارسی‌زبان است که به هزینه کنگره آمریکا و تحت نظر “هیئت رئیسه سخن‌پراکنی” (یک سازمان خبرگزاری متعلق به سازمان CIA است. هدف از ایجاد این سازمان پیشبرد و گسترش دموکراسی و آزادی مد نظر آمریکا در جهان به ویژه غرب آسیا اعلام شده‌است) اداره می‌شود.

ماجرای شوهر عمه، کاشان و دست زدن به افتخارش!

شرق در مطلبی طنز نوشت: دیروز مساله سیاسی شوهرعمه را بررسی کردیم و فکر کردیم قال قضیه را کندیم. اما انگار مساله شوهرعمه “کیم جونگ اون” مساله پیچیده‌ای است. به همین مناسبت خبرگزاری کره‌شمالی که خبر دیگری نداشت از کره بدهد، در گزارشی با اشاره به اعدام شوهرعمه رهبر این کشور یکی از اقدامات نامناسب او را “دست‌نزدن با هیجان” در نشست‌های سیاسی اعلام کرد.

خیلی عجیب است. در کره‌ شمالی برای “دست‌نزدن با هیجان” آدم را اعدام می‌کنند. در جاهای دیگر دنیا اگر به چیزی دست بزنی و هیجانی شوی، تذکر می‌دهند. یعنی اگر عمل “دست‌نزدن با هیجان” عملی سیاسی در کره‌شمالی در نظر گرفته شود، بقیه مردم دنیا مشغول اعتراض سیاسی هستند.

دیالوگ خارجی:- بی‌ادب. چرا دست می‌زنی؟ آن‌هم اینقدر با هیجان؟  – چون اگر دست نزنم، می‌فرستندم کره‌شمالی.

دیالوگ کره‌شمالی ۱:- دروغ می‌گوید جناب قاضی. من فعال سیاسی هستم. به نشانه اعتراض سیاسی، با هیجان دست زدم، حالا ایشان شاکی شده.

دیالوگ کره‌شمالی۲:  -چرا دست می‌زنی؟ – می‌خواهم اعدام نشوم عزیزم.  -باشه. دست بزن. ولی خیلی هیجان‌زده نشو.

دیالوگ کره‌ای رسمی: – به افتخار “اون” دست بزنید.- نمیشه قربان. آخه وقتی به افتخار اون دست می‌زنیم اینقدر هیجان‌زده می‌شویم…

کاشی سیاسی: خبرگزاری کره‌شمالی گزارش داده است: شوهرعمه کیم جونگ اون، یعنی جانگ سونگ تائک، چهره واقعی‌اش را به‌عنوان یک “خائن” در همه مراحل نشان داد. مثلا چی؟

مثلا خبرگزاری کره‌شمالی گفته: (بدون شوخی و کاملا جدی:) شوهرعمه اون علاوه بر “دست‌زدن بدون شور و هیجان در نشست‌های سیاسی” در برنامه “کاشی‌کاری یادبود رهبر کره‌شمالی” مانع ایجاد کرده است.

دیالوگ کره‌ای کاشی:- چرا باغچه را جای گلکاری، کاشیکاری کردی؟  – به احترام رهبر کره‌شمالی.

دیالوگ کاشی کره‌ای: – ببخشید کاشی دارید؟ – نه آقاجان. من کار سیاسی نمی‌کنم.

دیالوگ کاشی: کاشانی‌ها اعلام کردند برای بعضی از مغرضان این سوءتفاهم ایجاد شده که کاشیکاری رهبر کره‌شمالی کار کاشی‌ها بوده که بهش می‌گویند کاشی‌کاری. اما اینطوری نیست. کاشی‌کاری مثل موزاییک‌کاری و سرامیک‌کاری است و ناآرامی‌های سیاسی در کره‌شمالی به‌خصوص کاشیکاری اون، ربطی به کاشیکارهای این، یعنی کاشان، ندارد.


حقوقدان در بین سرهنگ‌ها

شیرازه، تصویری از حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران اسلامی در ایام دفاع مقدس در پادگان دوکوهه بین رزمندگان سپاه اسلام منتشر کرد.

 جشن کریسمس ساختگی ملکه انگلیس و تازه وارد  

“الیسون جکسون” یک عکاس بریتانیایی عکس‌هایی ساختگی و فرضی را از نخستین شام کریسمس ” جورج” نتیجه تازه متولد شده خانواده سلطنتی بریتانیا منتشر کرد.

به گزارش عصرایران، در این عکس‌های فرضی و ساختگی ملکه الیزابت دوم به همراه پرنس چارلز و عروسش، پرنس ویلیام و کاترین میدلتون و نوزاد جدیدشان و نیز پرنس هری، شام کریسمس را جشن گرفته و هدیه‌های نخستین کریسمس “جورج” عضو تازه خانواده را می‌دهند.

عروسی دختر رییس‌جمهور هندوراس در استانبول

به گزارش جمهوریت به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه “روزا النا لوبو جوارز” دختر رییس‌جمهور هندوراس با یک شهروند ترکیه‌ای ازدواج کرد و مراسم عروسی آن‌ها در هتلی در استانبول برگزار شد.

“پورفیریرو  لولو سوسا” رییس‌جمهور هندوراس به همراه همسر ترک‌تبار خود نیز در این مراسم شرکت کردند. در این مراسم ازدواج جمعی از مقامات محلی و سیاسی از جمله شهردار استانبول و برخی از سیاسیون عضو حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه نیز شرکت کردند.

یک مقایسه میان کابینه دکتر روحانی و باراک اوباما

داریوش سجادی در صفحه پلاس خود نوشته است: مطابق گزارش شماره دسامبر ماه‌نامه آمریکایی “آتلانتیک” تعداد اعضای کابینه آقای روحانی که از دانشگاه‌های آمریکا با مدرک دکتری تخصصی فارغ‌التحصیل شده‌اند از تعداد اعضای کابینه آقای باراک اوباما که دارای این مدرک از دانشگاه‌های این کشور هستند، بیشتر است.(!)

به گزارش بولتن، هر چند برخورداری از تخصص بالای دانشگاهی در کنار توان مدیریتی و نبوغ ذاتی حداقل‌های لازم برای تصدی مسئولیت در مناصب بالای حکومتی است، اما نباید این ملاحظه را نیز از نظر دور داشت که اولویت و بلکه انحصار احراز چنین مسئولیت‌هائی باید به نخبگانی تعلق بگیرد که حتی‌المقدور مدارک دانشگاهی و سوابق خود را در داخل کشور تحصیل کرده‌اند.

نمی‌توان این واقعیت را از نظر دور داشت که چنان افرادی هر اندازه هم که برخوردار از صیانت نفس و وطن‌دوستی باشند، اما بالطبع بدلیل سال‌های اقامت خود در بلاد راقیه (!) از آن بلاد و در آن بلاد برای خود خاطره ساخته و حامل چنان خاطراتی با خودند! صرف همین برخورداری از خاطره تا آن اندازه ظرفیت دارد تا ضمیر ناخود آگاه ایشان را حامل نوعی سمپاتی و علقه و گرایش نسبت به کشور محل تحصیل‌شان نماید.

انتشار خاطرات “رایان کراکر” سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان در پائیز سال ۸۸ سندی موثق از چنین برآیندی است خصوصاً آنجا که در بخشی از خاطراتش می‌نویسد:…  یک هفته پس از حملات یازده سپتامبر در سال ۱۳۸۰ و در جریان مذاکرات ژنو با چند دیپلمات ایرانی، مذاکراتی درباره حمله به افغانستان داشته است … من واقعاً از هویت طرف‌های ایرانی خود متعجب شده بودم. دو نفر از سه نفرشان در آمریکا درس خوانده بودند و ما در وقت تنفس راجع به فوتبال دانشگاه UCLA حرف می‌زدیم.

…آنچه که برایم جالب‌تر از همه بود، اشتیاق آنان نسبت به اعزام نیروهای آمریکا، همان “شیطان بزرگ”، به حیاط خلوت ایران یعنی افغانستان بود” هر چند نمی‌توان منکر استثناهای قابل افتخاری مانند “مصطفی چمران” شد اما واقعیت آنست که عقل سلیم قاعده را بر اساس استثناء نمی‌چیند!

چه کسانی ایده دعوت هیات پارلمانی اروپا به ایران را دادند؟

به گزارش پارسینه، ایده اصلی دعوت هیات پارلمانی اروپایی به ایران حاصل تعامل “محمدرضا تابش” نماینده اصلاح طلب (خواهرزاده سیدمحمدخاتمی) و “کاظم جلالی” نماینده اصولگرای نزدیک به لاریجانی و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بوده است.

هیات پارلمانی اروپایی در اقدامی کم سابقه و با درخواست خودشان ابتدا در محل سفارت یونان در تهران، به دیدن نسرین ستوده و جعفر پناهی دو فعال سیاسی و زندانی امنیتی سابق رفتند و سپس با سید محمد خاتمی دیدار کردند. این هیات پارلمانی اروپایی قرار است در روزهای آتی با هاشمی رفسنجانی، علی لاریجانی و محمدجواد ظریف هم دیدار کنند.
حجاب زنان هیئت پارلمانی اروپا در تهران

این پاها بوسیدن دارد

الف نوشت: در آستانه اربعین حسینی در کشور عراق، هم اکنون گروه‌های مختلف مردمی، با پای پیاده در حال حرکت به سمت کربلا هستند. تصویر زیر یکی از پزشکان مستقر در موکب‌های بین راهی را نشان می‌دهد که در حین مداوا، بر پاهای یکی از زائرین بوسه می‌زند.

علنا به عنوان مامور سابق CIA در دفتر احمدی‌نژاد کار می‌کردم

آسوشیتدپرس در گزارشی تحقیقی گفت که رابرت لوینسون، شهروند آمریکایی که به طور مرموزی در سال ۲۰۰۷ در جزیره کیش در  ایران ناپدید شد، در حال انجام ماموریتی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا بود. ویس اف امریکا نوشت که آسوشیتدپرس، و روزنامه واشنگتن پست می‌گویند لوینسون برای گروهی از تحلیلگران سازمان سیا که اجازه اجرای ماموریت در خارج از آمریکا را نداشتند، اطلاعات جمع‌آوری می‌کرد.

به گزارش انتخاب، در این زمینه “رابرت بائر”، مأمور سابق سی آی اِی به پرسش‌هایی در این زمینه پاسخ داده است.

-آیا انتشار گزارش فوق در زمانی که ایران و آمریکا در حال پیشبرد مذاکراتی حساس درباره برنامه اتمی ایران هستند، می‌تواند به اعتبار آمریکا ضرر بزند؟

مشکل این است که ایرانی‌ها دیگر می‌دانند که لوینسون با سی آی اِی تماس داشته. دیگر مهم نیست که مأموریت داشته یا نه. در همان زمانی که لوینسون به ایران رفت، من هم رفته بودم…علناً بعنوان یک مأمور سایق سی آی اِی. من در دفتر احمدی نژاد، زمانیکه هنوز شهردار بود کار کردم. تا زمانیکه رو راست باشی، با سابقه‌ات مشکلی ندارند. لوینسون غیرقانونی وارد کیش شد و “داوود صلاح‌الدین” را ملاقات کرد. رابطه صلاح‌الدین هم با دستگاه اطلاعاتی کاملاً روشن است. ماجرا خیلی احمقانه بود. چه اتفاقی برای او افتاد، من نمی‌دانم. اما این که آیا به رابطه کنونی آمریکا-ایران صدمه می‌زند یا نه، به نظر من می‌زند و به همکاری آسیب می‌زند.

-گزارش چه تآثیری بر خود لوینسون خواهد داشت و آیا ممکن است باعث یک معامله شود؟

نمی‌دانم. حدس من این است که او را تحویل یک گروه افراطی داده باشند مثلا در بلوچستان ولی این گزارش می‌تواندبه او آسیب برساند. ما اینقدر با این مسئله بازی کردیم، در موردش دروغ گفتیم، قضیه را از خانواده‌اش پنهان نگه داشتیم که این گزارش میتواند به آتش دامن بزند.

-در مورد دیوید بلفیلد، یا همان داوود صلاح‌الدین چه می‌توانید بگوئید؟

داوود صلاح الدین اسمی است که او برای خودش انتخاب کرد و اکنون بعنوان خبرنگار در تهران کار می‌کند و کتاب می‌نویسد. زمانی که من تهران بودم سعی کردند ما را به هم معرفی کنند. من داشتم یک فیلم در مورد بمبگذاری انتحاری تهیه می‌کردم و حاضر به ملاقات با او نشدم…نگران بودم … …چرا با ملاقات با این آمریکایی آن‌ها را تحریک کنم؟ من نمی‌فهمم چرا لوینسون از او بطور مخفیانه در ایران استفاده کرد. کل این ماجرا بسیار غیرطبیعی و فکر نشده بود. همانطور که گفتم بنظر من، به ضرر ما تمام خواهد شد.

