فراخوان سوگواره عاشورایی کانون قزوین انتشار یافت

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین فراخوان هفتمین سوگواره عاشورایی را با ˝محوریت حماسه در کربلا˝ منتشر کرد.

به گزارش ممتاز نیوز؛ براساس فراخوان انتشار یافته، این سوگواره در سه بخش فرهنگی (قصه‌گویی)، هنری (عکاسی) و ادبی (شعر، داستان کوتاه و متن ادبی) برگزار می‌شود.

بر همین اساس علاقه‌مندان به شرکت در این اتفاق فرهنگی دینی می‌توانند حداکثر در دو بخش آثار خود را تا ۱۵ آذرماه ۹۲ به دبیرخانه سوگواره به نشانی قزوین، شهرک کوثر، فلکه دوم، بلوار شهید محلاتی، جنب خیابان سمیه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ارسال کنند.

این سوگواره هر سال با هدف ایجاد بستری مناسب جهت خلق و چاپ آثار عاشورایی و مذهبی، گسترش و توسعه در زمینه شعر، قصه‌گویی و عکس عاشورایی، شناسایی و حمایت از هنرمندان جوان و مستعد و ترغیب به نوآوری و نوآفرینی در زمینه آثار آیینی و ایجاد فضایی مناسب جهت تبادل آموخته‌ها و اندیشه‌ها به ویژه در بین هنرمندان جوان کشور بر گزار می‌شود.

سوگواره طی روزهای ۱۱و۱۲ بهمن ۹۲ در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار و همزمان با آن نمایشگاهی از آثارهنرمندان کشور در قالب عکس و خوشنویسی و کارگاه‌های عاشورا پژوهی، قصه‌گویی و شعرخوانی نیز با حضور دکتر محمدرضا سنگری و اساتید برجسته عاشورایی دیگر برپا خواهد شد.

در ابتدای این فراخوان آمده کربلا جغرافیای ایمان، ایثار و پاکبازی است و عاشورا تاریخ حماسه، عشق و حقیقت خواهی، کربلا جلوه‌گاه وحدت، همدلی و حماسه کربلا بیانگر عشق، شهامت و شهادت کسانی است که دنیای مادی را رها کرده‌اند.

علاقه‌مندان به منظور آگاهی بیشتر از شرایط شرکت و آثار ارسالی می‌توانند با شماره: ۳۷۷۱۹۹۳ـ۰۲۸۱ (داخلی ۱۱۷ واحد فرهنگی و داخلی ۱۰۷ واحد هنری و ادبی) دبیرخانه سوگواره تماس بگیرند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.