فراخوان برگزاری تظاهرات برای آزادی آیت‌الله نمر در عربستان

۱۹ام بهمن ،

یکی از گروه‌های مخالف عربستانی برای برپایی تظاهرات برای آزادی آیت‌الله «نمر النمر» یکی از رهبران شیعه این کشور که از هفت ماه پیش در زندان‌های آل‌سعود به‌سر می‌برد، فراخوان داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،‌ «روسیا الیوم»، «ائتلاف عدالت»، گروه مخالف رژیم آل‌سعود در عربستان برای آزادی شیخ نمر باقر النمر، یکی از رهبران برجسته مخالفان نظام سعودی در فراخوانی از مردم این کشور خواست روز پنج‌شنبه تظاهرات گسترده‌ای  را در شرق عربستان با شعار «النمر پیروز می‌شود» برگزار کنند.
گروه ائتلاف عدالت اعلام کرد که این تظاهرات برای آزادی تمام بازداشت شدگان و علمای دینی‌ است که از آغاز اعتراضات در شرق عربستان و دیگر شهرهای این کشور از حدود دو سال پیش در زندان می باشند.
لازم به ذکر است نیروهای امنیتی عربستان ماه جولای  قبل آیت‌الله نمر را در حمله‌ای خشونت‌آمیز بازداشت کردند. در جریان این حمله مسلحانه، این روحانی شیعه به‌شدت زخمی شد.
از سوی دیگر، یک منبع قضایی در عربستان اعلام کرد که یکی از دادگاه‌های القطیف، منطقه شیعه‌نشین عربستان محاکمه متهمان به «آشوب‌گری» را در جریان اعتراضات آغاز کرده و قرار است حکم آنها را امروز چهارشنبه صادر کند.
اطلاعات اولیه حاکی از این است که هیأت تحقیقات و دادستانی‌کل در قطیف حدود ۴۰ پرونده را به دادگاه ارجاع دادند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.