آگهی فروش انگشتری متبرک!

در یکی از سایت‌های اینترنتی خرید و فروش آگهی جالبی درج شده است که بدون هیچ‌گونه توضیحی پارسینه آن را منتشر می‌کند: سنگ این انگشتر تکه‌ای از سنگ قبر امام حسین(ع) بوده و اهدایی از طرف حرم مطهر امام حسین(ع) به یکی از مسئولان می‌باشد که از طرف ایشان این سنگ به تعدادی نگین انگشتر تبدیل شده است که یکی از آن‌ها در اختیار این جانب است.

بنده جهت انجام برخی کارهای خیر تصمیم به فروش آن گرفته‌ام. فروش این انگشتر معنوی با بیشترین قیمت پیشنهادی صورت خواهد پذیرفت. حداقل مبلغ پیشنهادی ۱۰ میلیون تومان می‌‌باشد.

جوان‌ترین وزرای جهان

“سباستین کورس”  جوانترین وزیر خارجه جهان با ۲۷ سال سن به زودی به کابینه دولت اتریش می‌پیوندد. وی برای این مسئولیت برگزیده شده است تا در جمع وزیران خارجه اروپا با میانگین سنی بیش از ۵۰ سال نقش‌آفرینی کند. کورس که اکنون یکی از اعضای ارشد حزب مردم اتریش است بیش از پنج سال سابقه متمرکز سیاسی ندارد و هرچند سال ۲۰۰۸ فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد و نامزد شرکت در انتخابات پارلمانی شد، اما نتوانست کرسی در پارلمان به دست آورد.

حنا ربانی ۳۶ ساله که از ۳۰ تیر ۸۹، یعنی وقتی ۳۳ ساله بود به عنوان اولین وزیر خارجه زن پاکستان و جوانترین آن‌ها انتخاب شد. حنا در یکی از خانواده‌های مهم و سرشناس پنجاب متولد شده بود و طبق سنت شبه جزیره هند، مجبور بود وارد سیاست شود. حنا در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۸ به عنوان نماینده مجلس عوام پاکستان انتخاب شده و در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ هم وزیر امور اقتصادی و دارایی این کشور بود.

سیلویو برلوسکونی در روزهایی که نخست‌وزیر ایتالیا بود، یک عضو جوان و پرحاشیه را به کابینه‌اش اضافه کرد تا سکاندار وزارت جوانان و فرصت‌های برابر این کشور باشد. “مارا کارفانیا” وقتی به وزارت رسید ۳۳ ساله بود و از سال‌ها قبل در عرصه مد و زیبایی فعالیت داشت. او در سال ۱۹۹۷در مسابقات زیبایی ایتالیا شرکت کرده بود و بعد از آن در یک شبکه تلویزیونی متعلق به برلوسکونی مشغول به کار شده بود.

کارفانیا، همان زنی بود که باعث شد برلوسکونی در برابر ملت ایتالیا از همسرش ورونیکا عذرخواهی کند. او در مراسمی به کارفانیا گفته بود: “حاضرم با تو ازدواج کنم اما متاسفانه نمی‌شود، چون همسر دارم!”

رکورد کم سن و سال‌ترین وزیر دنیا اما در اختیار یک دانش‌آموز فلسطینی است که تنها به مدت یک روز وزارت را تجربه کرد. بشائر عثمان دختر ۱۶ ساله‌ای بود که چند ماه قبل مسئولیت وزارت حکمرانی محلی تشکیلات خودگردان فلسطین را بر عهده گرفت تا در طرح نوآورانه‌ای که این وزارتخانه برای تجربه‌اندوزی جوانان تدارک دیده بود، شرکت کند.

لقب جوان‌ترین وزیر تاریخ ایران به محمدجواد تندگویان می‌رسد. تندگویان در سال ۵۹ یعنی در ۳۰ سالگی به وزارت نفت در دولت شهید رجایی رسید و در همان سال توسط نیروهای عراقی به اسارت درآمد و بعد از ۱۱ سال به شهادت رسید.

بعد از تندگویان اما دکتر حسین فاطمی جوان‌ترین وزیر ایران بود که در سال ۱۳۳۱ در سن ۳۴ سالگی وزارت خارجه دولت مصدق را به عهده گرفت و در ۱۰ ماهی که مسئولیت آن را به عهده داشت، با مخالفت‌های شدید محمدرضا پهلوی رو به رو بود. دکتر فاطمی اگرچه در ۳۷ سالگی اعدام شد، اما در جریان نهضت ملی شدن نفت از همکاران نزدیک مصدق بود. تا جایی که به گفته مصدق، فاطمی اولین کسی بود که پیشنهاد ملی شدن صنعت نفت در سراسر ایران را ارائه داد و در این راه به مصدق کمک‌های فراوانی کرد.

نظر آیت‌الله مکارم‌شیرازی درباره استعمال خوردنی‌های حرام بعنوان دارو

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به استفتایی، نظر خود را درباره استعمال خوردنی‌های حرام بعنوان دارو بیان کرد. به گزارش ایسنا، متن پرسش و پاسخ این مرجع تقلید به آن، به شرح زیر است:

“آیا می‌توان از چیزهایی که خوردنشان حرام است برای درمان استفاده کرد؟ استعمال خوردنی‌های حرام به‌عنوان دارو تنها در صورتی جایز است که ضرورت قطعی پیدا کند و داروی منحصر به فرد باشد، و جانشینی نداشته باشد و غالباً چنین نیست”.

محل حادثه تروریستی در دیاله عراق

به گزارش ایرنا، بر اثر حمله تروریست‌ها به کارکنان پروژه خط انتقال گاز ایران به بغداد ۱۵  نفر شهید و ۴ نفر زخمی شده‌اند و این تصاویری از محل حادثه است.

صفحه ویکی‌پدیای سعید مرتضوی فیلتر شد!

به گزارش پارسینه، صفحه سعید مرتصوی در ویکی‌پدیا (دانشنامه آزاد اینترنتی) مشمول فیلترینگ شده است.

صفحه محمود احمدی‌نژاد و علی‌اکبر ولایتی هم در ویکی‌پدیا فیلتر است.

درخواست کامرون از خانم نخست‌وزیر برای حراج عکس جنجالی‌‌شان

نخست‌وزیر انگلیس از همتای دانمارکی‌اش خواست تا عکسی را که با رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم یادبود ماندلا دارند، حذف نکند و آن را برای خیریه به حراج بگذارد! به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تصویری که “هله تورنینگ اشمیت”، نخست‌وزیر دانمارک در مراسم یادبود نلسون ماندلا، از خودش در کنار همتای انگلیسی‌اش، دیوید کامرون و باراک اوباما، گرفت، به گونه‌ای احترام به ماندلا را زیرسوال برده و جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرد.
 
در همین راستا، روزنامه ساندی تایمز انگلیس گزارش داد که کامرون در یک گفتگوی خصوصی تلاش کرده است تا اشمیت را به فروش این عکس ترغیب کند.

به گفته یک منبع از مقر نخست‌وزیری انگلیس، نخست‌وزیر دانمارک می‌خواست این تصویر را حذف کند اما کامرون به او گفت که می‌توان از آن پول زیادی به دست‌ آورد.
 
تورنینگ نیز در گفتگو با رسانه‌های داخلی دانمارک گفت: عکس خیلی خوبی نیست، اما به نظر من نابجا نبود.

من هم آن روز فکر کردم که این نوعی سرگرمی است، درست است که غمگین بودیم، اما آنجا یک جشن برگزار می‌شد.

در این شرایط کامرون دستاویز بهتری برای تبرئه خود یافته و با توجه به اینکه تورنینگ عروس رهبر سابق حزب کارگر انگلیس است، گفت: وقتی کسی از اعضای خانواده نیل کیناک (رهبر سابق حزب کارگر انگلیس) از من می‌خواهد که با هم عکس بگیریم، من نیز رسم ادب را به جا آورده و قبول می‌کنم!

اعتراضی نو از ۲۵۰۰ اسپانیایی در شهر مادرید

اعتراض ۲۵۰۰ اسپانیایی در شهر مادرید به قانون جدید تجمعات و راهپیمایی‌ها

بوریس جانسون شهردار لندن در حال تست خط جدید دوچرخه‌سواری بر روی یک پل در جنوب این شهر


رقص سنتی مردم محلی روستای “گونو” زادگاه نلسون ماندلا به مناسبت گرامی داشت او در روز تدفین ماندلا در روستای زادگاهش

کودکان سوری در شهر جنگ زده حلب در حال بازی فوتبال دستی

انتقاد از تلویزیون‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب توسط علی‌نژاد

مسیح علی‌نژاد خبرنگاری که پس از فتنه ۸۸ از کشور گریخت و در لندن ساکن شد، با حضور در شبکه من و تو که هراز گاهی پرونده‌ای جدید از فساد اخلاقی دست‌اندرکارانش در فضای مجازی منتشر می کند با اعتراف به اینکه ماهواره‌ها نگاهی واقع‌گرایانه به خواست افکار عمومی که در ایران زندگی می‌کند، ندارند؛ به انتقاد از شبکه‌های ماهواره‌ای پرداخت.

به گزارش بولتن، وی با اذعان به این مطلب که در حال سپری کردن روزهای انتهایی حضور فعال خود درعرصه خبرنگاری است، از شبکه‌هایی همچون من و تو و مجریان این شبکه بدلیل عدم توانایی در برآورده کردن خواست مردم ایران از عدم تناسب برنامه‌های این شبکه با فرهنگ مردم ایران انتقاد کرد و اقرار کرد که مردم ایران همچنان صدا و سیما را مرجع دست‌یابی به اطلاعات خود می‌دانند.

جمهوریت
/ وقتی “کری” در فرودگاه رو پایی می‌زند


اهانت بی‌شرمانه به کتاب مقدس مسلمانان در سرزمین وحی

دستگاه‌‌های دولتی رژیم آل‌سعود با انداختن نسخه‌هایی از کلام وحی در مجاری فاضلاب استان “طائف” این کشور، قرآن کریم را مورد اهانت قرار دادند. به گزارش مشرق، اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که یک بار دیگر قرآن کریم در سرزمین وهابیت مظلوم واقع شده و مورد هتک حرمت قرار گرفت.

در همین راستا یک مقام مسئول در کمیته موسوم به “امر به معروف و نهی از منکر” عربستان گفت: یکی از دانش‌‌آموزان منطقه، در بازگشت به منزل این قرآن‌‌ها را مشاهده کرده و پدرش را در جریان قرار داد، او نیز مسأله را به گشت‌های امنیتی ابلاغ کرد. قابل ذکر است، انگیزه این اقدام هنوز مشخص نشده، اما به نظر می‌رسد در کشوری که سردمداران آن مدعی هستند که کشورشان مهد قرآن کریم است، اینگونه اقدامات ضدارزشی، می‌تواند ناشی از فرهنگ‌سازی نادرست باشد.

توهین به قرآن در عربستان تازگی ندارد و پیش‌‌تر نیز مسئولان زندان سیاسی “الحائر” این کشور به نسخه‌‌هایی از کلام وحی اهانت کردند که تظاهرات شهروندان سعودی را در پی داشت. تصویر این هتک حرمت به سرعت در فضای مجازی و سایت‌های اجتماعی منتشر شد و با خشم و انتقاد شدید کاربران اینترنتی مواجه شد و بسیاری آنان سیاست‌های افراطی و وهابی آل‌سعود را علت اینگونه اقدامات دانستند.

اسرار نقاط خالی نقشه‌های گوگل

وقتی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای ارائه شده توسط شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت را مرور کنید به نقاطی می‌رسید که از دیدتان مخفی هستند.

بخشی زیادی از این نقاط اطلاعات مراکز نظامی مخفی آمریکا به حساب می‌آیند. ارتش آمریکا آن طوری که وزارت دفاع این کشور اعلام کرده ۵ هزار پایگاه دارد که ۶۰۰ مورد آن در کشورهای دیگر قرار دارند. حالا یک محقق بسیاری از این نقاط را برای مردم مشخص کرده است.

به گزارش مهر، جاش بگلی، یک فعال اینترنتی است که با افشاسازی اطلاعات محرمانه این روزهای حسابی سر و صدا به پیدا کرده است. او در آخرین پروژه خود محل جغرافیایی ۶۵۰ پایگاه نظامی آمریکا را روی تصاویر و نقشه‌های آنلاین گوگل و بینگ پیدا کرده و تصاویر ۶۴۴ مورد آن را منتشر کرده است. ایده او برای این کار از کتاب “نقاط خالی روی نقشه” گرفته شده است. این کتاب که در زمان انتشار خود سر و صدای زیادی پیدا کرد که به همین مسئله نقاط مخفی روی نقشه‌ها می‌پردازد.

هلند؛این نقطه یکی از محل‌‌های احتمالی نگهداری تسلیحات هسته‌ای آمریکا به حساب می‌آید. بی‌جهت نیست که در نقشه‌‌های گوگل به این وضعیت افتاده است.

