فرآیند جابجایی منافقین بدون درنگ بیشتر انجام شود

بان کی مون،‌ دبیر کل سازمان ملل متحد، روز دوشنبه از دولت عراق و گروهک تروریستی منافقین خواست با یکدیگر همکاری کرده و بدون درنگ بیشتر درباره جابجایی اعضای این گروه به نتیجه ای مسالمت آمیز برسند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بان کی مون در  گزارشی که روز دوشنبه در میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد توزیع شد از دولت عراق و ساکنان هر دو اردوگاه خواست به همکاری با یکدیگر در یک چارچوب سازنده و منعطف ادامه دهند تا فرآیند جابجایی بدون درنگ بیشتر انجام شود. 

دبیر کل سازمان ملل متحد در این گزارش بر اهمیت همکاری ساکنان این دو اردوگاه با مقامات عراقی تاکید کرده و گفت سازمان ملل متحد بر حل و فصل صلح آمیز این مسئله اصرار دارد. 

حدود دو هزار نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین از اردوگاه اشرف،‌ واقع در شمال غربی عراق،‌ به اردوگاه حریه،‌ واقع در پایگاه سابق نیروهای امریکایی در حومه بغداد (موسوم به اردوگاه آزادی)،‌منتقل شده اند. با این حال،‌ حدود ۱۳۰۰ نفر از ساکنان اردوگاه اشرف خروج  خود از اردوگاه اشرف را به موافقت دولت عراق با خواست های خود منوط کرده اند.

اعضای اردوگاه اشرف از حدود سه دهه پیش و در زمان جنگ صدام حسین با ایران در این اردوگاه مستقر شدند.

با این حال،‌ آنها در شرایط کنونی تحت فشار قرار گرفته اند تا از خاک عراق خارج شوند.

دولت عراق بیستم ژوئیه را به عنوان ضرب الاجل خروج اعضای گروهک تروریستی منافقین از اردوگاه اشرف تعیین کرده است. 

هیلاری کلینتون،  وزیر امور خارجه امریکا، به دستور دستگاه قضایی این کشور،‌ موظف شده است تا ماه اکتبر آینده درباره ادامه یا توقف قرار داشتن نام این گروه در فهرست سازمان های تروریستی تصمیم گیری کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.