فراخوان آثار پژوهشی هفتمین جشنواره بین المللی فارابی

۰۲م آذر ،

به گزارش خبر آنلاین به نقل از پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت جشنواره بین المللی در ارتقای علوم انسانی اسلامی، گفت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای ترغیب و تشویق پژوهشگران حوزه علوم انسانی به انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی اصیل منطبق با ملاک های علمی و دانش بومی و همچنین شناسایی، معرفی و تقدیر از محققان و دانشمندان برتر حوزه علوم انسانی و اسلامی، جشنواره بین المللی فارابی را تاسیس کرده است و هفتمین دوره را با مشارکت سازمان ها و مؤسسات علمی داخلی و بین المللی برگزار می کند.
 دکتر غلامرضا خواجه سروی موضوع اصلی جشنواره بین المللی فارابی را شناسایی و معرفی آثار پژوهشی برتر در حوزه علوم انسانی و اسلامی دانست و افزود: آثار پژوهشی که به کاربردی ساختن علوم انسانی و حل مسائل بومی توجه کرده اند در این جشنواره برگزیده و تقدیر خواهند شد.
خواجه سروی در ادامه تصریح کرد: آثار پژوهشی هفتمین جشنواره بین المللی فارابی در دو بخش داخلی و خارجی پذیرفته می شوند که بخش خارجی مخصوص پژوهشگران غیر ایرانی و آثار مربوط به حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است.
وی با اشاره به اهمیت بخش جنبی جشنواره افزود: هر ساله از مترجم برجسته در حوزه لاتین و عربی، مصصح برتر، پیشکسوت علوم انسانی ایران، مفاخر پژوه برجسته، نظریه پرداز برجسته، صاحبان آثار یا خدمات علمی برجسته، اساتید پیشرو و انجمن برتر در حوزه علوم انسانی نیز تقدیر می گردد.
خواجه سروی در پایان تاکید کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هفتمین جشنواره بین المللی فارابی تا ۲۵ اسفند ۹۱ و زمان برگزاری این دوره آبان سال ۹۲ است. علاقمندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی farabi award.ir اطلاعات بیشتری را کسب کنند.
/۳۰۳۶۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.