غرب استرالیا؛مرکز کنترل ارتباطات هوایی آمریکا

عراق؛ زندان ابوغریب. محلی که تصاویر شکنجه زندانیان توسط نظامیان آمریکا در آن مدتها خبرساز بود.

آلمان؛ فرودگاه نظامی مورد استفاده آمریکا

دختری که باید به قم می‌آمد؛ برای توبه!

یکی از طلاب حوزه علمیه قم از اتفاقی که چند روز پیش برایش افتاده را در زیر تعریف می‌کند، اتفاقی که می‌تواند مورد توجه مسئولین قرار بگیرد تا با تغییر رفتارها در مواردی مشابه، به سبک کردن بار متولیان دین کمک کنند.

متن این گزارش کوتاه در پی‌می‌آید: “باید به قم می‌آمد؛ برای توبه. می‌خواست در محضر علماء توبه کند و برای توبه کردنش نامه بگیرد.

به گزارش انصاف از قم، دوست خبرنگارم مرا به او معرفی کرده بود. وقتی که گفت توبه‌نامه را برای دادگاه می‌خواهد تعجب کردم و گفتم: “خانم! توبه یک امر قلبی است و با نامه انجام نمی‌شود”. مشاورش به او پیشنهاد کرده بود که برای تخفیف گرفتن از دادگاه از مراجع نامه بگیرد. اتهامش توهین به مقدسات بود؛ گویا حجاب، دین و پیشوایان دینی را در محیط فیسبوک به سخره گرفته بود.

صدایش بر ندامتش و صداقتش شهادت می‌داد. او از اتهاماتش سخن می‌گفت و من اتهاماتم را از زبان او می‌شنیدم. او باید در محکمه دنیا پاسخگو می‌بود و من باید خودم را برای محاکمه در محکمه خداوند متعال آماده می‌کردم. نمی‌دانستم چگونه، اما می‌دانستم که باید از او حلالیت بطلبم، آن هم به شکلی  که فکر نکند برایش فیلم بازی می‌کنم و یا می‌خواهم با این چهره او را به دین جذب کنم.

سخنش که تمام شد از او حلالیت طلبیدم. “ببخشید خانم ما مقصریم”. من و من و من مقصر بودیم که دختر جوان اینگونه درباره دینش به قضاوت نشسته بود. توهین او پرده از کم‌کاری ما بر می‌داشت او سوال‌های ذهنش را مطرح کرده بود؛ سوال‌هایی را که شاید از رودررو مطرح کردنش می‌هراسید. مانده بودم که با کدام دفتر هماهنگ کنم. به کجا باید می‌رفتم که هم در دادگاه موثر باشد و هم با برخورد نامناسب بیش از این باعث دین‌گریزی یک جوان نشوند؟!

صفائیه، روبروی کیوسک روزنامه‌فروشی، محل قرار ما شد. تلفن همراه به دست، یکدیگر را پیدا کردیم. دختر چادر به سر و با چهره‌ای مذهبی آمده بود. سلام که کرد از پس او پیرمردی سلام کرد.
وای دلم ریخت. نگاهش هنوز دلم را می‌سوزاند. شکسته اما روشن، کوتاه قامت و لاغر اندام کلاهش را در دستان چروکیده مشت کرده بود. چشمانش را و نگاهش را نمی‌توانم توصیف کنم.

همه حرف‌هایش در چشمانش بود. پدری که برای دخترش نگران است و حالا چشم به من دارد که برایش کاری بکنم. دلم با نگاهش بارانی شد. از خجالت سرم را پایین انداختم و او را اول به منزل استاد بردم. مطمئن بودم که استاد با او پدرانه برخورد می‌کند. در مسیر راه به دختر گفتم صادقانه سخن بگو. اینجا کسی شما را به خاطر گذشته‌ات و افکار دیروز و حتی امروزت سرزنش نخواهد کرد”.

عمه قدرتمند “کیم”!

علی‌رغم اعدام شوهر عمه رهبر کره شمالی، همسر وی همچنان در حلقه قدرت در خاندان کیم باقی مانده است.


تهران از نگاه خبرنگار آمریکایی

“اسکات پترسون” خبرنگار معروف آمریکایی روزنامه “کریستین ساینس مانیتور” اخیرا در سفری به ایران آلبومی تصویری از نتیجه مشاهدات خود در تهران را منتشر کرده است. به گزارش عصرایران، پترسون به همراه این آلبوم تحلیل خود از ایران را تحت عنوان مجموعه‌ای به نام “۷ روز در ایران” در این روزنامه آمریکایی منتشر کرده است. پترسون در کمتر از دو دهه گذشته بیش از ۳۰ بار به ایران سفر کرده است.

اسکات پترسون

حضور و سخنرانی دکتر ظریف در دانشگاه تهران




حضور خاتمی در جشنواره فیلم مستند

اعتراض خانواده دکتر شریعتی به یک نامگذاری!

خانواده دکتر شریعتی در نامه‌ای خطاب به رییس آموزش‌ و پرورش منطقه ۴ به نامگذاری یک موسسه زرتشتی به نام دکتر شریعتی اعتراض کردند. در این نامه چنین آمده است: “چندی است تابلوی دبیرستان استاد پورداوود واقع در منطقه تهران‌پارس که یکی از موقوفه‌های “بنیاد رستم گیو” متعلق به شهروندان زرتشتی است و زیر نظر هیات امنایی با ریاست آقای همایون پشوتنی‌زاده اداره می‌شود تغییر نام داده و نام “مجتمع آموزش‌وپرورش دکترعلی شریعتی” را به خود گرفته است. این تغییر نام که بدون اجازه مسوولان این بنیاد و هیات امنای این دبیرستان صورت گرفته موجب اعتراض هیات امنای این مکان موقوفه شده است.

به گزارش پارسینه، خانواده دکتر علی شریعتی، اگرچه هیچ‌گاه نقشی در این نامگذاری‌ها نداشته و ندارد و فاقد هرگونه امکان پی‌گیری حقوقی است، اما استفاده از نام علی شریعتی را تحت چنین شرایطی و با وجود رضایت صاحبان وقف امری ناشایست، غیرفرهنگی و غیراخلاقی می‌داند و به این وسیله مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کند؛ با تضییع حقوق دیگران نمی‌توان نام بزرگی را گرامی داشت”.

وقتی یک رفتگر شهرداری‌، نماینده مجلس می‌شود

گزارش اطلاعات داخلی عراق به حضور یک رفتگر در مجلس ملی اشاره می‌کند.
   

به‌: ۳۲۲تاریخ‌: ۲۵/۱۰/۴۸
از: ۲۰ هـ ۷ شماره‌: ۵۵۴۴۸/۲۰ هـ ۷

موضوع‌: اظهارات هوشمند کارمند بانک اعتبارات تعاونی و توزیع
 
به گزارش عصرایران، اخیراً ابوالقاسم هوشمند صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده هوشمند و کارمند فعلی اداره روابط عمومی بانک اعتبارات تعاونی و توزیع، ضمن یک صحبت خصوصی اظهار داشت‌: کشور ما به نام یک کشور مشروطه محسوب می‌شود در صورتی که در اصل‌، کشوری است استبدادی‌. نامبرده برای اثبات اظهارات خود افزود: چرا اعضای مجلسین همگی افرادی هستند مانند مجید محسنی که سابقاً پیش‌پرده می‌خوانده و یا حبیبی که سابقاً سپور شهرداری بوده است‌؟ مگر مجلس گود زورخانه می‌باشد؟ دولت به این جهت این‌گونه افراد بی‌اطلاع و بی‌سواد را انتخاب می‌نماید که آن‌ها نتوانند اظهارنظر کنند و فقط بتوانند بگویند بله‌.

مشارالیه اظهار داشت‌: دولت افرادی را در رأس شغل‌های مهم می‌گذارد که بی‌سواد باشند و نفهم و به جز صحه‌گذاردن بر کارهای دولت کاری از دستشان برنیاید. نظریه منبع‌: هوشمند فردی است که دارای عقده‌های فراوانی از وضع حکومت می‌باشد چون وی همواره در اظهاراتش می‌گوید زمانی که من از شخص اول مملکت چه رضاشاه کبیر و چه شاهنشاه آریامهر پشتیبانی می‌کردم جراید دیگر از آن‌ها بدگویی می‌نمودند در صورتی که روزنامه مرا توقیف کردند و از جراید دیگر حمایت نمودند.

نظریه رهبر عملیات‌: مفاد گزارش خبری صحیح به نظر می‌رسد. ح انجم آقای همراز ۱/۱۱/۴۸  از ۳۲۵ سؤال شود مشخصات این شخص را دارند یا خیر در صورت اول بررسی سابقه شود. ۱/۱۱/۴۸ با بخش ۳۲۵ تماس حاصل لکن مشخصاتی از وی مشاهده نشد.

شمارش معکوس برای افشاگری سعید مرتضوی

مرتضوی در یک کنفرانس خبری و با دعوت از خبرنگاران داخلی و خارجی اقدام به این کار خواهد کرد. شنیده‌های پارسینه، حکایت از آن دارد که سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و مدیر جنجالی سازمان تامین اجتماعی به زودی در مورد همه شایعات و مسائلی که در مورد او مطرح است اعم از موضوع تعطیلی روزنامه‌ها در سال ۷۹ تا قتل زهرا کاظمی و کهریزک و ارتباطش با جاسبی و ماجرای تامین اجتماعی سخن خواهد گفت.

مشرق/عکس کمتر دیده شده از امام‌خمینی (ره)

کواکبیان: “حسین حسین” از قبلِ انقلاب، شعار ماست

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ضمن بیان سوابق هیأتی و انقلابی خود، از دلدادگی به شعائر حسینی سخن می‌گوید.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید


شوخی رزمندگان در جبهه


تکریم محمدرضا شاه ‌درجشنواره سینما حقیقت!

محمدرضا پارسا می‌نویسد: یکی از مستندهای جشنواره که با موضوع اختلاف یک پسر۳۰ ساله با پدرش روایتی است از یاس و ناامیدی جوانی که بواسطه شرایط جامعه و ورشکستگی پدرش از زندگی خسته شده است. اگر مستند را ببینید متوجه می‌شوید که طبعا فرم آن به گونه‌ای نیست که در دو بخش مسابقه ملی و بین‌المللی قرار بگیرد، اما محتوایی دارد که البته مورد توجه مدیران جشنواره قرار گرفته است چراکه رد شدن این مستند از فیلتر هیات انتخاب و بعد قرار دادن آن در دو بخش مسابقه معنایی غیر از این را متبادر نمی‌کند.

به گزارش فارس، این مستند نمونه بارز یک مستند جشنواره‌ای (البته به لحاظ ساختار ضعیف) است که کارگردانش سعی کرده مو به مو این ویژگی‌ها را چه در حوزه سیاسی و چه اجتماعی رعایت کند. این‌ها مواردی است که در این مستند می‌بینید:

– سکانس صریح تکریم از محمدرضا شاه به دلیل اصلاحات ارضی – نشان دادن صحبت‌های دایی راوی مبنی بر اینکه ما مجسمه شاه را در انقلاب به زیر کشیدیم و بعدا فهمیدیم اشتباه کردیم – تکه‌پرانی سیاسی درباره فتنه ۸۸ – تاکید مکرر راوی بر داشتن دوست دختر که البته در طی مستند چند بار آن‌ها را عوض کرده است.

– نشان دادن عروس بدون حجاب و با لباس کاملا باز در فیگور درازکش هنگام گرفتن عکس و البته رقص او در خیابان (این مورد رقص زنان را حداقل نگارنده تاکنون ندیده است) – – نشان دادن عکس مادر راوی بدون حجاب و تکرار آن در چند مورد – نشان دادن مکرر رقص مردان و البته زنان در عروسی – روایت کاملا ناامیدانه از زندگی و نشان دادن اینکه امیدی به آینده در این جامعه وجود ندارد و…

این‌ها یکی از مستندهای جشنواره حقیقت است. جشنواره‌ای که یک جشنواره دولتی محسوب می‌شود، ولی در این مستند به صراحت تمام شعارهای کلان سازمان سینمایی و خود جشنواره مثل امید، اعتدال، اخلاق، عدالت و اخلاق را زیرپا می‌گذارد و البته از آن حمایت هم می‌شود.‌

هرگز به خاطر خدمت به ایران پشیمان نیستم

تایم نوشت: “داوود صلاح‌الدین” که در آمریکا “دیوید بلفیلد” نام داشت، می‌گوید: هرگز به خاطر خدمت برای ایران پیشمان نیست. او زمانیکه جوان بود مسلمان شد و در لباس یک پستچی به سخنگوی شاه ایران در بثدا تیراندازی کرد و او را کشت. صلاح‌الیدن سپس به ایران فرار کرد و از آن زمان این کشور را ترک نکرده است. اما چیزی بر روی دوش این فراری آمریکایی مانده است، سرنوشت “رابرت لویسنون”، مامور سابق اف بی ای که از سال ۲۰۰۷ ناپدید شده است.

به گزارش انتخاب، انتشار اخباری در رسانه‌های آمریکایی در هفته گذشته مبنی بر اینکه لویسنون از سوی سیا مامور تبدیل صلاح‌الدین به نیروی این آژانس را داشته، باعث عصبانیت وی می‌شود و می‌گوید: ممکن است محرمانه‌هایی در چنته داشته باشم، اما هرگز برای دولت آمریکا کار نمی‌کنم.

وی که به صورت تلفنی از خانه‌اش در کرج مصاحبه می‌کرد، اضافه کرد: من حاضر به تجارت بر سر این موارد نیستم. ممکن است چیزی از این مسائل بدانم، اما خبرچین نیستم. لویسنون به من گفت که برای مشتریان خصوصی و نه دولت کار می‌کند. او گفت که از سوی “تنباکو بریتانیا آمریکا” اینجاست و می‌خواست با مسئولان ایران در مورد قاچاق سیگار در خلیج‌فارس گفتگو کند.

وی بیان داشت: ما با هم گفتگو کردیم، او آدم بسیار خوب و راحتی بود. اما هرگز فکر نمی‌کردم که مامور سیا باشد. اخبار چند روز گذشته مرا شوکه کرد. فکر می‌کنم که اگر لویسنون زنده باشد دیگر باید پیدایش شود. براین باورم، زمانیکه روحانی رئیس‌جمهور شد، در مورد این مسئله در پشت پرده گفتگو کنند و راهی را برای آزادی این مرد بیابند. التبه من اطلاعاتی از این موضوع ندارم، اما این تنها چیزی است که معقولانه به نظر می‌رسد، اجازه به طرفین برای حفظ آبرو و برداشتن مانعی در راه مذاکرات هسته‌ای.

صلاح‌الدین گفت: خب، من معتفدم که این مرد در جایی مثل مسقط خیلی تمیز، با ریش‌های تیغ‌زده، کت و شلوار جدید، یک جفت کفش گوچی حاضر می‌شود و این پایان داستان خواهد بود و برای نخستین‌بار آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها واقعا به یکدیگر نیاز دارند. ایرانی‌ها به دنبال رهایی از تحریم و آمریکایی‌ها و اوباما به دنبال یک میراث هستند. این موارد ممکن است باعث ظاهر شدن لوینسون شود.

حیرت معاون روحانی از جرات مدیران احمدی‌نژاد

آینده در مطلبی نوشت: کشف اقدامات عجیب و غریب مدیران دولت دهم در بهره‌برداری از بیت‌المال موجب شوکه شدن و حیرت “محمدعلی نجفی” معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شده است که در دیدار با اهالی فرهنگ، حیرت خود را از شیوه‌های چپاول بیت‌المال در دولت گذشته ابراز داشته است و گفته است، بنابر بررسی‌های انجام شده اکثر مراکز درآمدزای دولتی از قبیل اماکن توریستی، رستوران‌ها و سایر مراکز ورزشی و فرهنگی، در قراردادهایی عجیب و غریب به بخش خصوصی اجاره داده شده‌اند.

نکته نخست این قراردادها، رقم‌های پایین‌تر از میزان کارشناسی برای اجاره بهاست که در واقع رانت هنگفتی را وارد جیب مرتبطین با مقامات دولت گذشته می‌کند، اما مساله عجیب‌تر این است که در بسیاری از این قراردادها ذکر شده، اجاره بها به جای حساب‌های دولتی، به حساب‌های شخصی مدیران دولت قبل واریز می‌شود و اکنون اجاره‌کنندگان مدعی هستند، قراردادهایی قانونی بسته و اجاره را پرداخت کرده‌اند، اما به جهت شخصی بودن حساب‌های مذکور، معلوم نیست چه بر سر مبالغ هنگفت ناشی از این قراردادها رفته است.

چه کسی سایت خاتمی را به ‌روز می‌کند؟

سایت “سید محمد خاتمی” رییس دولت اصلاحات توسط “محمدعلی ابطحی” رییس دفتر سابق رییس‌جمهور مدیریت و به روز می‌شود. در همین راستا با آقای ابطحی تماس تلفنی را برقرار کردیم و از وی در این‌باره توضیح خواستیم، اما وی از پاسخگویی به این سئوال امتناع کرد و با کنایه خط‌مش “صلح نیوز” را افراطی و خلاف خواست ملت در ۲۴ خرداد توصیف نمود!

در ادامه تحقیقات خود توانستیم با یکی از کارمندان شرکت پشتیبانی‌کننده سایت سید محمد خاتمی صحبتی کوتاه داشته باشیم .این فرد که نخواست نامش فاش شود، گفت: هزینه راه‌اندازی سایت خاتمی حدود ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است و هم اکنون نیز علی‌رغم هشدارهای شرکت پشتیبانی‌کننده مبنی بر توقف فعالیت اما تاکنون این مهم تحقق پیدا نکرده است.

متن گزارش مامور سیا از دفتر احمدی‌نژاد!

قانون در مطلبی طنز نوشت: “باب بائر”،مأمور سابق سی آی اِی در مصاحبه‌ای با صدای آمریکا، مدعی شد به عنوان مامور سیا در دفتر محمود احمدی‌نژاد، در شهرداری تهران فعالیت داشته است. او در خاطراتش گفته:”همان زمانی که لوینسون به ایران رفت، من هم رفته بودم…علناً به عنوان یک مأمور سابق سی آی اِی، من در دفتر احمدی‌نژاد، زمانی که هنوز شهردار بود کار کردم”. وای چقدر ضایع. آدم مامور مخصوص حاکم بزرگ باشد، مامور سیا آن هم در شهرداری تهران نباشد. باز اگر شهرداری یاسوج بود یک چیزی. لااقل تیم فوتبال‌شان در دسته یک بازی می‌کند و آبرومندانه‌تر است. خبرهایی که باب بائر در زمان حضور در شهرداری برای سیا فرستاده به شرح زیر است:

۸/۱/۸۳ همه از تعطیلات نوروز آمده‌اند. آقا محمود یک کاپشن خلبانی جدید خریده و اینجا جشن عمومی اعلام شده. مرتضوی داخل عروسی است. هنوز فارسی نوشتن را خوب یاد نگرفته‌ام. آها می‌گویند انگار اینجا عروسی است که این طوری جشن گرفته‌اند. شاید هم یک چیز دیگر. تمام.

۹/۱/۸۳ ماشین آقا محمود امروز خراب شد و همگی مجبور شدیم تا وسطای نارمک هلش دهیم. همه هم عکس می‌گرفتند و می‌گفتند شهردار خیلی مردمی است که ماشینش خراب می‌شود. اینجا مردمی بودن به همین راحتی است. هلش را ما می‌دهیم، مردمی‌اش را آقا می‌شود. تمام.

۱۰/۱/۸۳ حقیقتا از پول که بدم نمی‌آید ولی این پولی که به من می‌دهید، حلال نیست. این‌ها هیچ‌کاری نمی‌کنند که نیاز به جاسوسی داشته باشد. خودتان را علاف نکنید. تمام.

۱۱/۱/۸۳ امروز فردی مشکوک آمد و چیزی را از شهرداری برد. البته این‌ها رمزی صحبت می‌کردند و من چیز زیادی دستگیرم نشد، ولی فکر کنم اسم طرف لولو بود که آمد و برد و یک آب هم روش. تمام.

۱۲/۱/۸۳ هیچ هیچ هیچ. یعنی شما بگو یک سرفه کرده باشن. تمام.

۱۳/۱/۸۳ سیزده بدر با محمود، اسفندیار و سعید رفتیم اوشون فشم. جاتون خالی کباب زدیم در حد لالیگا. نمی‌دونید، یه یارو اومده بود کنار بساط ما آکاردئون می‌زد، سعید هم مجلس رو دست گرفته بود همه دور ما جمع شدند. فوتبال زدیم دو به دو. من و اسفندیار، محمود و سعید. اینقدر جر زدند تا بردند. همین دیگه. الانم برم بچه‌ها تاب درست کردند روی درخت نوبت منه تاب بخورم. تمام.

الف/ خیابان‌گردی جان کری در ویتنام

چه کسی پشت پرده اعدام شوهرعمه رهبر کره شمالی است؟

شوهرعمه رهبر کره شمالی که یکی از قدرتمندترین اشخاص در این کشور بود از صحنه سیاست محو شد؛ اما سوال اینجاست: چه کسی پشت این تصمیم بود؛ رهبر کره شمالی یا عمه او؟ شبکه رادیویی “صدای روسیه” در گزارشی به بررسی پشت‌پرده اعدام دومین شخص قدرتمند کره شمالی پرداخته و می‌نویسد: “کیم کیونگ هویی”، عمه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دختر اولین، خواهر دومین و عمه سومین رهبر کره شمالی بوده و به این ترتیب شخصیت بسیار مهمی در این کشور محسوب می‌شود.

“لی یون کئول”، رئیس مرکز اطلاعات راهبر کره شمالی در سئول در این خصوص گفت: تصمیم نهایی در خصوص جانگ سونگ تائک، شوهر عمه رهبر کره شمالی، توسط خود رهبر و عمه او گرفته شد. رهبر کره شمالی و عمه‌اش جانگ را به عنوان قربانی برای حفظ دودمان کیم انتخاب کردند.

کیم کیونگ هویی ۶۷ ساله سمت‌های ریاست دپارتمان سازماندهی و هدایت و ریاست واحد سیاست اقتصادی را در کارنامه خود داشته و یک ژنرال ارتش نیز هست. او و همسرش به کیم جونگ اون کمک کردند تا قدرت را در دست بگیرد. رسانه‌های کره شمالی جانگ را به داشتن یک زندگی فاسد و مقروض شدن مبلغ ۶٫۴ میلیون پوند در شرط‌بندی متهم کردند.

برخی تحلیلگرها معتقدند که اعدام جانگ تنها با رضایت همسرش ممکن بوده است و به نظر می‌رسد که “ری سول جو”، همسر رهبر کره شمالی نیز تاثیر و نفوذ زیادی بر همسرش داشته باشد و وقتی مشخص می‌شود که عمه رهبر کره شمالی او را به رهبر معرفی کرده است، این احتمال جدی‌تر می‌شود. ری‌سول جو، یکی از اعضای یک گروه موسیقی بود که به دلیل اعمال گستاخانه اعدام شدند اما او جان سالم به در برد.

نخستین تصویر از انفجار تروریستی در نزدیکی مقر حزب‌الله در بعلبک

منابع امنیتی در لبنان نخستین تصویر از انفجار تروریستی بامداد امروز یک خودرو بمب‌گذاری در منطقه صبوبا در شهر بعلبک را منتشر کردند. به گزارش مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد، بامداد امروز نیروهای امنیتی حزب‌الله لبنان در جاده میان دو منطقه صبوبا و وادی ابوموسی به یک خودرو عبور مشکوک شده و به سوی آن آتش گشودند. لحظاتی بعد این خودرو که بمب‌گذاری شده بود در اثر تیراندازی و یا توسط راننده آن منفجر شد که در نتیجه آن چندین نفر زخمی شدند.

بررسی گروهبان اسرائیلی کشته شده در نشستی مشترک

پایگاه لبنانی “العهد” امروز به انتشار جزئیات حادثه تیراندازی یکی از سربازان ارتش لبنان به سوی یک گشتی رژیم صهیونیستی در منطقه راس الناقوره پرداخت.بنا بر این گزارش، این سرباز لبنانی پس از نزدیک شدن گشتی رژیم صهیونیستی به نقاط مرزی با لبنان، ۶ گلوله به سوی آن شلیک کرده که ۲ گلوله مستقیما به نظامی صهیونیست اصابت کرده که پس از انتقال وی به بیمارستان کشته شده است.

به گزارش جام، ارتش لبنان اعلام کرده است که اقدام این سرباز ارتش لبنان ناشی از تصمیم‌گیری شخصی بوده و هیچ دستور به وی در زمینه تیراندازی به گشتی صهیونیستی توسط مقامات بالاتر ارائه نشده است. به دنبال این حادثه، نمایندگان ارتش لبنان، یونیفل و ارتش رژیم صهیونیستی در نشستی مشترک این حادثه را بررس کردند. این سرباز کشته شده که یک گروهبان است، “شلومی کوهین” نام دارد و ۳۱ سال سن داشت.

عزل وزرای احمدی‌نژاد به دلیل مشورت با هاشمی رفسنجانی

“محمد هاشمی” مسوول دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره دلایل سفر احتمالی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عربستان به دعوت ملک عبدالله با بیان این‌که هدف دعوت‌کنندگان از آقای هاشمی صرفا انجام یک سفر زیارتی نیست، گفت: دعوت از حاج آقا مسبوق به سابقه است و در سه سال گذشته چندین بار از ایشان برای سفر به عربستان دعوت شده است. اما دوباره دعوتی فرستاده نشده است، بلکه براساسی دعوت‌هایی که از قبل شده است، به حاج آقا (آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) پیغام می‌دهند که زمانی را برای سفرتان مشخص کنید.

مسوول دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی برای انجام این سفر ملاحظاتی دارند؛ چرا که ایشان در شرایط فعلی قدرت اجرایی ندارند و در صورت مذاکره با ملک عبدالله و اتخاذ تصمیمات در رابطه با اجرایی شدن آن ضمانت اجرایی وجود ندارد و این سفر در قالب یک سفر صرفا زیارتی نه مورد نظر ایشان و نه هدف کشورهای دعوت‌کننده است.

رئیس دفتر هاشمی در رابطه با کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی در انتخابات تصریح کرد: جدی شدن درخواست‌های مردم از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باعث شد تا ایشان اعلام کردند که با مقام معظم رهبری تماس می‌گیرم و اگر رهبری با حضورم موافقت کنند به انتخابات می‌آیم و اگر به صراحت مخالفت کنند نمی‌آیم و اگر مساله را به خودم واگذار کنند، باز هم می‌آیم، پس آقای هاشمی اعلام کردند در صورتی که رهبری با حضورشان در انتخابات مخالفتی نداشته باشند، در انتخابات حاضر می‌شوند و گویا در تماس تلفنی، رهبری با حضور آقای هاشمی مخالفتی نداشتند و این مساله را به خودشان واگذار کردند، پس آقای هاشمی تصمیم گرفتند و در آخرین لحظات ثبت‌نام انتخابات برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کردند که در آن زمان اقبال مردم را هم مشاهده کردیم.

محمد هاشمی با اشاره به برخی پیغام‌ها در خطاب به آیت‌الله هاشمی مبنی بر این‌که اگر از شرکت در انتخابات انصراف ندهید، ردصلاحیت می‌شوید، بیان داشت: این پیغام را دو نفر برای آقای هاشمی آوردند، اول آقای روحانی که در منزل آقای هاشمی این پیغام را از سوی شورای نگهبان به ایشان اعلام کرد و صبح روز بعد آقای دکتر علی لاریجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام همین پیغام را به آقای هاشمی منتقل کردند که ایشان در پاسخ به هر دو گفتند من با مردم شوخی و دوگانگی ندارم، بنابراین هر تصمیمی که می‌خواهند بگیرند و حتی اگر رد صلاحیت شوم شکایت و اعتراض هم نمی‌کنم و ردصلاحیت ایشان مردم را حسابی عصبانی کرد.

وی با بیان این‌که هیچگاه بعد از پیروزی انقلاب تاکنون چیزی به نام دولت در سایه در جمهوری اسلامی ایران نداشته‌ایم، اظهار کرد: این که دولت با آقای هاشمی مشورت کند مساله‌ای طبیعی است و در دولت‌های گذشته نیز این اتفاق افتاده است، حتی در دولت آقای احمدی‌نژاد بعضی از وزرا با آقای هاشمی مشورت می‌کردند که البته بعد از مدتی بلافاصله عزل می‌شدند و یا در دولت آقای خاتمی اکثر وزرا به آقای هاشمی گزارش می‌دادند و از ایشان راهنمایی و نظر می‌خواستند. در حال حاضر هم برخی وزرا یا مسئولان دولت و یا حتی خود دکتر روحانی با آقای هاشمی دیدارهایی دارند که در این دیدارها بیشتر مسائل مملکتی مطرح می‌شود و این دیدارهای برای گپ و گفت نیست.

مسئول دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به برخی کاستی‌های گزارش رییس‌جمهور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در صحبت‌های رییس‌جمهور باید بیشتر به مسائل اجتماعی و سیاست داخلی و فرهنگی اشاره می‌شد چون کشور فقط اقتصاد و روابط خارجی نیست و با بیان این‌که عملکرد آقای احمدی‌نژاد و دولت گذشته عملکرد مناسبی نبود، به نظر من آقای روحانی در گزارش خود زمان زیادی را به نقد عملکرد دولت گذشته اختصاص دادند و شاید این نوع آمار دادن تداعی رفتار دولت آقای احمدی‌نژاد را می‌کرد.

هاشمی همچنین در رابطه با بیان برخی واقعیت‌های موجود در جامعه از سوی رییس‌جمهور در گزارش ۱۰۰ روزه، گفت: اطلاعات من در برابر آیت‌الله هاشمی قطره‌ای در برابر دریاست و شنیدیم که ایشان در رابطه با صحبت‌های رییس‌جمهور در گزارش ۱۰۰ روزه گفتند که آقای روحانی نجابت کرده‌اند.

رییس دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که انتخاباتی انجام شده است و مردم رای داده‌اند و دولتی روی کار آمده که مجلس به آن رای داده و رهبری تنفیذ کرده‌اند، افزود: همه مراحل قانونی طی شده است پس درست نیست به این خاطر که دولت از جبهه تفکر و نگاه ما نیست چوب لای چرخش بگذاریم. نمایندگان مجلس و دولت وظایف و خواسته‌هایی دارند و در یک محیط آزاد و دموکراتیک نقد اشکالی ندارد و می‌تواند سازنده باشد، اما تا زمانی که جنبه تخریب و تهدید به خود نگرفته باشد و مجلس بر اساس حقوق مطرح در قانون اساسی حق استیضاح دارد، اما اگر از این حق برای تهدید و یا تخریب یک وزیر استفاده کند از حوزه نقد خارج می‌شود و این اقدام به تقابل دامن می‌زند چون به طور طبیعی طرف مقابل هم اختیارات و امکاناتی دارد.

مدعی ارتباط با امام زمان (عج) دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: فردی که ادعای ارتباط با امام زمان (عج) را داشت در این شهرستان دستگیر شد. روابط عمومی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان برخوار، ناصر بیگلری، اظهار کرده است، فردی که با ادعای ارتباط با امام زمان (عج) مردم را فریب می‌داده و از آنان کلاهبرداری می‌کرد در این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار تصریح کرد: این کلاهبردار با اعمالی همچون رمالی، سرکتاب باز کردن و عوام‌فریبی تنها از یکی از مراجعه‌کنندگان مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال وجه نقد دریافت کرده بود.

روحانی عضو هیئت علمی کدام دانشگاه است؟

به گزارش تابناک، مهدی کوچک‌زاده در وبلاگ شخصی‌اش نوشت: آقای نوبخت سخنگوی محترم دولت در مصاحبه‌شان با خبرنگار در برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که: آقای رئیس‌جمهور چقدر حقوق دریافت می‌کنند، فرمودند: آقای رئیس‌جمهور عضو هیئت علمی دانشگاه است و از نظر رتبه، استاد تمام است و همان حقوق استاد دانشگاهی رو که داشته همان حقوق را می‌گیرد.

کسی می‌داند رئیس جمهور عضو هیئت علمی کدام دانشگاه است؟ پرونده علمی ایشان در هیئت ممیزه کدام دانشگاه بررسی و ایشان استاد تمام شده‌اند؟ تأکید می‌کنم سوال مبلغ دریافتی ایشان نیست بلکه این است که ایشان عضو هیئت علمی کدام دانشگاهند و سوابق تدریس و پژوهش در کدام دانشگاه را دارند؟ البته قبول دارم که امروز همه دانشگاه‌های دنیا حاضر و آماده‌اند به ایشان، عنوان و پست افتخاری بدهند خصوصاً دانشگاه‌های تازه تغییر مدیریت یافته که ممنوع‌القلم‌های سریع القلم شده در خود بسیار دارند!

پیش‌بینی‌های جدید ملکه پیشگویی‌های مصر

بانوی پیشگوی مصری بارش برف را در اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی در این کشور، پیشگویی کرده بود. این پیشگویی در آن زمان بسیار عجیب به نظر می‌رسید ولی سرانجام به حقیقت پیوست. بانوی ستاره‌شناس و پیشگوی مصری “جوی عیاد” پیشگویی‌های جدیدی درباره مصر و دیگر کشورهای دنیا کرده است.

به گزارش انتخاب، باید این نکته را در نظر داشت که بیش از ۱۲۰ سال بود که زمین‌های قاهره رنگ برف را ندیده بودند. این هوا برای کسانی که دمای هوای کشورشان از مرز مثبت ۱۸ در زمستان پایین‌تر نبوده است. جوی عیاد نه تنها بارش برف مصر، بلکه زمان دقیق آن را نیز پیشگویی کرده بود. جالب است بدانید که بانو عیاد مدت‌ها پیش در مصاحبه‌ای با رادیو “صدای روسیه”، برف مصر را در سال ۲۰۲۴ را پیشگویی کرده بود.

وی که به بانوی پیشگوی مصر معروف است، مدتها پیش سقوط ۲ رژیم “حسنی مبارک” و “محمد مرسی” را نیز پیشگویی کرده بود. “عیاد در گفتگو با “صدای روسیه” گفت که تا آخر امسال، شرایط جوی باور نکردنی در کشورهای مختلف منجمله عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی بوقوع خواهد پیوست.

سال ۲۰۲۴ در اکثر کشورهای دنیا به “سال اسب” معروف است. من این سال را سال “آسمان سخنگو” نام داده‌ام. این سالی است که در آن شرایط جوی، وضعیت جهان و همچنین دنیای عرفان دستخوش تغییرات قرار خواهند گرفت. می‌توانم به شهروندان مصر این امید را بدهم که سال جدید ۲۰۲۴ سال خوبی برای آنها خواهد بود. این بدان خاطر است که از حاصل مجموع اعداد ۲۰۲۴، عدد ۷ بدست می آید و براساس کتاب‌های آسمانی مقدس یعنی تورات، انجیل و قرآن، عدد ۷ عدد “کمال” شناخته می‌شود.

یک پیشگونی نه چندان امیدوارکننده نیز برای لبنان می‌کنم. مردم این کشور باید تلاش بسیاری برای تحمل اوضاع سخت داشته باشند. این کشور باید بسیار محتاطانه رفتار کرده و از هرگونه نزاع و پرخاشگری اجتناب کند. عدد ۷ برای شهروندان ایالات متحده با خوش‌شانسی همراه نخواهد بود. برای این کشور در سال جدید، تغییرات جوی و آب و هوایی جدی و سنگینی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین می‌توان انتظار بروز شکافی بزرگ در جامعه آمریکا را کشید، بطوری که این کشور دیگر شباهتی به آنچه که ما از آن تصور می‌کردیم، نخواهد داشت.

بانو عیاد در پایان گفت: من بر خلاف عقیده دیگر منجمان و تحلیلگران سیاسی می‌خواهم به شما این اطمینان را بدهم که ارتشبد السیسی به هیچ‌وجه رئیس‌جمهور بعدی مصر نخواهد بود. شخص دیگری به عنوان فرد رئیس‌جمهور مصر انتخاب می‌شود. فردی که آنچنان که باید مطرح نشده است.

مقایسه‌ دخل و خرج بودجه روحانی و احمدی‌نژاد

دولت تدبیر و امید با محوریت حسن روحانی رئیس جمهور لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور را در موعد مقرر قانونی، یعنی هفته قبل، به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است. این لایحه که نخستین بودجه دولت یازدهم نام گرفته است، می‌تواند به نوعی نشان‌دهنده رویکرد‌های جدید دولت تدبیر و امید به اقتصاد هم باشد.

به گزارش مهر، با توجه به اهمیت موضوع، در جدول ذیل منابع و مصارف عمومی لایحه بودجه سال ۹۳ با قانون بودجه سال ۹۲ مقایسه شده است.

جدول منابع و مصارف عمومی لایحه بودجه سال (ارقام به هزار میلیارد ریال)

ردیف

منابع

لایحه

قانون

ردیف

مصارف

لایحه

قانون

۱

منابع غیرنفتی

۱٫۱۷۲

۱٫۴۶۸

۱

هزینه‌های جاری دولت

۱٫۴۳۰

۱٫۲۸۱

۱-۱

درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها (سهم دولت)

۹۰

۱-۱

یارانه (فصل چهارم)

۲۱۲

۲۲۸

۱-۲

سود سهام شرکت‌های دولتی

۱۱۵

۱۳۰

۱-۲

جبران خدمات کارکنان (فصل اول)

۶۳۱

۵۳۸

۱-۳

درآمدهای مالیاتی

۶۶۱

۵۶۱

۱-۳

رفاه اجتماعی (فصل ششم)

۳۰۸

۲۴۸

۱-۴

سایر

۳۹۶

۶۸۷

۱-۴

سایر

۲۷۵

۲۶۷

۲

منابع حاصل از نفت

۷۷۸

۶۳۷

۲

اعتبارات عمرانی

۳۷۸

۵۶۴

۲-۱

فروش نفت خام و میعانات گازی

۷۷۸

۶۳۷

۲-۱

پیوست شماره ۱ (طرح‌های ملی)

۱۸۲

۲۵۶

۲-۲

مابه‌التفاوت نرخ ارز

۲-۲

ردیف‌های متفرقه

۱۴

۲۲۵

۲-۳

استفاده از حساب ذخیره ارزی

۲-۳

طرح‌های عمرانی استانی

۵۵

۸۳

۳

بازپرداخت بدهی‌های دولت (تملک دارایی‌های مالی)

۱۴۲

۲۵۹

جمع

۱٫۹۵۰

۲٫۱۰۵

جمع

۱٫۹۵۰

۲٫۱۰۵

وقتی سریع‌القلم می‌خواد تاکسی دربستی بگیره

آینده در مطلب طنزی نوشت: در پی خبر تجمع چند راننده تاکسی علیه مشاور رییس‌جمهور، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، مطلب زیر را منتشر کرده‌اند: ژانر موقعیت/ وقتی سریع‌القلم می‌خواد تاکسی دربستی بگیره

– آقای دکتر: ولنجک ۱۰ هزار تومن !

– راننده: شما تازه اومدی ایران؟

-آقای دکتر: چطور مگه ؟

-راننده: چون دیدم کروات زدی و از آخرین نرخ‌ها خبر نداری؟

– آقای دکتر: مگه کرایه چقدر فرق داره؟

– راننده: برای شما میشه راستا ۵ پوند !

– آقای دکتر: چرا پوند! اونوقت چرا اینقدر گرون؛ شوخی می‌فرمایید؟

– راننده: شما مگه خبر ندارید امروز شاخص سهام نزدک تو بورس نیویورک؛۲٫۰۰۰۰۰۰۰۴ درصد رفته بالا! اگه نرخ رشد مثبت نقدینگی رو هم با کاهش ارزش ریال در نظر بگیریم؛ کرایه شما با ۶ درصد ارزش افزوده به علاوه افزایش هفتگی نرخ تورم میشه ۲۴ هزار و دویست و پنجاه تومن که با نرخ هر پوند ۴۸۵۰ تومن برای شما خشکه درمیاد ۵ پوند. در ضمن چون با تومان رقم خرد داشت با پوند برات حساب کردم.

– آقای دکتر: شما پیش‌بینی تون از سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ چیه؟

– راننده: اول بذار روی کرایه به توافق برسیم؛ بعد تو تاکسی پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی منطقه آسیا پاسیفیک و تحلیل اکونومیست برای مارکت ایران رو برات می‌گم.

ماجرای درگیری پاپ با کشیش‌ها چیست؟

خبرگزاری آسوشیتدپرس در نوشتاری به جنگ پاپ علیه فرامین سنتی کلیسا و ناراحتی سنت گرایان واتیکان از این اقدام پرداخته است .پاپ فرانسیس شاید به عنوان مرد سال مجله تایم انتخاب شده باشد، اما بسیاری از سنت‌گرایان کلیسا به شدت از دست او عصبانی‌اند، چرا که او را باعث نقض بسیاری از فرامین بویژه آئین MASS می‌دانند. این سنت که به عشای ربانی مشهور است، آئینی به جای مانده از کلیسای کاتولیک روم است.

به گزارش جام، این آئین که در چارچوب برنامه‌های اصلاحی پاپ فرانسیس قرار دارد، باعث عصبانیت و هشدار بسیاری از محافظه‌کاران کلیسا شده است. آن‌ها نگران این موضوع هستند، که نقض این آئین قدیمی که بنیانگذار آن سنت فرانسیس از آسیسی است – که اتفاقاً هم نام پاپ فعلی هم است – آغازی باشد بر نابودی سنت‌های دیگر واتیکان.

آسوشیتدپرس می‌افزاید: قضیه به آنجا برمی‌گردد که در زمان پاپ قبلی یعنی بندیکت شانزدهم و در پی شکایت ۵ تن از روحانیون در مورد قید و بندهای این مراسم از جمله زبان سخت و باستانی این آئین، دستوری برای تحقیق در مورد این مراسم را صادر کرد. تا اینکه پاپ فرانسیس در ماه جولای با مامور کردن فیدنزیو ولپیاز کلیسای کاپوچین از وی خواست تا با استفاده از قدرت و نفوذ خود هم برای وحدت همگان در این مورد تلاش کند و هم تا وقتی که مجوزی رسمی و قطعی از پاپ بندیکت شانزدهم مبنی بر سنت‌های این آئین دریافت نکرده است، از برگزاری عشای ربانی جلوگیری کند .

حالا در چند هفته گذشته انواع حملات به پاپ جدید صورت گرفته است و آخرین مورد آن هم نوشتن نامه‌ای است که در آن عده‌ای روحانیون کلیسای مختلف، پاپ را به نقض فرمان سال ۲۰۰۷ پاپ بندیکت و همچنین تبعیض میان راهبان متهم کرده‌اند، حال باید دید این جدال به کجا خواهد رسید.

وزیر متهم و قاضی در صف اول نماز جمعه

الف نوشت: “اسدالله عباسی” وزیر وقت وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی دولت دهم، در صف اول نماز جمعه تهران در کنار آقای اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نشسته است. نام او در گزارش جنجالی تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی بارها شنیده شد:

پرداخت ۱میلیارد ریال به آقای عباسی سرپرست وقت وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی (تاییدیه ۲۰/۱/۹۲)

پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال کارت هدیه به آقای عباسی سرپرست وقت وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی (تحویلی ۸/۱/۹۲)

دستور غیرمتعارف ایشان جهت پرداخت ماهیانه ۱۵ میلیون تومان و ماه‌های پیشین حداکثر ۱۰ میلیون تومان به اعضای هیأت مدیره صندوق در چهل وپنجمین جلسه هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی در روزهای پایانی دولت دهم.

استخدام غیرقانونی ۹۴ نفر در زادگاه خود!

عدم تمکین ایشان به حکم دیوان عدالت اداری درخصوص عدم صلاحیت آقای مرتضوی جهت مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی و استمرار حضور ایشان در آن سازمان.

چیزی که سارکوزی را مجبور به این همه جنجال‌آفرینی کرد

به گزارش شبکه ایران، یک کاریکاتوریست خوش‌ذوق فرانسوی با هنرمندی خود به مخاطب اعلام می‌کند که افکار عمومی فرانسه که برای رهایی از جنجال‌آفرینی‌های سارکوزی به “فرانسوا اولاند” رای داد، تلاش می‌کند که وارد عرصه انتخابات شود.

سارکوزی در حالی که کراوات خود را می‌کشد، می‌گوید: مرا مجبور می‌کنند

سارکوزی علاوه بر جنجال‌آفرینی در دوران ریاست‌جمهوری خود یک پرونده قضایی نیز به اتهام سوءاستفاده از مقام وزارت کشوری در قرارداد کراچی در دستگاه قضایی این کشور دارد.

پادگان مخصوص کودکان زیر ۱۰ سال القاعده

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که تاثیر القاعده تنها محدود به مردان نمی‌شود، بلکه شامل کودکان نیز می‌شود و این مسئله به وضوح در پادگان “اشبال الزرقاوی” قابل مشاهده است.

به گزارش صراط، در این گزارش آمده است: پادگان اشبال الزرقاوی یک پایگاه آموزشی است که در آن نوجوانان پسران و کم سن و سال توسط القاعده تحت آموزش قرار می‌گیرند و القاعده سعی دارد نفوذ خود را در مدارس گسترش دهد و به آموزش افکار خود به کودکان زیر ۱۰ سال بپردازد. پادگان اشبال الزرقاوی مشابه پایگاه “طیور الجنه” در عراق است که پیش از این برای آموزش‌های نظامی به کودکان از جمله چگونگی انجام حملات انتحاری تاسیس شده بود.

پاسخ حسن عباسی به هجمه‌های اخیر بر علیه خود

به دنبال جنجال‌های اخیر برخی از سایت‌های خبری در خصوص سخنان تقطیع شده “حسن عباسی” که با واکنش‌ها و اعتراضات مختلفی از سوی مداحان روبرو شد، استاد عباسی در سخنرانی که روز گذشته ۲۵ آذر در تالار پیامبر اعظم در دانشگاه اصفهان برگزار شد به شبهات و اتهامات مطرح شده پاسخ داد. در این سخنرانی حسن عباسی با انتقاد از تقطیع سخنانش با اغراض سیاسی بیان داشت: ارادت ما به خاندان اهل بیت را قبل از سال ۸۵ و بعد از سال ۸۵ بروید ببینید.

به گزارش انقلاب، وی گفت: اگر دوستان می‌خواستند بدانند که نظر بنده در خصوص حضرت رقیه (سلام‌الله علیها) و ائمه معصومین چه می‌باشد، می‌رفتند بحث دکترین حضرات معصومین را که از دل اندیشه اهل بیت بیرون آمده بود و بنده و همکارانم در سال ۸۰ تا ۸۲ در دانشگاه‌ها مطرح کرده‌ایم می‌دیدند و مطرح کردن یک تکه از سخنرانی تقطیع شده سال ۸۵ بنده آن هم بعد از ۷ سال خود نشان از هدف‌دار بودن این عمل است.

نظر رئیس‌جمهور درباره طرح عفاف و حجاب

“سیدمرتضی میرباقری” قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، درباره طرح‌هایی که وزارت کشور در امور اجتماعی در حال اجرا دارد، اظهار داشت: مجموعه طرح‌ها از جمله عفاف و حجاب و لباس فرم برای کارمندان و دانشجویان در مسیر صحیح‌تر و با قوت و قدرت بیشتری به پیش خواهد رفت و این طرح، قانونی است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و نهایتاً از وزارت کشور در خواست کرده‌اند که این طرح را پیگیری کند.

میرباقری در گفتگو با فارس، با اشاره به نظر رئیس‌جمهور در خصوص طرح عفاف و حجاب گفت: اعمال نظر رئیس‌جمهور این بود که، طرح عفاف و حجاب در یک ایستگاه آخر نماند و خلاصه نشود بلکه این طرح چند ایستگاه قبل دارد که این ایستگاه‌ها کارهای مختلف تبلیغاتی، فرهنگی، آموزشی است که باید به سرانجام برسد.

خشم مرد همیشه خندان


من روزنامه‌نگار نیستم، من مدل هستم!

بعد از حمله فیسبوکی به “فرناندا”، این روزها او برای خودش کلی معروف شده است و فرت و فرت این طرف و آن طرف می رود مصاحبه می‌کند! فرناندا در گفتگو با فرانس۲۴ (که عمرا قبل از این حمله فیسبوکی و معروف شدنش در خواب شب هم نمی‌دید که با آن گفتگو کند!) حرف‌هایی زد که “ستون طنز عصرایران” برای آنکه بقیه فکر نکنند کارشناسانش لال هستند، اقدام به پاسخگویی به آن کرد!

خانم فراندا! شما گفتید: “هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می‌کند. “باور کنید بعد از شنیدن این جملات اشک از چشمانم جاری شد! خودت را محصول فرهنگ منحط کشورت می‌دانی! آری! تو یک قربانی هستی! حتما از همان بچگی در منزل ماهواره داشتی و هر روز سریال‌های فارسی ۱ را تماشا می‌کردی! حتما پدرت هم به وضعیتت توجهی نداشته و اجازه داده از ویچت استفاده کنی و از نوجوانی هر کار دلت می‌خواستی می‌کردی و به این خاطر به این روز افتاده‌ای!

فراندای عزیز! در بخش دیگری از صحبت‌هایت گفته‌ای: “من فارغ‌التحصیل رشته روزنامه نگاری هستم و ۱۵ سال است که در رسانه‌ها مشغول به کارم!”باور کن ما سال‌هاست می‌خواهیم به همه ثابت کنیم این روزنامه‌نگارها (غیر از خودمان!) هیچ کدام به اخلاقیات پایبند نیستند؛ اما کسی حرف ما را گوش نمی‌کرد! حالا می‌توانیم فردا در روزنامه‌هایمان تیتر بزنیم: “من روزنامه‌نگار نیستم، من مدل هستم!” و بعد شما را به عنوان یک روزنامه‌نگار مثال بزنیم و بکوبانیمت توی سر باقی روزنامه‌نگارها!

فراندا! گفته‌ای: “من بسیار خوشحال بودم برنامه‌ در سرتاسر جهان به نمایش در آمد و کار من بیشتر دیده شد.” … ببخشید! من برم مترجم رو پیدا کنم، ببینم درست ترجمه کرده! یعنی توی جمله فوق کلمه “کار” صحیح هست؟! شاید ایشون چیز دیگه‌ای گفتن!
 
خانم لیما! گفته‌ای که: “این برنامه به نوعی به رسمیت شناختن توانایی‌های من بعد از سال‌ها تلاش در این زمینه بود.”خب! شما که توانایی‌هایت بر همگان مشهود است! واقعا نمی‌دانم آن طرف دنیا چه خبر است که شما برای اثباتش باید سال‌ها تلاش کنی!” به قول شاعر: “چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است!” … راستی! تازه متوجه شدم منظور شاعر در این بیت از “چیزی” چیست!

لیما خانم! گفته‌ای که: “زمانی که از من خواسته شد تا مجری برنامه باشم، همچنین از من خواسته شد تا لباسی طلایی رنگ بپوشم که تا زانوی من بود، لباسی که به نوعی مناسب آب و هوای “باهیا” هم بود.”

این دیگر اوج سفسطه شما را می‌رساند! بچه که گیر نیاورده‌ای! توجیه الکی چرا می‌کنی؟! … همان که گفته بودی به خاطر فرهنگ آنجا این‌طوری شدی و محصول آن فرهنگی، توجیه خوبی بود! چرا خرابش می‌کنی؟! … یعنی دوتا کولر یا پنکه نبود؟! حتما باید اونطوری لباس می‌پوشیدی؟! … در مراسم‌های بعدی اگه واقعا مشکلت آب و هواست بگو خودم شخصا میام بادت می‌زنم تا گرمت نباشد! ببینم باز هم بهانه‌ای داری؟!

حذف نام ایران در بزرگداشت “مولانا”

در مراسم بزرگداشت مولوی در سال ۲۰۲۴ برخلاف چند سال گذشته کسی به زبان فارسی خوشامد نگفت. سخنرانی که در مراسم افتتاحیه حرف می‌زد در یک سالن ۵ هزار نفره لبالب از جمعیت گفت: “از من می‌پرسند چرا مولانا به زبان خارجی شعر گفته است؟ من به این‌ها جواب می‌دهم که در زمان جناب پیر-منظور مولانا- زبان ترک‌های خراسان، فارسی بود. این یعنی نفی کامل زبان فارسی جدا از سابقه چندهزارساله‌اش که زبان اصلی شعرهای مولانا بود. با این کار نه ‌تنها ایرانی ‌بودن مولوی که فارسی ‌بودن او هم نفی شده”.

به گزارش تابناک، فروزنده اربابی، تنها عضو ایرانی بنیاد بین‌المللی مولوی؛ با گفتن این مطلب و ابراز تاسف از چنین اظهارنظری به “شرق” گفت: “متاسفانه امسال نام ایران نیز در مراسم بزرگداشت مولانا حذف شده است و جای هنرمندان ایرانی در این مراسم خالی است.” درست از ساعت ۴ بعدازظهر ۱۷دسامبر- ۲۶آذر- ۷۴۰ سال پیش بود که با مرگ مولانا جلال‌الدین محمد مولوی در شهر کوچک قونیه این شهر به‌عنوان مرکز علاقه‌مندان به این شاعر، فیلسوف، عالم و عارف ایرانی و فارسی ‌زبان تبدیل شد.

اهمیتی که در چند دهه قبل و بعد از لغو قانون منع فعالیت مولوی‌خانه‌ها در ترکیه بیشتر شد. همه ‌ساله از ۱۰ دسامبر برابر با ۲۱ آذر تا ۲۶ آذر یعنی سالروز درگذشت مولوی تعداد زیادی از علاقه‌مندان او به این شهر می‌روند و در مراسمی شرکت می‌کنند که با آنکه اشعارش به زبان فارسی خوانده می‌شود، اما نام ایران و زبان فارسی در این مراسم کمترین سهم را دارد و انگشت اتهام را تنها نمی‌توان به سمت ترک‌ها گرفت، چرا که خود ایرانی‌ها هم در رخ‌دادن این برداشت مقصر هستند.

فروزنده اربابی می‌گوید: هر ساله به‌جز رییس‌جمهور ترکیه بیش از پنج یا شش رییس دولت در این مراسم شرکت می‌کنند. اما حتی وابسته‌های فرهنگی ایران در این مراسم شرکت نمی‌کنند و این باعث ‌شده است تا در این مراسم رسمی از مولوی به‌عنوان فردی غیرایرانی نام ببرند.

پاسخ مطهری به ادعای روزنامه کیهان

“علی مطهری” به خبر ویژه روزنامه کیهان در ۲۷ آذر ماه واکنش نشان داد.

علی مطهری در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره خبر منتشر شده در روزنامه کیهان مبنی بر اینکه  اظهارات علی مطهری درباره نقشش در برکناری یک معاون و مدیر کل وزارت اطلاعات، خلاف واقع و نوعی فرار به جلو است و پاسخ به این سئوال که آیا این مطلب را تأیید یا تکذیب می‌کند؟ گفت: حرف‌های کیهان  نیازی به تکذیب ندارد، اکثریت قابل توجه مردم حرف‌های کیهان را نمی‌پذیرند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بالاخره کیهان باید افتضاح همکاران و همفکرانش را به گونه‌ای جمع کند، مطلب همان است که من در بیانیه‌ای روز شنبه ۲۳ آذر بیان کردم.

صرف صبحانه ۷۷ سالگی با بی‌خانمان‌ها

عصر ایران منتشر کرد، پاپ فرانسیس صبحانه روز تولد ۷۷ سالگی خود را با چند بی‌خانمان در واتیکان صرف کرد.

نخستین سان دیدن خانم “اورسولا وون در لین” وزیر دفاع جدید آلمان و نخستین وزیر دفاع زن این کشور از رژه ارتش در مقابل ساختمان وزارت دفاع در برلین است.

رونمایی برخی از اسناد آلمان نازی به رسانه‌ها قبل از اهدای آن‌ها به موزه هولوکاست در واشنگتن


تقلید یک کمدین آمریکایی از اوباما!

“تامسانکا جانتجی” (Thamsanqa Jantjie ) کمدین آمریکایی، سخنرانی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا را تقلید کرد!

آماده برای حمله به صفحه وزیر دفاع آلمان

قانون در مطلب طنزی نوشت: ساعت ده و پنجاه دقیقه صبح است. می‌خوانیم آنگلا مرکل یک خانم دکتر را وزیر دفاع آلمان کرده. به این فکر می‌کنیم که اگر آلمان بخواهد دست به فروش تسلیحات بزند در معامله چه می‌گوید؟ مثلا می‌گوید این بمب افکن‌ها که می‌بینی مال یه خانم دکتر بوده باهاش می‌اومده وزارت دفاع و بر می‌گشته؟ یا مثلا می‌گوید این موشک‌های کروز به جان بچه‌ام دست نخورده، مال یه خانم دکتر بوده که چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوری استفاده می‌کرده.

به‌ هر حال ما دست خودمان نیست. ایرانی هستیم و فوری ذهنمان به سمت این چیزها سوق پیدا می‌کند. در همین راستای ایرانی بودن پیش‌بینی می‌کنیم صفحه فیس‌بوک خانم “اورسولا فاندرلین” وزیر دفاع جدید آلمان هم از چشمان تیزبین هموطنان پنهان نماند و در روزهای آینده مورد عنایت آن دسته از اساتیدی قرار بگیرد که معترضانه می‌پرسند: ای خدا لعنتت کنه اورسولا … چی می‌شد وزیر دفاع ما هم خانم دکتر بود؟ بعد گروهی در جواب می‌گویند: عوضش ما مرضیه وحید دستجردی داریم.

بعضی هم از خانم دکتر فاندرلین می‌خواهند تا پنی‌سلین‌شان را برایشان بزند و عده‌ای با تگ کردن javad zarif  زیر پست وزیر دفاع می‌نویسند: جواد جون راجع به کمردردت هر چی سوال داری بپرس. یکی هم دخترش را تگ می‌کند و می‌نویسد: چشات رو واکن و عبرت بگیر. این خانم رفت پی درس و دانشگاه، شد دکتر و وزیر. اما این @fernanda lima رفت دنبال بی‌ناموسی، الان مجبوره با اون لباس جلوی همه از تو گلدون گوی دربیاره!

ساعت یک و بیست و دو دقیقه ظهر است. دشمن طوری خبرها را کنار هم چیده که ذهن ما ناخودآگاه معطوف به حقوق زنان شود. بعد از انتصاب خانم دکتر آلمانی و اظهارات رئیس اتحادیه مشاوران املاک مبنی غیرقانونی بودن حضور زنان در بنگاه‌ها به عنوان کارمند، خبر می‌رسد که خانم “میشل باشله” برای بار دوم به‌عنوان رئیس‌جمهور شیلی انتخاب شده. بله دیگر. انتظار بیشتری هم از این آمریکای جهانخوار جنوبی نمی‌رود.

مادر که بالای سر بچه نباشد و به جایش برود سیاست‌بازی نتیجه‌اش می‌شود این سریال‌های فارسی ۱ که همه‌شان محصول آمریکای جنوبی است. بعضی دوستان اعتراض کردند که چرا احمدی‌نژاد در نوشته‌های ما کمرنگ شده که اعتراض کاملا بجایی است. جونم براتون بگه که زمان احمدی‌نژاد کجا زنان اینقدر اسیر پست و مقام دنیا بودند؟ زنان در داخل کشور با تمام قوا مشغول فرزندآوری بودند تا شهرشان تبدیل به استان شود.

در خارج از کشور هم با الگوبرداری از مادر هوگو چاوز سعی می‌کردند فرزندان صالحی چون هوگو برای کشورشان تربیت کنند تا وقتی فرزند مربوطه از دنیا رفت بتوانند، برای لحظه‌ای هم که شده مورد تسلای مرد بهاری قرار بگیرند. هی محمود … هی … از وقتی تو رفتی دیگه آمریکای جنوبی هم آن حال و هوای سابق را ندارد!

رقص آقای شهردار در جلسه شورا

راب فورد شهردار جنجالی شهر تورنتو کانادا در جلسه شورای شهر تورنتو در حال رقص است.

به گزارش عصرایران، با موزیک یک گروه موسیقی محلی جاز که برای اجرا به جلسه شورای شهر آمده بودند، راب فورد به همراه جمع دیگری از اعضای شورای شهر از جای خود برخاستند و رقصیدند. این دومین رقص فورد در هفته جاری است. وی روز یکشنبه نیز با موزیک گروه کر در کلیسایی در غرب تورنتو رقصید. اخیرا با افشای یک فیلم از راب فورد که وی را در حال مصرف کوکایین نشان می‌دهد، انتقادات تندی علیه او مطرح شده و بسیاری از مردم تورنتو و مخالفان او خواستار استعفای او شدند، اما او اعلام کرد همچنان در سمتش می‌ماند.

رقص فورد در مراسم روز یکشنبه در کلیسا


شوخی ظریف با مهران مدیری

“محمد جواد ظریف” وزیر امور خارجه، ۲۶ آذر ماه به دعوت مهران مدیری در محل ضبط مجموعه جدید مدیری با نام “شوخی کردم” حضور پیدا کرد. مهران مدیری شامگاه سه‌شنبه ۲۶ آذرماه پس از دعوت و استقبال از جواد ظریف وزیر امور خارجه، روند تولید مجموعه جدیدش را برای وی شرح داد.

به گزارش مهر، در پی تماس‌های پی در پی موبایل وزیر امور خارجه، مدیری به شوخی از او خواست یک ربع گوشی موبایلش را به او واگذار کند، تا وی پاسخگوی تماس‌ها باشد. ظریف هم پاسخ داد: پس جواب دبیر‌کل سازمان ملل هم با خود شما. در این دیدار ظریف از دکورهای مجموعه “شوخی کردم” بازدید کرد و مدیری توضیحاتی درباره نحوه ضبط و تولید این مجموعه ارائه داد. این ملاقات صمیمانه با عکس یادگاری وزیر امور خارجه با بازیگران و عوامل این مجموعه به پایان رسید.

بنده معاون روحانی هستم نه سردفتر

شهین‌دخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه “گفته می‌شود، شما هنوز سردفتر هستید و در آن‌جا نیز مشغول کار می‌باشید، چگونه می‌توانید به هر دو مسئولیت خود با توجه به حساسیت‌های خود رسیدگی کنید،” اظهار داشت: بنده دیگر سردفتر نبوده و تنها معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور هستم و دیگر در آن کار مشغول نیستم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه نظر شما در رابطه با بودجه معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری چیست، گفت: بودجه معاونت امور زنان و خانواده نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ولی به‌دلیل سیاست‌های انقباضی بودجه در حوزه زنان و خانواده شاهد کاهش بوده است و بودجه در نظر گرفته برای معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ۸ میلیارد تومان است.

کری‌خوانی سفیر عربستان در لندن برای ایران و سوریه

“محمد بن نواف بن عبدالعزیز آل سعود”، سفیر عربستان سعودی در انگلیس، شب گذشته اعلام کرد که عربستان سعودی به تنهایی و بدون کمک غرب به حمایت مالی و تسلیحاتی از مخالفان سوری ادامه خواهد داد و در مصاحبه با روزنامه آمریکایی “نیویورک‌ تایمز” با بیان این مطلب افزود که روابط ریاض و شرکای غربی آن به ویژه به دلیل اختلافات درباره ایران و سوریه در معرض آزمایش قرار گرفته است.

به گزارش جام به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفیر سعودی گفت: کشورهای غربی به نظام بشار اسد در سوریه اجازه بقا می‌دهند و به ایران نیز اجازه می‌دهند به برنامه غنی‌سازی اورانیوم با تمامی خطرات نظامی که در بر دارد ادامه دهد. در چنین شرایطی ریاض گزینه دیگری جز تحرک بیشتر در امور بین‌الملل ندارد. وی مدعی شد که حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های مسلح در سوریه، حمایت مالی و البته در صورت نیاز، حمایت نظامی از گروه های میانه‌رو است.

دیدار ولایتی و جان کری در عمان

لیبراسیون گزارشی در مورد دیدارهای مخفی طی سال‌ها اخیر، میان نمایندگان ایران و آمریکا در عُمان منتشر کرده است.

به گزارش فارس، لیبراسیون، به شرح این دیدارها می‌پردازد که حتی در برخی از آن‌ها “علی‌اکبر ولایتی” و “جان کری”- سناتور آن زمان، از سوی آمریکا شرکت داشته‌اند ولی بطور کلی مسیر مذاکرات را “ویلیام برنز” دیپلمات برجسته آمریکائی هدایت می‌کرده است. این دیدارها بین سال‌های ٢٠١٠ و ٢٠١٣ انجام گرفته و علی‌اکبر صالحی- رئیس انرژی اتمی ایران، در این دیدارها ولایتی را همراهی کرده است. لیبراسیون می‌افزاید: درآن زمان آمریکائیان متوجه شدند که این بار تماس‌ها کاملاً متفاوت است زیرا ریاست هیئت مذاکره کننده درعُمان را علی‌اکبر ولایتی برعهده داشته است.

ترکیه؛ زندان روزنامه‌نگاران

کمیته “مراقبت از روزنامه‌نگاران” درگزارشی اعلام کرد: برای دومین سال پیاپی ترکیه رتبه نخست کشورهای جهان را از حیث تعداد خبرنگار زندانی به خود اختصاص داده و پس از آن چین در جایگاه دوم قرار دارد.
 
به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری فرانسه، “کمیته مراقبت از روزنامه‌نگاران (committee to protect journalists ) درنیویورک که یک سازمان دیده‌بان حقوق بشردرمورد اصحاب خبر و جراید است روزگذشته اعلام کرد: درسال ۲۰۲۴ درمجموع ۲۱۱ خبرنگار پشت میله‌های زندان بوده‌اند.
 
طبق اعلام این نهاد، هرچند در سال ۲۰۲۴ آمار خبرنگارانی که کشته و یا زندانی شده‌اند، به نحو چشم‌گیری کاهش یافته است، اما سال ۲۰۲۴ همچنان از حیث زندانی شدن خبرنگاران، بدترین سال برای اصحاب جراید در جهان به شمار می‌رود، کمیته مزبوراعلام کرده است که سال ۲۰۲۴ برای دومین سال پیاپی بدترین سال از حیث آمار خبرنگاران زندانی درجهان بوده است.
 
شمار این زندانیان درسال ۲۰۱۲ بیش از۲۳۲ نفر بود. این کمیته اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ تعداد ۵۲ خبرنگار حین انجام وظیفه کشته شده‌اند که این آمار درسال ۲۰۱۲ بیش از۷۳ خبرنگار بود. افزایش شمارخبرنگاران زندانی در کشورهایی مانند ویتنام و مصر حقیقتا تکان دهنده است، اما تاسف‌بارتر این است که کشوری همچون ترکیه در ردیف کشورهای نخست دارای خبرنگاران زندانی است و دو سال پیاپی این جایگاه را به خود اختصاص داد.
 
رده بندی کشورهای جهان ازحیث آمار خبرنگاران زندانی از سال ۱۹۹۰ آغاز شده است.
 
سیمون افزود:در ویتنام شمار زندانیانی که درسال ۲۰۲۴ پشت میله های زندان بوده اند از۱۴خبرنگاربه ۱۸خبرنگار افزایش داشته است که ازشدت گرفتن موج سرکوب به خصوص علیه وب لاگ نویسان در این کشور حکایت دارد. تعداد خبرنگاران زندانی در سوریه از ۱۵ خبرنگار درسال ۲۰۱۲ به ۱۳ خبرنگار کاهش پیدا کرده اما درعین حال ده‌ها خبرنگار ربوده شده‌اند و گمان بر این است که در دست نیروهای اپوزیسیون مسلح سوریه نگهداری می‌شوند. تاکنون ۳۰ خبرنگار در سوریه نیز ناپدید شده‌اند.

محسن هاشمی: حتی وی‌پی‌ان ندارم
 
“محسن هاشمی” معاون عمرانی دانشگاه آزاد در پی درج مطالبی در یکی از صفحات منتسب به وی که سیاست‌های افزایش جمعیتی در کشور را نقد کرده بود به ایران خبر گفت: به هیچ وجه در فیس‌بوک، صفحه‌ای ندارم، اما شنیده‌ام که یک پیج هوادارن، آن زمان که موضوع تصدی من در شهرداری مطرح بود، راه‌اندازی شده است.

وی در گفتگو با ایران خبر، گفت: هیچ کدام از این صفحات نیز سیاست‌هایشان را با من هماهنگ نمی‌کنند و اینکه حتی نتوانسته‌ام این صفحات را ببنیم و به طنز گفت که حتی وی‌پی‌ان هم ندارم که به این صفحات سرک بکشم.

کاهش جمعیت جهان سوم، توطئه آمریکا و اسرائیل بود

“آیت‌الله مکارم شیرازی” استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جمعیت کشور به شدت رو به کاهش است، اظهار کرد: اگر روند کاهش جمعیت به همین صورت پیش‌رود، پیش‌بینی‌ها حاکی از نصف شدن جمعیت کشور است و تولید کشور به دلیل مسن شدن جمعیت کمتر می‌شود، خانواده‌های برای رهایی از این وضعیت باید حداقل سه فرزند داشته باشند و ۵ فرزند بهتر است و البته من خودم ۷ فرزند دارم.

به گزارش تسنیم، این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: کاهش جمعیت جهان سوم، توطئه آمریکا و اسرائیل بود، زیرا از افزایش جمعیت جهان سوم احساس خطر کردند و طرح‌های عقیم کردن زنان و مردان را پیشنهاد دادند، ما نیز به دام آن‌ها افتادیم. کسانی که در حال تغییر بافت جمعیت هستند سبب ایجاد مشکل برای کشور می‌شوند و امیدواریم در جامعه بیداری نسبت به این موضوع حاصل و مشکلات حل شود.

ایسنا/ سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به کرمان

تجلیل از مادر حاج محمود کریمی

سلسله برنامه‌های “پرده عشاق” که به تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی می‌پردازد، این‌بار سراغ مادری رفت که اسوه صبر و ایستادگی زینبی است. خانم “زهرا نگهداری” مادر حاج محمود کریمی که علاوه بر همسر شهیدی که هنوز پیکرش بازنگشته است، ابالفضلش نیز در کربلای پنج از آسمان شلمچه پر کشیده است.

به گزارش عقیق، در این مراسم که باحضور جمعی از خانواده معظم شهدا و عاشقان اهل بیت (ع) در فرهنگسرای گلستان برگزار شد، جمعی از ذاکرین سیدالشهدا(ع) از جمله حاج مصطفی خورسندی، حاج عبدالرضا هلالی و حاج روح‌الله بهمنی نیز شرکت داشتند.

عکس یادگاری برادران کریمی با مادر

در این مراسم حاج محمود کریمی در سخنانی ضمن تقدیر از این مادر فداکار گفت: از خدا می‌خواهم من و برادرانم را قدردان مادرمان قرار دهد. من درباره حاج خانم هیچ حرفی نمی‌توانم بگویم جز اینکه ایشان “مادرم” است وهمین توصیف دریای معانی است. با افتخار می‌گویم که نوکر مادرم هستم.

مشرق/ خیل عظیم زوار در فرودگاه نجف

نتیجه تازه متولد شده امام‌ خمینی (ره)

سیده فاطمه خمینی، آخرین نتیجه امام خمینی چند روزی است که متولد شده است. سیداحمد خمینی، فرزند ارشد حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی و از نتیجه‌های امام خمینی(ره) در صفحه فیس‌بوک خود تصویری از جدیدترین  و آخرین نتیجه امام خمینی (ره) منتشر نموده است.

به گزارش پیام نو، سیداحمد خمینی در زیر این عکس منتشر شده و در معرفی این نوزاد نوشته است: “اولین دختر عموم. دختر عمو یاسر، سیده فاطمه”. سیده فاطمه خمینی، دختر حجت‌الاسلام و المسلمین سیدیاسر خمینی، نوه امام خمینی و برادر حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی است.
 
شکایت صدها بیننده تلویزیونی انگلیس از برنامه‌ طنز “مستربین”

برنامه‌ای کمدی با بازی “روان اتکینسون” در فهرست سریال‌های تلویزیونی قرار گرفت که طی سال ۲۰۲۴ بیشترین شکایت را از سوی مخاطبان دریافت کرده‌اند و بر اساس فهرستی که موسسه “آفکام” انگلیس منتشر کرده و میزان بیشترین اعتراض‌ها از سوی بینندگان تلویزیونی را نشان می‌دهد،‌ “تسکین کمدی: طنز برای پول” با حضور روان اتکینسون بازیگر نقش معروف “مستر بین” طی ۱۲ ماه گذشته ۴۹۲ شاکی داشته است.

به گزارش ایسنا، مستر بین در این برنامه سرگرم‌کننده نقش کشیشی بلندپایه را ایفا می‌کند و اظهاراتش چندان به مزاق تماشاچیان خوش نیامده است. او در این برنامه تلویزیونی مونولوگی دارد مبنی بر این که دیگر دعا و نیایش فایده‌ای ندارد. مخاطبان انگلیسی‌، این حرف را توهین‌آمیز خوانده و به دست‌اندرکاران این برنامه معترض شده‌اند.
 
اجرای حد زنا در سبزوار

اعتراض بوش بعد از عدم کسب جواب

“آیت‌الله سید جواد شهرستانی” نماینده “آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی” در ایران در دیدار فرمانده ناجا اظهار کرد: در دورانی فقط در چند نقطه از جهان حکومت شیعی شکل گرفته بود ولی امروز در ایران اسلامی حکومت شیعی شکل گرفته است. امروز شاهد هستیم که در لبنان و عراق شیعیان وضعیت بهتری پیدا کرده و در افغانستان شیعیان در سطح عالی مشغول فعالیت هستند و همه این شرایط نشان از قدرت گرفتن شیعیان در دوران کنونی است.
 

به گزارش فارس، نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با اشاره به اینکه بوش در زمان ریاست‌جمهوری پنج بار برای آیت‌الله سیستانی نامه نوشت، افزود: وی در نامه سوم خود به یکی از مسئولان عراقی گفته بود که مگر در قرآن شما نیامده است که به دیگران پاسخ دهید و این نکته‌ای بود که مشاورینش به او گفته بودند.

وی با اشاره به اینکه در نخستین دوره انتخابات عراق آیت‌الله سیستانی همه را به نامزد شدن در انتخابات فراخواندند، افزود: در دوره دوم ایشان گفتند روحانیتی که نماینده من هستند، نامزد نشوند چرا که در دوره اول که قانون‌گذاری مطرح بود حضور ضرورت داشت ولی در دوره نظارت باید کسانی باشند که در داخل دولت نبوده و بتوانند بر کار نمایندگان نظارت کنند.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با اشاره به اینکه در گذشته مسئله شیعه و سنی در عراق وجود نداشت و قبایل بزرگ شیعه و سنی ارتباطات خوبی داشتند، گفت: وهابی‌ها شرایط را تغییر داده و موجب شدند که مسئله شیعه و سنی مطرح شود و آیت‌الله سیستانی در خصوص اهل سنت می‌فرمایند که به اهل تسنن برادران ما بلکه بگویید “انفسنا” یعنی خود ما.

جای رژلب روی یقه رئیس‌جمهور متعلق به کیست؟  

باراک اوباما سه‌شنبه شب مجبور شد در میهمانی که برای آسیایی آمریکایی‌ها ترتیب داده بود، به خاطر جای رژلب روی یقه لباس خود جلوی صدها نفر این موضوع را در همان میهمانی توضیح دهد. اوباما در حرف‌های عجیب جای رژلب را به شخص دیگری غیر از همسر خود نسبت داد و تقصیرها را گردن او انداخت.

به گزارش ایران خبر، او جای رژ لب را به خواننده آمریکایی “جسیکا سانچز” که در میان حضار نیز حضور داشت نسبت داد و گفت این کار جسیکا است. رئیس‌جمهور آمریکا در میان جمعیت گفت که من می‌خواهم همین جا این موضوع را توضیح بدهم تا برای همگان مشخص شود که کار “جسیکا” بوده است تا بعد از این با همسرم “میشل” دچار مشکل نشوم و من این را علنا می‌گویم که این جای رژ لب ناخواسته روی یقه من افتاده است.

مراسم رونمایی از تندیس شهید مفتح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.